ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Προς αναδίπλωση σχεδίων επέκτασης τα ελληνικά σούπερ μάρκετ

Πιο διστακτικές θα είναι το 2017 οι επεκτατικές κινήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ

Kathimerini.gr

Πιο διστακτικές σε σχέση με όσα σχεδίαζαν πριν από λίγους μήνες αναμένεται να είναι το 2017 οι επεκτατικές κινήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, οι οποίες παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στην πολυθρύλητη συμφωνία «Μαρινόπουλου» - «Σκλαβενίτη». Η κακή, όπως αποδείχθηκε το 2016, χρονιά για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων και οι αρνητικές ενδείξεις με τις οποίες έχει ξεκινήσει το 2017 ωθούν τις επιχειρήσεις του κλάδου να αναθεωρούν εν μέρει τα επενδυτικά τους σχέδια, ειδικά σε ό,τι αφορά εξαγορές άλλων αλυσίδων.

Ακόμη και εάν είχαν ξεκινήσει κάποιες συζητήσεις το 2016 ή είχαν βολιδοσκοπηθεί κάποιες αλυσίδες, οι σχετικές πρωτοβουλίες έχουν «παγώσει» μέχρι νεωτέρας.

Νέα δεδομένα, βεβαίως, δημιουργούν η συγκέντρωση «Μαρινόπουλου» - «Σκλαβενίτη» αυτή καθεαυτήν και η καθυστέρηση στην ολοκλήρωσή της που θα ξεκαθαρίσει το τοπίο, αλλά και ένα συγκεκριμένο γεγονός που σχετίζεται με αυτή: η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού που υποχρεώνει τη «Σκλαβενίτης» να προχωρήσει στην εκποίηση 22 καταστημάτων σε Αττική και Κρήτη (19 στην Αττική και 3 στην Κρήτη), καταστήματα που σήμερα ανήκουν είτε στο δίκτυο της «Μαρινόπουλος» είτε στο δίκτυο της «Σκλαβενίτης», με τα περισσότερα να ανήκουν στο δίκτυο της δεύτερης.

Οι ανταγωνίστριες αλυσίδες αναζητούν ήδη τον κατάλογο με τις ακριβείς διευθύνσεις των καταστημάτων που πρέπει να εκποιηθούν, κατάλογος που περιλαμβάνεται στο απόρρητο τμήμα της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Και αυτό, διότι η εξαγορά καταστημάτων είναι συχνά πιο συμφέρουσα λύση από τη δημιουργία εξαρχής νέου σημείου πώλησης ή από την εξαγορά ολόκληρης, έστω και μικρής, αλυσίδας.

Οι στόχοι της «ΑΒ»

Η «ΑΒ Βασιλόπουλος», η οποία ήδη από το 2016 είχε εντοπίσει δύο καλές τοπικές αλυσίδες (κατά δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου της, Λ. Βρεττάκου, στην «Κ»), δεν έχει, σύμφωνα με πληροφορίες από την εταιρεία, προχωρήσει τις σχετικές διαβουλεύσεις και διαδικασίες. Στόχος της εταιρείας παραμένει, βεβαίως, η ενίσχυση της παρουσίας της στη Βόρεια Ελλάδα, την Αθήνα και την Κρήτη, αλλά αυτό ίσως τελικώς επιτευχθεί με τη δημιουργία νέων καταστημάτων και όχι μέσω κάποιας εξαγοράς.

Ο έτερος μεγάλος κερδισμένος από την κατάρρευση της «Μαρινόπουλος», η Lidl, θέτει ως προτεραιότητα τον εκσυγχρονισμό των καταστημάτων της, ενώ προχωρεί επενδύοντας στις χαμηλότερες τιμές, μέσω προσφορών σε επώνυμα προϊόντα. Η πολιτική αυτή υπαγορεύεται σε μεγάλο βαθμό από την ίδια την εταιρεία και όχι από τους προμηθευτές. Με τις δύο αυτές στρατηγικές κινήσεις η Lidl εξελίσσεται στην πραγματικότητα από καθαρά εκπτωτική αλυσίδα (hard discounter) σε χαμηλού κόστους (low cost) σούπερ μάρκετ, μοντέλο που φαίνεται να αρμόζει καλύτερα στο προφίλ του Ελληνα καταναλωτή.

Η Μetro (το σήμα της στη λιανική είναι το My Market), η οποία πέρυσι εξαγόρασε τη «Βερόπουλος», προχωρεί το 2017 στον κεντρικό της στόχο που είναι η συνέχιση της ανακαίνισης του δικτύου. Μέχρι τώρα έχει ανακαινιστεί περίπου το 1/3 των καταστημάτων και η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2018.

Τα σχέδια του «Μασούτη»

Η «Μασούτης», η οποία βρέθηκε στο στόχαστρο της «ΑΒ Βασιλόπουλος», χωρίς ωστόσο οι σχετικές συζητήσεις να καταλήξουν σε συμφωνία, σχεδιάζει την επέκταση του δικτύου της, αλλά στις περιοχές όπου ήδη βρίσκεται. Η εταιρεία, που πέρυσι εμφανιζόταν να επιθυμεί την είσοδό της στην αγορά της πρωτεύουσας, φέρεται να έχει βάλει το σχέδιο «στον πάγο» περιμένοντας να δει πώς θα διαμορφωθεί το τοπίο στην αγορά από την άνοιξη και μετά. Η εταιρεία, πάντως, είχε μια πολύ καλή χρονιά, με τον τζίρο της να αυξάνεται κατά 7% σε σύγκριση με το 2015 και να διαμορφώνεται σε περίπου 800 εκατ. ευρώ.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση