ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ικανοποιητική η φόρμουλα για νέες ταρίφες στα λιμάνια

99% των εισαγόμενων προϊόντων θα έχουν μειωμένες χρεώσεις

Σε απλοποίηση της τιμολόγησης για χειρισμό και διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων θα προχωρήσουν τα λιμάνια Λάρνακας και Λεμεσού μετά και από σχετικό διάταγμα για το οποίο ενημερώθηκε η επιτροπή έργων και συγκοινωνιών από τον υπουργό, κ. Μάριο Δημητριάδη. Συγκεκριμένα, πλέον θα εφαρμόζεται σταθερή χρέωση, ασχέτως του αν είναι για εισαγωγή ή εξαγωγή προϊόντων. Η χρέωση αυτή θα είναι 185 ευρώ για εκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίου (20 ποδών) από το πλοίο, μεταφορά του από το κρηπίδωμα στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και ακολούθως φόρτωσή του πάνω σε μεταφορικό μέσο και 277,50 ευρώ για εμπορευματοκιβώτια των 40 ποδών. Οι ίδιες χρεώσεις ισχύουν και για την αντίστροφη διαδικασία, δηλαδή αυτήν της μετακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και φόρτωσής τους στα πλοία. Όσον αφορά στις αντίστοιχες διαδικασίες που συσχετίζονται με γεμάτα εμπορευματοκιβώτια που περιέχουν φορτίο, το οποίο προορίζεται για πολλούς εισαγωγείς, είτε προέρχεται από πολλούς εξαγωγείς, η χρέωση θα είναι 277,50 ευρώ για τα 20 ποδών εμπορευματοκιβώτια και 416,25 ευρώ για αυτά των 40 ποδών. Η εξίσωση χρέωσης εισαγωγής και εξαγωγής επιβλήθηκε, ουσιαστικά, με γενική οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προς αποφυγή αθέμιτου ανταγωνισμού.

 Όπως εξήγησε ο υπουργός Μεταφορών Μάριος Δημητριάδης, η απλοποίηση των χρεώσεων ήταν ένα ζήτημα στο οποίο ομόφωνα οι εμπλεκόμενοι συμφωνούσαν ότι έχρηζε άμεσης διευθέτησης. Εξάλλου, και οι συμβουλευτικοί οίκοι που είχαν αναλάβει τη μελέτη της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών είχαν θέσει ως προτεραιότητα το ζήτημα αυτό. Το καθεστώς που επικρατούσε στα λιμάνια ήταν οι λιμενεργάτες και αχθοφόροι να χρεώνουν κατά το δοκούν, με την Αρχή Λιμένων να είναι το μόνο τμήμα με σταθερές χρεώσεις. Ως αποτέλεσμα, δεν ήταν ξεκάθαρη η κατάσταση που αφορούσε στις τιμές που πλήρωναν οι εισαγωγείς και εξαγωγείς. «Αυτό κάθε άλλο παρά βοηθούσε τη διαφάνεια» τόνισε ο Μ. Δημητριάδης. Κίνητρο, πρωτίστως, που οδήγησε σε αυτές τις μεταρρυθμίσεις, ήταν να γίνει ελκυστικότερο το λιμάνι σε επενδυτές, εφόσον με το «χάος που επικρατούσε στην τιμολόγηση» θα ήταν απίθανο να υπάρξει κάποιο σεβαστό ενδιαφέρον, όπως εξήγησε ο Μ. Δημητριάδης.

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση