ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Σημαντικές αλλαγές αναμένονται στον τομέα ψυχαγωγίας και μέσων ενημέρωσης

Οι εταιρείες του κλάδου αξιοποιούν τα δεδομένα ώστε να εξασφαλίσουν ακόμη μεγαλύτερη αφοσίωση των χρηστών

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Οι εταιρείες του κλάδου αξιοποιούν τη δύναμη των δεδομένωνώστε να εξασφαλίσουν ακόμη μεγαλύτερη αφοσίωση των καταναλωτώνενώ ο τομέας της διαφήμισης αντιμετωπίζει δυσκολίες

Οι εταιρείες ψυχαγωγίας και μέσων ενημέρωσης προβαίνουν σε αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο ανταγωνίζονται και δημιουργούν αξία, καθώς η εμπειρία του χρήστη αποτελεί σήμερα τηβάση για τη διαφοροποίηση και συνεπώς την αύξηση των εσόδων. Για να μπορέσουν να διακριθούν σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική αγοράπου χαρακτηρίζεται από βραδύτερουςρυθμούς ανάπτυξης οι εταιρείες αναπτύσσουν στρατηγικές και «χτίζουν» τα στοιχεία που θαδιασφαλίσουν τη σχέση τους και θα κλειδώσουν τα έσοδα από τους πιο αφοσιωμένους και παθιασμένους χρήστες τους– τους «οπαδούς»τους.

Σύμφωνα με την έρευνα της PwC με τίτλο «Global entertainment and media outlook 2017-2021», η επίτευξη του στόχου αυτού προϋποθέτει ένα συνδυασμό εξαίρετου περιεχομένου και εύρους καναλιών διανομής σε συνδυασμό με μια εξαιρετική εμπειρία για τον χρήστηο οποίος θα έχει τη δυνατότητα να ανακαλύψει το εν λόγω περιεχόμενο εύκολα, σε ένα εύρος συσκευών και σε ελκυστική τιμή.

Ώθηση στις στρατηγικές άμεσης πώλησης στους καταναλωτές
Τα μοντέλα που χρησιμοποιούνται για καλύτερη στόχευση και εμπλοκή τωνχρηστών βασίζονται όλο και περισσότερο σε στρατηγικές πώλησης απευθείας στον καταναλωτή (D2C), οι οποίες διευκολύνονται από την πρόοδο της τεχνολογίας και χαρακτηρίζονται από μεγαλύτερη ποικιλία, εξατομίκευση και εμπλοκήεκ μέρους του χρήστη. Χαρακτηριστικό είναι ότι στα επόμενα πέντε χρόνια, το διαδικτυακό βίντεο θα αναπτυχθεί με σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης (CAGR) 11,6% ενώ η ροή μουσικής (streaming) με 20,7%.

Πιέσεις στον κλάδο της διαφήμισης
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της PwC, στα επόμενα πέντε χρόνια η συνολική αύξηση του κλάδου παγκοσμίως με βάση το σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης θα ανέλθει σε 4,2%, ποσοστό μικρότερο από την αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ. Τα παγκόσμια έσοδα από τη διαφήμιση προβλέπεται ότι θα αυξηθούν κατά 4,2%, μειωμένα από την περσινή πρόβλεψη του 5,1% .

Ταχεία ανάπτυξη της διαφήμισης μέσω κινητού
Η αύξηση στη διαδικτυακή διαφήμιση ωθείται κυρίως από τη διαφήμιση μέσω κινητού (mobileadvertising), η οποία αυξήθηκε κατά 58,7% πέρσι και θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης 18,5% μέχρι το 2021.

Σε κρίσιμο σημείο καμπής υπέρ της ψηφιακής μορφής όλα τα τμήματα της αγοράς
• Η διαδικτυακή διαφήμιση απορροφά σήμερα περισσότερα έσοδα από την τηλεοπτική διαφήμιση παγκοσμίως. Το 2016 ήταν ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια διαφημιστική βιομηχανία, καθώς τα έσοδα από τη διαδικτυακή διαφήμιση ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα αντίστοιχα έσοδα από την τηλεοπτική διαφήμιση.

• Τα έσοδα του διαδικτυακού βίντεο θα ξεπεράσουν το 2017 το μη ψηφιακό οικιακό βίντεο. Τα έσοδα από τα διαδικτυακά βίντεο αναμένεται να αυξηθούν μ’έναν σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης της τάξης του 11,6% φθάνοντας τα US$ 36,7 δις το 2021, ενώ η χωρίς επιστροφή πτωτική πορεία της αγοράς για DVD και Blurays θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των εσόδων στα US$ 13,9 δις.

• Το 2016 τα έσοδα από την κυκλοφορία εφημερίδων παγκοσμίως ξεπέρασαν τα παγκόσμια διαφημιστικά έσοδα των εκδοτών. Ενώ τα έσοδα από την κυκλοφορία εφημερίδων ακολουθούν από το 2015 πτωτική πορεία, οι εκδότες προχώρησαν σε αύξηση της τιμής για να αντισταθμίσουν εν μέρει τη ραγδαία μείωση των πωλήσεων. Ωστόσο, η μείωση των διαφημιστικών εσόδων υπήρξε πιο ραγδαία σε ετήσια βάση, με τους διαφημιστές να εγκαταλείπουν μαζικά τις έντυπες εκδόσεις και τους εκδότες να εκτοπίζονται ολοένα και περισσότερο από τη διαδικτυακή διαφήμισηλόγω τηςGoogle και του Facebook. Το αποτέλεσμα είναι μια ιστορική μετακίνηση στην κυρίαρχη ροήεσόδων, καθώς η κυκλοφορία εφημερίδων ξεπερνά τα εισοδήματα των εκδοτών διαφήμισης. Μέχρι το 2021, τα παγκόσμια συνολικά έσοδα από την κυκλοφορία εφημερίδων θα αντιπροσωπεύουν το 54% των συνολικών εσόδων των εκδοτών.

• Το 2016, τα συνολικά έσοδα των ψηφιακών μουσικών ηχογραφήσεων ξεπέρασαν τις αναλογικές ενώ η ροή μουσικής (streaming) ξεπέρασε τις λήψεις (downloads). Η αξία της αγοράς των ψηφιακών μουσικών ηχογραφήσεων ανήλθε το 2016 στα US$ 10,7 δις, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τις αναλογικές ηχογραφήσεις που υπολογίζοντα στα US$ 8,5 δις.

• Τα έσοδα από τα βίντεο εικονικής πραγματικότητας θα ξεπεράσουν το 2019 τα έσοδα από διαδραστικές εφαρμογές / παιχνίδια. Η αγορά περιεχομένου εικονικής πραγματικότητας θα αυξηθεί κατά την υπό εξέταση περίοδο με σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης 77% και η αξία της θα ανέλθει μέχρι το 2021 στα US$ 15,1 δις, από τα οποία τα US$ 8 δις θα αφορούν δαπάνες σε βίντεο εικονικής πραγματικότητας (αύξηση με σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης 91,2%), ξεπερνώντας το 2019 τις διαδραστικές εμπειρίες και τα παιχνίδια.

• Η κίνηση δεδομένων μέσω κινητών (smartphones) θα υπερβεί το 2020 τηνκίνηση δεδομένων μέσω σταθερού ευρυζωνικού δικτύου. Hμετακίνηση προς το κινητό (smartphone) θα συνεχιστεί, ιδιαίτερα σε αναπτυσσόμενες αγορές όπως είναι η Ινδία και η Ινδονησία, με αποτέλεσμα μέχρι το 2020, η συνολική κίνησηδεδομένων μέσω κινητών (smartphone) στις 19 αγορές που έχουμε εξετάσει να υπερβεί για πρώτη φόρα τη κίνησηδεδομένων μέσω σταθερού ευρυζωνικού δικτύου.

• Τα παγκόσμια έσοδα από μη ψηφιακές υπηρεσίες out-of-home (OOH) θα καταγράψουν μείωση το 2019. Η παγκόσμια αυξητική τάση των εσόδων από μη ψηφιακές υπηρεσίες OΟΗθα φτάσει σε σημείο καμπής το 2019, όταν τα έσοδα από μη ψηφιακές υπηρεσίες ΟΟΗ θα καταγράψουν μείωση της τάξης του -0,2%. Μέχρι το 2021, ο ρυθμός ετήσιας μείωσης θα έχει επιταχυνθεί στο -0.8%.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση