ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Αύξηση 22,5% της κερδοφορίας της Coca-Cola HBC το 2016

Η αύξηση κερδών της εταιρείας οφείλεται στην αύξηση τιμών στις αναδυόμενες αγορές

Kathimerini.gr

Με μείωση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις, λόγω των δυσχερών συναλλαγματικών μεταβολών, αλλά με σημαντική αύξηση των καθαρών κερδών, κατά 22,5%, έκλεισε το 2016 για τον όμιλο της Coca-Cola HBC. Καθοριστικό ρόλο στην αύξηση των κερδών διαδραμάτισαν η αύξηση των τιμών στις αναδυόμενες αγορές, η συνέχιση της εξοικονόμησης λειτουργικού κόστους, καθώς και η επιτυχής διαχείριση του κόστους πρώτων υλών. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι το διοικητικό συμβούλιο του ομίλου να προτείνει τη διανομή μερίσματος στους μετόχους ύψους 0,44 ευρώ/μετοχή, αυξημένο κατά 10% σε σύγκριση με το μέρισμα για τη χρήση του 2015.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες ο όμιλος, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν σε 6,22 δισ. ευρώ έναντι 6,35 δισ. ευρώ το 2015, υποχωρώντας κατά 2%. Ωστόσο, σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις είναι αυξημένα κατά 3% το 2016 σε σύγκριση με το 2015. Ο όγκος πωλήσεων μεταβλήθηκε οριακά το 2016, φτάνοντας τα 2.057,9 εκατ. κιβώτια, έναντι 2.055 εκατ. κιβωτίων το 2015.

Τα καθαρά κέρδη του ομίλου αυξήθηκαν κατά 22,5%, στα 343,5 εκατ. ευρώ το 2016 έναντι 280,3 εκατ. ευρώ το 2015, ενώ τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 352,1 εκατ. ευρώ έναντι 314,3 εκατ. ευρώ το 2015, καταγράφοντας αύξηση 12%. Το συγκρίσιμο λειτουργικό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε κατά 90 μονάδες βάσης, στο 8,3%.

Ο όγκος πωλήσεων στην ελληνική αγορά παρέμεινε αμετάβλητος σε ετήσια βάση. Βασικός κινητήριος μοχλός της ανάπτυξης ήταν τα μη ανθρακούχα αναψυκτικά, ενώ καλές ήταν οι επιδόσεις και για τα εμφιαλωμένα νερά με τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό. Θετικές ήταν επίσης οι επιδόσεις για τα προϊόντα Coke Zero, Schweppes και Monster, παρά τη συνολική μείωση του όγκου πωλήσεων στα ανθρακούχα αναψυκτικά. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι ο όμιλος επισημαίνει ότι «οι μακροοικονομικές συνθήκες και το εμπορικό περιβάλλον στην Ελλάδα εξακολουθούν να είναι δύσκολα».

Συνολικά στις ανεπτυγμένες αγορές, όπου συγκαταλέγεται η Ελλάδα, υποχώρησε ο όγκος πωλήσεων και τα έσοδα από τις πωλήσεις (κατά 2,3% και 3,1% αντιστοίχως), ενώ αντιθέτως τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 21,9%. Αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 1,3% και των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 0,2% σημείωσε ο όμιλος στις αναπτυσσόμενες αγορές, ενώ τα συγκρίσιμα λειτουργικά του κέρδη υποχώρησαν κατά 1,5%. Στις αναδυόμενες αγορές ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 1,2% με ισχυρή ανάπτυξη να καταγράφεται σε Νιγηρία, Ρουμανία και Σερβία, ενώ η Ρωσία συνέχισε να έχει ασθενείς επιδόσεις μέσα στη χρονιά.

Για το 2017, ο όμιλος αναμένει βελτίωση της οικονομικής δραστηριότητας, ειδικά στις αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες αγορές και σε γενικές γραμμές ελαφρώς καλύτερες οικονομικές συνθήκες που θα οδηγήσουν σε αύξηση του όγκου πωλήσεων. Σε ό,τι αφορά την τιμολογιακή πολιτική, η Coca- Cola HBC θα συνεχίσει τις προγραμματισμένες αυξήσεις τιμών των προϊόντων της σε αγορές όπου το τοπικό νόμισμα έχει υποτιμηθεί, καθώς και σε αγορές όπου υποχωρούν οι αποπληθωριστικές πιέσεις.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση