ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

«Χρυσά» μπόνους στη VW παρά το σκάνδαλο

Συνολικά θα τους δοθούν μισθοί και μπόνους της τάξεως των 63 εκατ. ευρώ για το 2015

Kathimerini.gr

Ανεξαρτήτως των υψηλών ζημιών των 5,5 δισ. ευρώ, που εμφάνισε η Volkswagen το παρελθόν έτος κυρίως εξαιτίας του σοβαρότατου σκανδάλου απάτης στις εκπομπές ρύπων, τα πρώην και νυν υψηλόβαθμα στελέχη της θα αποζημιωθούν αδρά.

Συνολικά θα τους δοθούν μισθοί και μπόνους της τάξεως των 63 εκατ. ευρώ για το 2015. Ωστόσο, τα ποσά θεωρούνται μειωμένα εν συγκρίσει με τα όσα θα ελάμβαναν, εάν δεν είχε μεσολαβήσει η απάτη. Αποσκοπώντας να περισωθεί ώς ένα βαθμό η πληγείσα φήμη της Volkswagen και να σταλεί ένα καθησυχαστικό μήνυμα προς τους εργαζομένους της, τις κυβερνήσεις, τις απανταχού αντιπροσωπείες, το καταναλωτικό κοινό, τις αγορές και τους επενδυτές, ο Χανς Ντίτερ Πετς, ο πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου της εταιρείας, και τα μέλη του Δ.Σ. συμφώνησαν σε δραστικές μειώσεις των μη πάγιων αμοιβών.

Η απόφαση αυτή ελήφθη, όπως τόνισαν τα διοικητικά στελέχη της VW, «ως μία ένδειξη σεβασμού της κατάστασης, που δημιουργήθηκε». Εν τω μεταξύ, ειδικά ο Χανς Ντίτερ Πετς είχε δεχθεί επιθέσεις, διότι πέρυσι θα ελάμβανε 10 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για τη μετακίνησή του από τη θέση του γενικού οικονομικού διευθυντή της Volkswagen σε αυτήν του προέδρου με χαμηλότερες απολαβές. Η μετακίνηση ήταν αποτέλεσμα των διοικητικών αλλαγών λόγω σκανδάλου. Μετά τις σχετικές αποφάσεις, που έλαβε στις 22 Απριλίου το αρμόδιο εποπτικό συμβούλιο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Χανς Ντίτερ Πετς θα αποζημιωθεί από την προηγούμενη θέση του με 5,2 εκατ. ευρώ συν την πάγια αμοιβή του νέου του ρόλου των 13,4 εκατ. ευρώ.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της VW, Ματίας Μίλερ, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία μετά την παραίτηση του «στιγματισθέντος» Μάρτιν Βίντερκορν, θα εισέπραττε 4,75 εκατ. ευρώ προ σκανδάλου. Σήμερα θα λάβει 880.000 ευρώ λιγότερα. Ωστόσο, θα πρέπει να αναφερθεί το εξής: παρά το σκάνδαλο της πολυετούς εξαπάτησης των αρμόδιων αρχών σε ΗΠΑ και Ευρώπη για τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων της VW, ο επικεφαλής της εταιρείας την αντίστοιχη περίοδο θα λάβει 7,3 εκατ. ευρώ, ενώ ένα 30% των κυμαινόμενων αποδοχών του θα καθυστερήσει να του δοθεί, αναφέρει το BBC. Τέλος, αναφορικά με τις δαπάνες, τις οποίες έχει θέσει κατά μέρος η εταιρεία για ανακλήσεις αυτοκινήτων, αγωγές και πρόστιμα, αυτές ανέρχονται σε 16,2 δισ. ευρώ.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση