ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ζ. Αιμιλιανίδου για παιδεία: Βεβαίως είχαμε συμφωνήσει

Εφυγε από τις μαραθώνιες διαβουλεύσεις με τους εκπαιδευτικούς με τη βεβαιότητα ότι είχε επιτευχθεί συμφωνία

Newsroom K

Η Υπουργός Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Ζέτα Αιμιλιανίδου απάντησε σήμερα Παρασκευή, 14 Σεπτεμβρίου 2018 σε ερωτήσεις, στο πλαίσιο της εκπομπής «Πρωινό Δρομολόγιο» του Τρίτου Προγράμματος του ΡΙΚ, σχετικά με την Παιδεία, τα εργασιακά θέματα των εκπαιδευτικών, τις διαβουλεύσεις και τις συμφωνίες που έγιναν με τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών.

Πώς σχολιάζετε την κρίση στην Παιδεία για τα εργασιακά θέματα των εκπαιδευτικών;
Άκουσα να λέγεται ότι η Κυβέρνηση κάνει οργανωμένη προσπάθεια κατά του δημόσιου σχολείου. Αυτή η προσπάθεια είναι το ότι ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας συζητούσε με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις για να βρεθεί λύση; Είναι αυτό που σημαίνει όταν τρείς Υπουργοί συζητούσαν επί ατέλειωτες ώρες ακριβώς για να μπορέσουμε να προστατέψουμε το δημόσιο σχολείο; Δεν μπορώ λοιπόν να δεχτώ αυτή τη θέση ότι τάχα γίνεται οργανωμένη προσπάθεια κατά του δημόσιου σχολείου. Γίνεται ακριβώς το αντίθετο. Προσπαθήσαμε να βρούμε ένα συμβιβασμό για να μπορέσουμε να εξέλθουμε από την κρίση. Θέλω να πω ότι αυτή τη στιγμή συζητούμε για μια συμφωνία που έγινε με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις και άκουσα ότι είναι σαν να μην καταλαβαίνουμε ότι τα εκτελεστικά σώματα πρέπει να λαμβάνουν τις αποφάσεις εκ των υστέρων. Έχω πέντε χρόνια που κάνω συζητήσεις και διάλογο με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις για μεγάλα θέματα και σε μια δύσκολη περίοδο. Όταν συζητούμε με κάποιον που εκπροσωπεί μια συνδικαλιστική οργάνωση, η οποία έχει τα θέματα που αφορούν την ουσία του διαλόγου, όταν δεσμεύονται ότι έχουμε συμφωνήσει αυτό είναι το τελικό.

Οι εκπαιδευτικές οργανώσεις λένε ότι το κείμενο έπρεπε να πάει σε συλλογικά όργανα. Σας το είπαν αυτό όταν κάνατε τις διαβουλεύσεις;
Τότε πρέπει ν’ αντιληφθώ γιατί τα κείμενα -κάποιες παράγραφοι- αναδιατυπώνονταν, παίρναμε τις εγκρίσεις που ήταν αναγκαίες από τη δική μας πλευρά για να μπορέσουμε ν’ αλλάξουμε κάποια κείμενα, γιατί τότε έγινε όλος αυτός ο διάλογος, αυτές οι ατέλειωτες ώρες, όπου καταλήξαμε σ’ αυτή τη συμφωνία. Δεν μπορώ να δεχτώ το ότι συζητούμε ατέλειωτες ώρες με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών οργανώσεων και στο τέλος λένε ‘ναι, εμείς το έχουμε αποδεχτεί αλλά η τελική αποδοχή θα είναι στα εκτελεστικά μας σώματα’. Το δέχομαι ως φιλοσοφία. Εκείνοι όμως που συζητούν μαζί μας δεσμεύονται γι’ αυτή τη συμφωνία. Δεν μπορεί να λέμε ότι μετά θα πρέπει να ξανασυζητήσουμε, μια νέα υπαναχώρηση, όπως έγινε όλο αυτό τον καιρό που συζητούνται τα θέματα, συμφωνούμε αλλά στο τέλος κάποιοι άλλοι πρέπει ν’ αποφασίσουν ενώ αυτοί που συζητούν μαζί μας δεν μπορούν να πάρουν την απόφαση!

Φεύγοντας από εκείνες τις μαραθώνιες διαβουλεύσεις εσείς είχατε φύγει με την εντύπωση ότι είχε επιτευχθεί συμφωνία;
Όχι με την εντύπωση αλλά με τη βεβαιότητα. Βεβαίως είχαμε συμφωνήσει, βεβαίως έγινε κείμενο συμφωνίας, βεβαίως όλα τα θέματα που απασχολούσαν τις εκπαιδευτικές οργανώσεις συζητήθηκαν στο τραπέζι του διαλόγου ακριβώς για να βρεθεί μια λύση. Δεν είναι εντύπωση αλλά βεβαιότητα ότι είχαμε κείμενο συμφωνίας. Γίνονταν βέβαια κάποιες αλλαγές με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών οργανώσεων. Υπήρχαν κάποια κείμενα που έπρεπε να αναδιατυπωθούν. Υπήρχαν κάποια θέματα που εγέρθηκαν την τελευταία στιγμή και έπρεπε να λυθούν και αυτό προσπαθήσαμε να κάνουμε. Δεν μπορώ λοιπόν να αντιληφθώ γιατί λέμε εκ των υστέρων ότι δεν υπάρχει συμφωνία. Ας μην ξεχνάμε ότι η συμφωνία που έχει αποστείλει η ΠΟΕΔ λέει ότι αυτή η συμφωνία, η οποία αφορά μεγάλα θέματα που απασχολούν την Παιδεία, μπορεί να γίνει αποδεχτή αν αλλάξει μια παράγραφος. Είναι η παράγραφος για τις πιστώσεις, την οποία δεν την είχαν καν συζητήσει κατά τις πολύωρες συζητήσεις που γίνονταν γι’ αυτό το κείμενο συμφωνίας.

Εννοείτε ότι αυτό το θέμα ήρθε εκ των υστέρων;
Βεβαίως. Μέσα σ’ αυτή τη συμφωνία αναφέρεται ότι αν κατά το διάλογο που θ’ ακολουθήσει επί του εξορθολογισμού του διδακτικού χρόνου προκύψουν διαφοροποιήσεις προς όφελος των εκπαιδευτικών αυτές θα τους αποδοθούν σταδιακά με ανάλογο χρόνο τα επόμενα τρία διδακτικά έτη. Επομένως δεν μπορούμε από τη μια να λέμε ότι ο διάλογος δεν έγινε όπως έπρεπε ενώ από την άλλη όταν υπάρχει θέμα διαλόγου να μην το δεχόμαστε αλλά εκ των προτέρων να θέλουμε να εξασφαλίσουμε και το ποιά θα είναι η απόφαση του διαλόγου. Αυτά δεν δείχνουν να μπορεί η Κυβέρνηση να προχωρήσει σε συμφωνίες οι οποίες καθημερινώς θα διαφοροποιούνται. Αυτό δεν ονομάζεται «καλόπιστος διάλογος». Έχει αρκετά χρόνια που συζητώ με όλες τις οργανώσεις και δεν έχει ξανασυμβεί κάτι τέτοιο, τουλάχιστον σ’ εμένα.

Μήπως η αρχική διαδικασία δεν έγινε σωστά και γι’ αυτό φτάσαμε εδώ που φτάσαμε;
Δεν μπορούμε να συνεχίζουμε το διάλογο σε διυπουργική επιτροπή, με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και σήμερα να λέμε ότι δεν έγινε διάλογος. Έγινε διάλογος στο πιο ψηλό επίπεδο. Συμφωνήσαμε στα σοβαρά θέματα. Πρέπει επίσης να πω ότι σ’ αυτή τη συμφωνία υπάρχει μια πολύ σημαντική παράγραφος η οποία αφορά τη συμφωνία μας σε εντατικό διάλογο επί όλων των θεμάτων που αφορούν τη δημόσια Παιδεία με στόχο την εφαρμογή σχεδίου αξιολόγησης, την ενίσχυση της ειδικής εκπαίδευσης, τον επαγγελματικό προσανατολισμό – που αφορά όλους μας, διότι τα παιδιά μας πρέπει να γνωρίζουν από την αρχή τι υπάρχει στην αγορά εργασίας, αυτό ονομάζεται επαγγελματικός προσανατολισμός – την αναβάθμιση της τεχνικής/επαγγελματικής εκπαίδευσης, τη σύνδεσή της με την αγορά εργασίας. Άρα εκείνο που έχει σήμερα σημασία είναι το να δούμε τα μεγάλα θέματα. Πρέπει λοιπόν οι εκπαιδευτικές οργανώσεις να δουν αυτό το κείμενο συμφωνίας ως βάση για να μπορέσουμε να μπούμε στο διάλογο για όλα αυτά τα θέματα που αφορούν τη δημόσια Παιδεία.

Η δημόσια Παιδεία είναι ένα αγαθό που η πολιτεία έχει ευθύνη να υλοποιήσει. Αυτή τη στιγμή γίνονται συζητήσεις ούτως ώστε να εφαρμόσουμε όλα τα νόμιμα μέσα που μπορούμε έτσι ώστε να βοηθήσουμε και να μη θυματοποιήσουμε όλες αυτές τις χιλιάδες μαθητές και γονείς αλλά και ολόκληρη την κοινωνία. Ήδη ο Υπουργός Παιδείας έχει αποστείλει επιστολή στον Γενικό Εισαγγελέα για να δούμε τι νόμιμα μέτρα υπάρχουν. Αυτοσκοπός όμως δεν είναι τα μέτρα. Σκοπός είναι να βοηθήσουμε, να μπορέσουμε να εξέλθουμε από αυτό το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί. Έχουν γίνει πολύωρες συζητήσεις και υποχωρήσεις για το καλό του τόπου διότι η Παιδεία είναι ένα δημόσιο αγαθό και η πολιτεία έχει ευθύνη να το υλοποιήσει.

Λέγεται ότι η Κυβέρνηση επιχείρησε να περιορίσει στους εκπαιδευτικούς το να συνδικαλίζονται. Πώς το σχολιάζετε;
Αναφέρω πρώτα ότι το κείμενο συμφωνίας που έχουμε τώρα μπροστά μας είναι ότι έναντι του χρόνου που μέχρι τώρα παραχωρείται στους αξιωματούχους των εκπαιδευτικών οργανώσεων να παραχωρηθεί ο χρόνος που είναι αναγκαίος για την αποτελεσματική λειτουργία τους. Αυτό είναι η πεμπτουσία όλων των συμφωνιών και του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας, ότι πρέπει να παραχωρείται τέτοιος χρόνος στους αξιωματούχους των εκπαιδευτικών οργανώσεων έτσι ώστε να λειτουργούν αποτελεσματικά. Αυτή είναι η ουσία. Δεν είναι το αν θα υπάρχουν εκ των προτέρων 50 ή 60 ώρες απαλλαγής ή οτιδήποτε άλλο. Είναι η υποχρέωση να μπορούν να ασκούν αποτελεσματικά τη λειτουργία τους. Είναι η παράγραφος εννιά της συμφωνίας μας. Δεν μπορώ λοιπόν να δεχτώ τον ισχυρισμό ότι υπάρχει πρόβλημα ή ότι θέλαμε να μη μπορούν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις να ασκούν τη λειτουργία τους κλπ. Ακριβώς αυτό υπάρχει μέσα στη συμφωνία: ότι θα παραχωρείται ο αναγκαίος χρόνος για την αποτελεσματική λειτουργία τους. Αυτές είναι και οι συστάσεις του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας αλλά και όλα όσα μπορούν να γίνουν για να μπορούν πραγματικά οι συνδικαλιστικές/εκπαιδευτικές οργανώσεις να ασκούν το ρόλο τους.

Σας ανησυχεί καθόλου το ενδεχόμενο να προσφύγουν σε ένα διεθνές βήμα ή διεθνή οργάνωση εργασίας ή θεωρείτε ότι είστε κατοχυρωμένη μ’ αυτό που καταγράψατε;
Έχει διαμορφωθεί ένα κείμενο συμφωνίας και οι συνδικαλιστικές/εκπαιδευτικές οργανώσεις το αποδέχονται. Κάτι που έχουν αποδεχτεί με την τελευταία τους επιστολή πώς γίνεται να αποτελεί λόγο να προσφύγουν σε οποιαδήποτε όργανα και να ισχυριστούν ότι τους στερήσαμε συνδικαλιστικό χρόνο; Στην τελευταία επιστολή που έστειλαν λένε ότι αυτό είναι αποδεκτό. Πώς γίνεται κάτι από τη μία να είναι αποδεκτό ενώ από την άλλη να διαφωνούμε;
Πρέπει να μιλήσουμε με το Γενικό Εισαγγελέα αλλά τονίζω ότι το να ληφθούν μέτρα δεν αποτελεί αυτοσκοπό. Εκείνο που πραγματικά έχει σημασία σήμερα είναι το να μπορέσουμε να εξέλθουμε από αυτό το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί και από τις απεργίες, τις οποίες σέβομαι απόλυτα αλλά υπάρχει ένα κείμενο συμφωνίας που μπορεί να είναι η βάση για να εξέλθουμε αυτής της κρίσης.»

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom K

Σχόλια αναγνωστών

Μεγάλο «stop» σε ρωσικές εταιρείες και τραπεζικούς λογαριασμούς

«Τις απώλειες εσόδων θα τις αναπληρώσουν τα ναυτάκια του Έκτου Στόλου! (Εδώ γελάμε). Αρκετά μας άντεξαν ...»
CGA  |  08:25

Αναστασιάδης: Δεν είναι με το να δίνεις μόνο που θα εξευρεθεί λύση (βίντεο)

«…ούτε με τις περαπεδκιώτικες πονηράδες!!!»
Ai Em  |  09:37

#PoliticsBlog Το θεαματικό φινάλε της Χρυσταλλούς και ο δυναμισμός του Συλλούρη

«Κουτοπονηράδες. Εδώ βουλευτές με μη εξυπηρετούμενα δάνεια διαπραγματεύτηκαν και ψήφισαν νομοσχέδια που ...»
Πέτρος Παπαστυλιανού  |  12:38

Στα 3,1 δισ. ευρώ μειώθηκε το εμπορικό έλλειμμα στην Κύπρο

«" Οι συνολικές εξαγωγές ανήλθαν σε €3 δισ, αύξηση 53% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2017 (€1 δισ. ...»
Χρίστος  |  17:42

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση