ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Προσφορές αύξησαν τις πωλήσεις κατεψυγμένων τροφίμων

Ο κλάδος ευνοήθηκε από τη διενέργεια του δημοψηφίσματος τον Ιούλιο

Kathimerini.gr

Η εγχώρια αγορά των κατεψυγμένων τροφίμων αποτέλεσε τη μοναδική κατηγορία καταναλωτικών αγαθών (μαζί με τα φρέσκα τρόφιμα) που εμφάνισε αύξηση πωλήσεων, γεγονός που οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στην πολιτική προσφορών και εκπτώσεων τιμών που εφαρμόζεται εκτενώς στο λιανεμπόριο το 2015.

Σύμφωνα με κλαδική μελέτη της Infobank Hellastat, ο κλάδος επίσης ευνοήθηκε προσωρινά από τη διενέργεια του δημοψηφίσματος και την επιβολή των capital controls τον Ιούλιο, όταν πολλοί καταναλωτές έσπευσαν μαζικά στα σούπερ μάρκετ για αγορές τροφίμων, φοβούμενοι ενδεχόμενη κατάρρευση της οικονομίας.

Χαρακτηριστικά, οι συνολικές πωλήσεις τροφίμων στα σούπερ μάρκετ την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου σημείωσαν απότομη άνοδο μεγαλύτερη του 30%, η οποία όμως αποδείχθηκε πρόσκαιρη, καθώς τις επόμενες εβδομάδες παρατηρήθηκαν σημαντικοί ρυθμοί υποχώρησης.

Αναφορικά με τους επιμέρους τομείς, η αγορά κατεψυγμένων λαχανικών τους πρώτους 9 μήνες του 2015 εμφάνισε άνοδο πωλήσεων 7,1% σε ετήσια βάση, στους 14.800 τόνους. Επίσης, η αξία πωλήσεων διαμορφώθηκε στα 49,24 εκατ. ευρώ, αυξημένη κατά 7,6% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2014. Αντιθέτως, ο τομέας της κατεψυγμένης ζύμης εμφάνισε ήπια υποχώρηση 1,8%, στους 11.323 τόνους, επιδεικνύοντας στασιμότητα. Ωστόσο, το σύνολο της αγοράς σε αξία αυξήθηκε κατά 3%, αγγίζοντας έτσι τα 51 εκατ. ευρώ.

Οι συνολικές πωλήσεις κατεψυγμένων αλιευμάτων στο λιανεμπόριο –σύμφωνα με την IRI– το 2015 μειώθηκαν κατά 2%, υποχώρηση που προέκυψε μετά τα capital controls του Ιουλίου. Χαρακτηριστικά, από τον Αύγουστο έως και το τέλος του έτους σημειώθηκαν πτωτικοί μηνιαίοι ρυθμοί από 4% έως 6%, με συνέπεια να αντισταθμιστεί η ανοδική πορεία του πρώτου εξαμήνου.

Σύμφωνα με την κ. Μαρία Μεταξογένη, διευθύνουσα σύμβουλο της IBHS, «παράμετρο ανάπτυξης μπορεί να αποτελέσει η ενίσχυση της εξαγωγικής επίδοσης του κλάδου, κυρίως σε αγορές που δεν έχει ακόμα σημαντική παρουσία. Στο πλαίσιο αυτό, απαιτούνται συνεργασίες με λιανεμπορικές αλυσίδες σε μακροχρόνια βάση. Ηδη, οι εταιρείες με πωλήσεις στο εξωτερικό επηρεάστηκαν λιγότερο από την ύφεση σε σχέση με όσες απευθύνονται κυρίως στην ελληνική αγορά». Στη μελέτη της Infobank Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 38 επιχειρήσεων. Ο κύκλος εργασιών του δείγματος το 2014 αυξήθηκε κατά 2,8%, φτάνοντας στα 497,63 εκατ. Τα προ φόρων αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε κέρδη 9,31 εκατ., έναντι ζημιών 1,36 εκατ. το 2013.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X