ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Αγγίζουν τα 2,4 δισ. ευρώ οι πωλήσεις της «Σκλαβενίτης» το 2018

Οι εκτιμήσεις ανεβάζουν ακόμα περισσότερο τις πωλήσεις για το 2019

Kathimerini.gr

Την πρώτη θέση στον κλάδο του λιανεμπορίου επιβεβαίωσε και το 2018 ο όμιλος Σκλαβενίτη – πρώτη χρονιά λειτουργίας της ενοποιημένης «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» (ΕΥΣ), στην οποία έχουν συγκεντρωθεί όλες οι λιανεμπορικές δραστηριότητες του ομίλου. Παράλληλα, από τον περασμένο Νοέμβριο η βασική εταιρεία του ομίλου πέρασε σε κερδοφορία.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ - ΜΠΕ, οι πωλήσεις της ΕΥΣ, με βάση τις υπάρχουσες εκτιμήσεις, αναμένεται να διαμορφωθούν στο δωδεκάμηνο του 2018 στα 2,4 δισ. ευρώ έναντι 2,05 δισ. ευρώ που ήταν οι πωλήσεις του 2017 των τότε δύο εταιρειών, της ΕΥΣ και της «Ι. & Σ. Σκλαβενίτης», πριν συγχωνευθούν. Και με βάση τις υπάρχουσες προβλέψεις για το 2019, η αύξηση των πωλήσεων αναμένεται να κυμανθεί άνω των 2,6 δισ. ευρώ, δηλαδή σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η βασική εταιρεία του ομίλου θα έχει αύξηση κατά περίπου 10% και θα ενισχυθούν σημαντικά και τα θετικά αποτελέσματα. «Κλειδί», όπως έλεγαν πηγές που είναι σε θέση να γνωρίζουν, είναι οι ανακαινίσεις των καταστημάτων της πρώην «Μαρινόπουλος» – «μετά την ανακαίνιση διπλασιάζονται οι πωλήσεις του καταστήματος», έλεγαν χαρακτηριστικά. Ολα αυτά, βέβαια, σημαίνουν πως το «ωστικό κύμα» που προκάλεσε η εξαγορά του δικτύου καταστημάτων της πρώην «Μαρινόπουλος» από τον όμιλο «Σκλαβενίτη» δεν έχει ακόμη «εκτονωθεί». Διατηρείται ως εκ τούτου σε ρευστότητα το τοπίο του λιανεμπορίου και δεν αναμένεται να «ηρεμήσει» πριν από το 2021, δηλαδή για την επόμενη τριετία.

Και ενώ την πίεση που δέχονται οι άλλες μεγάλες αλυσίδες του κλάδου είναι προφανές ότι έχουν τη δυνατότητα αλλά και τα οικονομικά και στρατηγικά περιθώρια να τη διαχειριστούν, ακόμη και να την αντιστρέψουν, δεν συμβαίνει το ίδιο για αρκετές μικρές και μικρομεσαίες αλυσίδες του κλάδου, στις οποίες η πίεση που ασκείται είναι τρομακτική. Δηλαδή η συνεχιζόμενη αναβάθμιση του δικτύου της «Σκλαβενίτης» αποσπά πωλήσεις από τους ανταγωνιστές της και οι μεγάλοι εξ αυτών χρησιμοποιούν όλες τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που διαθέτουν, προκειμένου να περιορίσουν όσο είναι δυνατό τις απώλειες.

Ετσι οι μικρομεσαίες και μικρές αλυσίδες βρίσκονται μεταξύ των συμπληγάδων της αγοράς, δεχόμενες τη μεγαλύτερη πίεση. Από την άλλη πλευρά, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι στη διάρκεια του 2017 ο όμιλος «Σκλαβενίτη» κατόρθωσε να αποσπάσει πωλήσεις ύψους 2,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων η «Ι. & Σ. Σκλαβενίτης» είχε 1,4 δισ. ευρώ και οι «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» (ΕΥΣ) 653 εκατ. ευρώ για μόνο 10 μήνες – από την 1η Μαρτίου 2017. Βεβαίως πέρυσι η «Ι. & Σ. Σκλαβενίτης» είχε αποτελέσματα προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων 56,5 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 11 εκατ. ευρώ έναντι του 2016. Αντιθέτως η ΕΥΣ, από 1ης Μαρτίου 2017 παρουσίασε ζημίες προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων 97 εκατ. ευρώ και 87 εκατ. ευρώ καθαρές ζημίες. Ωστόσο, αυτά τα αποτελέσματα ήταν σύμφωνα με τις προβλέψεις του επιχειρηματικού σχεδίου που «τρέχει». Οι πωλήσεις της εταιρείας ΕΥΣ πλέον βελτιώνονται σημαντικά όσο αναβαθμίζονται τα καταστήματα του δικτύου της πρώην «Μαρινόπουλος».

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση