ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Hλεκτρονικοί «πειρατές» απειλούν τη ναυτιλία

Η απώλεια ελέγχου ενός πλοίου από ηλεκτρονική επίθεση μπορεί σύντομα να είναι γεγονός

Newsroom Κ, Αθήνα

To ηλεκτρονικό έγκλημα είναι ένας από τους βασικούς κινδύνους στον κλάδο εμπορικής ναυτιλίας μαζί με τις πειρατείες και τις προκλήσεις από επιχειρήσεις διάσωσης, ειδικά στην κατηγορία των πλοίων-γιγάντων (mega-ships), όπως αναφέρεται σε μελέτη του ασφαλιστικού ομίλου Allianz για την ασφάλεια στην εμπορική ναυτιλία. Επί του παρόντος, η απώλεια του ελέγχου ενός πλοίου από ηλεκτρονική επίθεση -δηλαδή επίθεση στα ηλεκτρονικά συστήματα πλοήγησης, λειτουργίας και ασφάλειας- δεν είναι ακόμη πραγματικότητα, αλλά ο κίνδυνος είναι ορατός. «Υπάρχουν ενδείξεις όπου φαίνεται πως οι πειρατές, ενδεχομένως, να έχουν αποπειραθεί να αξιοποιήσουν ελαττώματα που επιτρέπουν την παράνομη πρόσβαση σε συστήματα ηλεκτρονικής ασφάλειας, προκειμένου να θέσουν στο στόχαστρο ένα συγκεκριμένο πλοίο» τονίζεται στην έκθεση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, που περιλαμβάνεται σε σχετικό δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας The Guardian, είναι τα περιστατικά παραβίασης των συστημάτων ηλεκτρονικής ασφάλειας σε λιμάνια από χάκερ προκειμένου να εντοπιστούν κοντέινερ με ναρκωτικά που είχαν κατασχεθεί.

Η πειρατεία παραμένει η υπ’ αριθμόν 1 απειλή για την εμπορική ναυτιλία και ιδιαίτερα για τα πλοία-γίγαντες που είναι, επί το πλείστον, η νέα «γενιά» φορτηγών πλοίων. Σύμφωνα με την προαναφερόμενη έκθεση της Allianz με τίτλο «Ασφάλεια και Ναυτιλία 2016», έχουν καταγραφεί πάνω από 3.000 πειρατείες ή αποτυχημένες απόπειρες πειρατείας κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας. Από το 2009-11 συνέβησαν πάνω από 400 επιθέσεις κάθε χρόνο.

Αλλάζουν, παράλληλα, οι θαλάσσιες περιοχές των επιθέσεων. Από το 2010 μέχρι το 2011, το ένα τρίτο των επιθέσεων ελάμβανε χώρα στη Σομαλία. Ενενήντα από αυτά τα περιστατικά είχαν εντοπιστεί στον Κόλπο του Αντεν. Κατά τη διάρκεια του περυσινού έτους, όμως, ούτε μια επίθεση δεν συνέβη σε αυτήν την περιοχή. Αντίθετα, δραματική αύξηση έχει σημειωθεί στα περιστατικά της Νιγηρίας, φθάνοντας τα 108 πέρυσι από 40 το 2010. Αύξηση της πειρατείας έχει σημειωθεί, επίσης, στο Βιετνάμ. Σημειώθηκαν 27 περιστατικά το 2015 από 12 προ μιας εξαετίας. Η Allianz κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη Νιγηρία διότι αν και τα περιστατικά μειώθηκαν από 19 το 2010 στα 14 το 2015, ενδεχομένως να μην έχουν καταγραφεί όλα και αρκετά να παρέμειναν στην αφάνεια.

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom Κ, Αθήνα

Σχόλια αναγνωστών

Pressing σε Νικόλα για τη Διζωνική ασκεί ο Βότσης

«Ευτυχώς υπάρχουν και όσοι έκλεισαν τα αυτιά τους στις Σειρήνες και δεν ακολουθούν τον πορφυρογέννητο ...»
Χριστίνα Λοϊζίδου  |  15:53

Επιτελείο Νικόλα: ΔΗΣΥ-ΑΚΕΛ παραπλανούν τον λαό

«ΕΘΝΙΚΑ ΚΑΙ… ΔΙΖΩΝΙΚΑ ΣΥΝΟΡΑ Όταν διαλύονται τα εθνικά σύνορα μεταξύ των αδελφών κρατών της Ευρωπαϊκής ...»
Ανδρεας Κωνσταντινιδης, Β.Α, Μ.Α.  |  19:07

Εξευτελιστική μεταχείριση Π. Νεοκλέους λέει η Επ. Διοικήσεως

«Molis girisa apo UK poy spoudaza polla xronia kai prospatho na katalabo ti exei paei lathos me tin patrida ...»
Jenny Nikolaou  |  10:40

Αποκήρυξε μέσω Σιζόπουλου τη διζωνική ο Νικόλας;

«• Εάν κάποιοι θέλουν να αυτοκτονήσουν οι άλλοι για να θυματοποιηθούν. • Κυπριακό: Υπάρχει νέα στρατηγική; ...»
Παναγιώτης Ήφαιστος  |  19:52

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση