ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Στην τελική ευθεία η ιδιωτικοποίηση ΟΛΘ

Νέα μικρή καθυστέρηση αναμένεται στην αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ

Kathimerini.gr

Νέα μικρή καθυστέρηση αναμένεται στην αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ, η οποία όμως βρίσκεται στην τελική ευθεία.

Ολα δείχνουν ότι η προγραμματισμένη υποβολή προσφορών για τις 14 Φεβρουαρίου θα λάβει παράταση περίπου 20 ημερών. Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν από τα Χριστούγεννα ολοκληρώθηκε η β΄ φάση σχολιασμού της σχετικής σύμβασης παραχώρησης, αλλά το ΤΑΙΠΕΔ δεν ολοκλήρωσε την ενσωμάτωση των σχολίων που έχει λάβει στο τελικό σχέδιο.

Κάτι τέτοιο αναμένεται να συμβεί μέχρι το τέλος του μήνα, οπότε και θα δοθεί στους ενδιαφερόμενους επενδυτές το τελικό κείμενο της σύμβασης παραχώρησης. Μετά την ανάρτηση του συγκεκριμένου κειμένου στον χώρο δεδομένων για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, αναμένεται να δοθεί περιθώριο ενός περίπου μήνα στους επενδυτές να υποβάλουν τις δεσμευτικές τους προσφορές. Ετσι φτάνουμε στο τέλος Φεβρουαρίου ή στις αρχές Μαρτίου.

Το σημαντικό είναι ότι κατά την τελευταία φάση σχολιασμού, «λειάνθηκαν» τα επίμαχα σημεία στα οποία είχαν εναντιωθεί οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές. Το πρώτο έχει να κάνει με τα περιουσιακά στοιχεία που υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας στον λαό της Θεσσαλονίκης, και το δεύτερο έχει να κάνει με τα ελάχιστα όρια διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (TEUs).
Για το τελευταίο, ο στόχος που έχει τεθεί για το τέλος της πενταετίας δεν διαφοροποιείται αισθητά από τα επίπεδα διακίνησης TEUs που έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα. Oι επενδυτές θεωρούν ότι δεν μπορεί να τεθούν πολύ υψηλότεροι στόχοι διακίνησης TEUs, όπως επιθυμούσε το ΤΑΙΠΕΔ και η ελληνική κυβέρνηση, σε μια περίοδο υψηλών επενδύσεων από την πλευρά του προτιμητέου επενδυτή και κυρίως σε μια φάση ανάπτυξης των εγκαταστάσεων του λιμένα. Σημειώνεται ότι τα δύο τελευταία χρόνια η διακίνηση στον ΟΛΘ κυμαίνεται κοντά στα 350.000 ΤΕUs. Στο τελικό κείμενο, η υποχρεωτική ελάχιστη ετήσια κίνηση για τον προτιμητέο επενδυτή αναμένεται να τεθεί λίγο υψηλότερα από 350.000 TEUs.

To πρώτο σημείο τριβής ήταν η μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων του ΟΛΘ στον λαό της Θεσσαλονίκης. Η δήλωση του πρωθυπουργού στην τελευταία ΔΕΘ άνοιξε τον ασκό του Αιόλου και πολλοί «έβαλαν αέρα στα πανιά τους», διεκδικώντας ακόμη και το σύνολο του Προβλήτα 1. Ολα δείχνουν όμως ότι από τον συγκεκριμένο προβλήτα, ο παλιός ΟΛΘ θα αποδώσει σε διάφορους φορείς εννέα από τα 14 συνολικά κτίρια/εγκαταστάσεις που βρίσκονται εκεί. Ηδη τα τρία από αυτά είχαν αποδοθεί στον Δήμο Θεσσαλονίκης με παλαιότερες υπουργικές αποφάσεις, ενώ τώρα αναμένεται να δοθούν ένα επιπλέον κτίριο στον δήμο και άλλα δύο κτίρια στη Δημόσια Αρχή Λιμένων. Επίσης ένα κτίριο αναμένεται να αποδοθεί στη Σχολή Κινηματογράφου (αποθήκη Γ΄), δηλαδή στο υπ. Πολιτισμού.

Βάσει της σύμβασης παραχώρησης, ο νέος ΟΛΘ θα διατηρήσει πέντε ακίνητα που βρίσκονται επί του Προβλήτα 1, το κτίριο της Διοίκησης, το αντλιοστάσιο, το ναυταθλητικό μουσείο και δύο εμπορικούς χώρους, οι οποίοι έχουν σημαντική εμπορική αξία. Ενας εξ αυτών των χώρων (Kitchenbar) αναφέρεται ότι αποφέρει έσοδα μισού εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ενδιαφέρον των επενδυτών παραμένει αμείωτο το τελευταίο διάστημα. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι τουλάχιστον πέντε από τους οκτώ που έχουν εξουσιοδοτηθεί να συμμετάσχουν στην παρούσα φάση του διαγωνισμού είναι ενεργοί. Μεταξύ αυτών η ιαπωνική Mitsui, η Dubai Port, η ICTS από τις Φιλιππίνες, η γερμανική Deutsche Invest και τέλος η ελληνική ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η τελευταία συμμετείχε στον διαγωνισμό σε συνεργασία με τη ρωσική RZD.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X