ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Αύξηση 20% της τουριστικής ροής στην Κύπρο από την Thomas Cook

Κενά παρά την ανάπτυξη βλέπει στο τουριστικό προϊόν της Κύπρου ο Joachim Seip ισχυρός άνδρας της εταιρείας

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Το στοίχημα της χειμερινής περιόδου, η επιστροφή της Τουρκίας στην ισορροπία δυνάμεων της τουριστικής πίτας και οι αφίξεις ρεκόρ που καταγράφονται για τον κυπριακό τουρισμό ήταν τα θέματα τα οποία μονοπώλησαν την συζήτησή μας με τον κ. Joachim Seip, Director Group Hotel Contracting, τον ισχυρό άνδρα της Thomas Cook, ενός εκ των μεγαλύτερων οργανισμών οργανωτών ταξιδιών του εξωτερικού. Τα πρόσφατα στοιχεία από την ετήσια έκθεση του οργανισμού δείχνουν σημαντική αύξηση της δραστηριοποίησής του στο νησί, αναφέρει σε συνέντευξη του στην «Κ» Ο κ. Seip, γεγονός που είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρο για τον αριθμό τουριστών που επισκέπτεται την Κύπρο μέσω της Thomas Cook. Περισσότερο από 20% αναμένεται για την ακρίβεια η αύξηση στις τουριστικές αφίξεις για το καλοκαίρι του 2018, τουλάχιστον στο μερίδιο που αναλογεί στην εταιρεία. Σε ό,τι αφορά τις τουριστικές αγορές που θα μας προτιμήσουν φέτος, ο κ. Seip επισημαίνει ότι εκτός από τις παραδοσιακές Γερμανία και Βρετανία, θα πρέπει να αναμένεται τεράστια ροή τουριστών από την Νορβηγία, την Σουηδία αλλά και την Φινλανδία.

 - Ποιες είναι οι προοπτικές για τις αφίξεις τουριστών στην Κύπρο την προσεχή καλοκαιρινή περίοδο και γενικότερα το 2018;

 -  Είμαστε πεπεισμένοι ότι η αύξηση θα ανέλθει σε διψήφιο ποσοστό και θα αφορά όλες τις τουριστικές αγορές μέσω και των δύο αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου. Αναφέρομαι σε αγορές όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Σουηδία, η Νορβηγία, η Δανία και η Φινλανδία, καθώς και σε δυτικές αγορές όπως το Βέλγιο και η Ολλανδία. Στην Πάφο φυσικά έχουμε μόνο πτήσεις από την Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία και το Βέλγιο, δηλαδή ο τουρισμός διοχετεύεται μόνο από τέσσερις αγορές. Ωστόσο, στην Λάρνακα έχουμε ειδικά για αυτό το καλοκαίρι τεράστια ροή από Νορβηγία και Σουηδία, δύο από τις μεγαλύτερες αγορές της Βόρειας Ευρώπης, και μετά από Δανία και Φινλανδία που είναι η μεγαλύτερη αγορά από άποψη απόλυτου μεγέθους. Ακολουθεί το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία. Στην Πάφο αυτό είναι διαφορετικό καθώς πρώτη αγορά είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, ακολουθεί η Γερμανία και μετά το Βέλγιο.

- Μπορούμε να δώσουμε αυτή την αύξηση που αναμένετε σε αριθμούς;

Πρόκειται για διψήφιο ποσοστό. Πολύ περισσότερο από το 20% η αύξηση που αναμένουμε για το καλοκαίρι του 2018.

- Τι γίνεται με τους υπόλοιπους μήνες;

- Δεν θα μπορούσαμε να πούμε ότι αυτοί οι αριθμοί ανταποκρίνονται σε ολόκληρο το οικονομικό έτος, καθώς η χειμερινή περίοδος στην Κύπρο είναι πολύ περιορισμένη.

- Θα μπορούσαμε να πούμε ότι αυξάνεται το τουριστικό ρεύμα και κατά την χειμερινή περίοδο;

- Όχι δεν θα το έλεγα. Ο χειμώνας παραμένει σταθερός, η αλλαγή στους αριθμούς είναι ελάχιστη. Το να έρθουν ένας ή δύο πελάτες περισσότεροι, δεν επηρεάζουν ιδιαίτερα την τουριστική βιομηχανία και αν βασιζόμασταν σε αυτούς τους αριθμούς, τότε θα οδηγούμασταν σε λάθος συμπεράσματα. Δεν θα ήθελα να αυξήσω τις προσδοκίες. Η χειμερινή περίοδος θα ήταν καλό να υπάρχει αλλά δεν έχει σημαντική δραστηριότητα, έτσι η όποια αύξηση και σε οικονομική κλίμακα δεν αποτελεί άξια αναφοράς.

- Ωστόσο, έχουν γίνει κάποια βήματα εδώ στην Κύπρο σε μια προσπάθεια να ενισχυθεί και η χειμερινή περίοδος.

- Για μένα υπάρχουν τρία σημαντικά ζητήματα τα οποία θεωρώ ότι πρέπει να αλλάξουν, για να υπάρξει θετικός αντίκτυπος στην τουριστική βιομηχανία. Οι υπηρεσίες κατ΄ αρχήν καθώς επίσης και η αύξηση και επέκταση των ξενοδοχειακών μονάδων. Σε ό,τι αφορά το θέμα των υπηρεσιών και των παροχών, για παράδειγμα να υπάρχει προσοχή σε λεπτομέρειες. Όπως είναι οι εσωτερικές πισίνες, καθώς είναι σημαντικό να τηρούνται προδιαγραφές π.χ. η ακριβής θερμοκρασία του νερού 23-26 βαθμούς, ώστε να χαρακτηρίζεται ως θερμαινόμενη πισίνα. Και από εκεί προχωρούμε μπροστά. Είναι σημαντικό επίσης να επεκτείνουμε την τουριστική περίοδο, ώστε να ξεκινά από τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο και να φτάνει μέχρι τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο. Άρα είναι σημαντική η αναβάθμιση των παροχών και των υπηρεσιών κατ΄αρχήν, κατά δεύτερο να παραμένουν ανοικτά τα ξενοδοχεία, εστιατόρια και μπαρ, ιδιαίτερα σε Αγία Νάπα και Πρωταρά και κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Μπορεί τη δεδομένη στιγμή να μην είναι ιδιαίτερα προσοδοφόρα επιλογή για τις επιχειρήσεις, παρόλα αυτά θα ήταν ιδανικό για τον τουριστικό κόσμο να ξέρει ότι μπορεί να χρησιμοποιήσει τα ξενοδοχεία και να έχει και επιλογές για έξοδο οποιαδήποτε στιγμή το θελήσει. Αλλά αυτό εναπόκειται στους ιδιοκτήτες των ξενοδοχείων και των εστιατορίων και σίγουρα όχι των διοργανωτών ταξιδιών.

- Τι έχει αλλάξει στο πέρασμα των χρόνων στις προτιμήσεις των τουριστών;

- Θα μπορούσαμε να πούμε ότι πριν από 20-30 χρόνια η Πάφος αποτελούσε την πρώτη επιλογή των Γερμανών τουριστών για την χειμερινή περίοδο αλλά αυτή η τάση δεν υπάρχει πλέον. Και αυτό έχει αλλάξει για διάφορους λόγους, όπως είναι η ανάπτυξη άλλων ανταγωνιστικών αγορών όπως η Αίγυπτος και οι Κανάριοι Νήσοι που παλαιότερα δεν είχαν τόσες επιλογές σε ξενοδοχεία. Έτσι σε εκείνο το σημείο η Κύπρος είχε κερδίσει πολλούς πελάτες. Είναι και το γεγονός ότι ο χειμώνας στην Κύπρο δεν έχει συνδεθεί με ζεστό και τροπικό κλίμα την ώρα που οι πελάτες θέλουν να επενδύσουν σε χειμερινές διακοπές σε πολύ ζεστό κλίμα. Δεν μπορείς να τους αλλάξεις την γνώμη τους. Ειδικότερα στους Βέλγους τουρίστες. Μόνο οι Γερμανοί και οι Βρετανοί εμφανίζονται πρόθυμοι αλλά και τότε χρειάζεται η αναβάθμιση των υπηρεσιών για να τους προσελκύσεις και να μείνουν εδώ. Να μπορούν για παράδειγμα να ξυπνούν το πρωί και να πηγαίνουν για κολύμπι πριν το πρόγευμα.

- Μας λέτε δηλαδή ότι έχουμε χάσει αριθμό τουριστών στο πέρασμα των χρόνων;

- Φυσικά ναι. Ειδικότερα τον χειμώνα. Στο παρελθόν υπήρχαν 50 χιλιάδες τουρίστες τον χειμώνα στην Πάφο. Η Πάφος, λόγω της εκπληκτικής παροχής ξενοδοχείων και εστιατορίων και τον χειμώνα, ήταν πάντα περισσότερο χειμερινός τουρισμός για την Γερμανία από οποιαδήποτε άλλη αγορά. Ήταν ακόμα καλύτερα και από την βρετανική αγορά.

- Μιλήσαμε για αυτό τον χρόνο αλλά ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για τα επόμενα χρόνια;

- Αναμένουμε όμως μια γενικότερη αύξηση 7% στο σύνολο όλων των τουριστικών αγορών, περισσότερο από 3,6 εκατομμύρια τουρίστες και από την σκοπιά των τουριστικών πρακτόρων περιμένουμε να πάμε πολύ καλύτερα από τους σημερινούς αριθμούς και φαίνεται ότι μέσα στα επόμενα χρόνια θα αυξάνουμε τους πελάτες μας στην Κύπρο. Εκτιμούμε ότι οι πελάτες μας που θα επιλέγουν την Κύπρο θα είναι κάθε χρονιά και περισσότεροι και σίγουρα θα υπάρχει μια αύξηση πέραν του 15-20%.

- Πώς θα το πετύχετε αυτό;

- Για μένα το κλειδί στην επιτυχία είναι η γερμανική αγορά, με την προϋπόθεση ότι θα καταφέρεις να πείσεις τους Γερμανούς τουρίστες να πετάξουν στην Πάφο καθόλη τη διάρκεια του χρόνου. Τότε θα πρόκειται για μία ζωτικής σημασίας επιτυχία στο θέμα αύξησης της ροής των τουριστών.

- Υφυπουργείο Τουρισμού στην Κύπρο; Θεωρείτε ότι θα βοηθήσει τις εργασίες σας στην Κύπρο αν προχωρήσουμε στη δημιουργία του;
- Νομίζω ότι θα βοηθήσει. Φαίνεται ότι υπάρχει πάθος και αγάπη για την χώρα και ανάγκη να διατηρηθεί η αυθεντικότητα της χώρας και το υποστηρίζω αυτό.

- Η κατάσταση στην ευρύτερη περιοχή της Ανατ. Μεσογείου έχει δώσει ώθηση στις αφίξεις τουριστών στην Κύπρο. Πώς θα επηρεάσει όμως η ανάκαμψη στην περιοχή;

- Τα τελευταία δύο χρόνια η κατάσταση στην περιοχή έχει φέρει πολλούς τουρίστες στην Κύπρο. Και δεν είναι μόνο η Τουρκία , αν και ήταν η βασική αγορά από την οποία έφυγαν πολλοί τουρίστες, αλλά επίσης και η χώρες της Αφρικής, Τυνησία και Αίγυπτος. Αλλά και η Ελλάδα είχε επηρεαστεί από τους προσφυγικές ροές ειδικά η Λέσβος. Και αυτό είχε επίπτωση σε γερμανική, βρετανική αλλά και ρωσική αγορά. Όμως παρόλα αυτά, είναι σημαντικό να πούμε ότι η τουριστική βιομηχανία στην Κύπρο κάνει πολύ καλή δουλειά γιατί παρά το γεγονός ότι η Τουρκία ως προορισμός ανακάμπτει η Κύπρος συνεχίζει την ανοδική πορεία στον τουρισμό και υπάρχει πολύ δυνατή ανάπτυξη και πρόοδος που βλέπουμε και γι΄ αυτό δεν μπορούμε να πούμε ότι υπήρξαν ιδιαίτερα αρνητικές συνέπειες.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση