ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η Volkswagen ενώπιον αλλαγής πλεύσης

Θα κληθεί να πάρει μεγάλες αποφάσεις η εταιρία μπροστά στα σκάνδαλα που την περικλείνουν

Kathimerini.gr

Ενώπιον αλλαγής πλεύσης βρίσκεται η Volkswagen, η οποία υπό το βάρος των συνεπειών του τεράστιου σκανδάλου απάτης στις εκπομπές ρύπων θα κληθεί αύριο να λάβει σημαντικές αποφάσεις. Η όλη συζήτηση θα διεξαχθεί στο πλαίσιο της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων της, όπου ένα από τα ζητήματα που θα θιγούν είναι η καταβολή ή όχι μερίσματος το 2015 υπό συνθήκες πολλών οικονομικών εκκρεμοτήτων του ομίλου. Θα πρέπει να σημειωθεί πως πριν από δύο χρόνια ο τότε διευθύνων σύμβουλος, Μάρτιν Βίντερκορν, είχε ζητήσει δραστικά μέτρα για ετήσια εξοικονόμηση 5 δισ. ευρώ έως το 2017. Εκτοτε μεσολάβησε ένα διεθνών διαστάσεων σκάνδαλο απάτης με «εξελιγμένο» λογισμικό, το οποίο παραποιούσε τις εκπομπές ρύπων σε πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα αυτοκίνητα στη διεθνή αγορά και σωρεία αγωγών και μηνύσεων εις βάρος της γερμανικής εταιρείας.

Οι κεφαλαιακές δαπάνες αυξήθηκαν από τα 5,7 δισ. δολ. το 2010 στα 13 δισ. ευρώ το 2015, ενώ το εργατικό κόστος ανήλθε δραστικά κατά 90% από σχεδόν 20 δισ. ευρώ σε άνω των 36 δισ. Ο κ. Βίντερκορν παραιτήθηκε λόγω σκανδάλου. Τον διαδέχθηκε ο Ματίας Μίλερ, ο οποίος επαγγέλλεται εκ βάθρων αλλαγές στο πλαίσιο της «Στρατηγικής για το 2025», αλλά επενδυτές και αναλυτές αμφιβάλλουν. «Είναι γνωστή η απροθυμία της VW να αναλάβει ρηξικέλευθες πρωτοβουλίες», επισημαίνει ο αναλυτής της Citigroup, Μάικ Τάινταλ. Ενας από τους λόγους της δυσκινησίας της έχει να κάνει με την ισχύ των σωματείων των εργαζομένων της. Ο κ. Μίλερ θα πρέπει να εξασφαλίσει μια ισορροπία μεταξύ της ικανοποίησης των εργαζομένων και της βελτίωσης της αποδοτικότητάς τους. Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση, τρεις θα είναι οι πυλώνες της στρατηγικής του: η διασφάλιση της πρωτοπορίας της VW στην ηλεκτροκίνηση, η προσφορά υπηρεσιών οδήγησης ως προάγγελος των οχημάτων χωρίς οδηγό και η περικοπή δαπανών χωρίς να θυσιαστούν θέσεις εργασίας. Πάντως, ουδεμία αναφορά γίνεται στη βελτίωση της εταιρικής διακυβέρνησης, της οποίας οι αδυναμίες έγιναν εμφανείς. Οπως παρατηρούν στους F.Τ. καλά πληροφορημένες πηγές, «στόχος του κ. Μίλερ είναι να προωθήσει τη “Στρατηγική για το 2025” και να αποκατασταθούν τα οχήματα με το “ένοχο” λογισμικό στην αγορά των ΗΠΑ και όχι τόσο η εταιρική διακυβέρνηση».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X