ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Δέκα χρόνια και μεγάλες προσδοκίες για την PPD Romania

«Μελετούμε το ενδεχόμενο επέκτασης και σε νέες αγορές, όμως λειτουργούμε πάντα προσεκτικά» δηλώνει σε συνέντευξη του στην «Κ» ο Αλέξης Φωτιάδης

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Πάνε δέκα χρόνια από την μέρα που ο όμιλος Φώτος Φωτιάδης, «έκλεισε το μάτι» στην ευκαιρία που ανοίχτηκε για άνοιγμα στην ρουμανική αγορά. Η κίνηση του βγήκε και η PPD Romania κατάφερε να αναδειχθεί ως Νο 1 εταιρία στην Ρουμανία στον τομέα διανομής premium ποτών, κατέχοντας το 26% του τομέα. Άσος στο μανίκι της εταιρίας, αποτελεί διαχρονικά ένα ισχυρό πορτοφόλιο με μια εντυπωσιακή γκάμα σε premium ποτά από J&B, Johnnie Walker, Gordons, Tanqueray, Smirnoff, Bailey’s, Campari, Aperol και San Pellegrino.
Τελευταία η εταιρία φλερτάρει και με την ντόπια αγορά παραγωγής, δημιουργώντας δικά της brands όπως είναι η βότκα Tazovsky και το Prosecco «Grande Vento, που απευθύνεται στην αγορά της mainstream premium βότκας.

Διανέμοντας τα προϊόντα της σε όλες τις αλυσίδες υπεραγορών της Ρουμανίας και σε επιπλέον 15.000 σημεία πώλησης HORECA, η PPD Romania υπολογίζει το τρέχον έτος σε ένα κύκλο εργασιών γύρω στα 50 εκατομμύρια ευρώ, πετυχαίνοντας αύξηση πέραν του 20% σε σύγκριση με τα αποτελέσματα της περσινής χρονιάς.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην «Κ» ο κ. Αλέξης Φωτιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Φώτος Φωτιάδης Διανομείς, με αφορμή τα δεκάχρονα γενέθλια της PPD Romania, φαίνεται ότι δεν επαναπαύονται από τις επιτυχίες, αλλά μάλλον αυτές αποτελούν κίνητρο για τα επόμενα βήματα σε Κύπρο και εξωτερικό. Σε ένα από αυτά τα βήματα εντοπίζονται οι βλέψεις της εταιρίας για πιο δυναμική ενασχόληση με την αγορά του κρασιού στο νησί μας.

Η «Κ» παραβρέθηκε στους εορτασμούς των δεκάχρονων της εταιρίας στην Ρουμανία, όπου παρατηρήσαμε από κοντά ένα άλλο στοιχείο, απαραίτητο για μια επιτυχημένη επιχείρηση. Η δυναμική των ανθρώπων της. Και αυτό αποτελεί βασικό άξονα για την εταιρία όπως τονίζει ο κ. Φωτιάδης, επισημαίνοντας ότι η επένδυση είναι συνεχής σε ότι αφορά την ανάπτυξη και την εκπαίδευση του προσωπικού.

Έχουμε ακούσει τις δηλώσεις σας ότι η PPD Romania έχει γίνει η μεγαλύτερη εταιρεία εισαγωγής και διανομής premium ποτών στη Ρουμανία. Ποιοι είναι οι παράγοντες που σας βοήθησαν να μεγαλώσετε γρηγορότερα από τους ανταγωνιστές σας;

Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας είναι η εξαιρετική γκάμα προϊόντων που διαθέτει η εταιρεία μας. Μάρκες όπως τα ουίσκι J&B και Johnnie Walker, τα τζιν Gordons και Tanqueray, οι βότκες Smirnoff και Ciroc, το λικέρ Bailey’s, το Campari, το Aperol και το San Pellegrino είναι μάρκες που κατέχουν ηγετικές θέσεις σε όλο τον κόσμο. Πέραν από το ευρύ χαρτοφυλάκιο μας και τα προϊόντα υψηλής ποιότητας, έχουμε επενδύσει σημαντικούς πόρους στα συστήματα λειτουργίας της εταιρείας, καινοτομώντας με Sales Force Automation, Business Intelligence και εφαρμόζοντας διεθνείς πρακτικές όπως το Route to Consumer. Πιστεύω ωστόσο ότι ο πιο σημαντικός παράγοντας είναι η προσέλκυση εξαιρετικών στελεχών και η συνεχής ανάπτυξη και εκπαίδευση του προσωπικού μας.

Πόσο μεγάλη είναι η προοπτική αύξησης του μεγέθους της αγοράς αυτής;

Η Ρουμανία έχει ένα πληθυσμό γύρω στα 20 εκατομμύρια και η αγορά των ποτών, αλκοολούχων και μη, είναι τεράστια. Υπολογίζουμε ότι με τη σταδιακή αύξηση του κατά κεφαλή εισοδήματος στη Ρουμανία, πολύ μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού θα έχει πρόσβαση σε premium προϊόντα όπως τα δικά μας, αυξάνοντας έτσι τη σχετική αγορά.

Στοχεύετε να επεκταθείτε και σε κατηγορίες πέραν των premium αλκοολούχων ποτών και του εμφιαλωμένου νερού;

Αυτή τη στιγμή μελετούμε σοβαρά τη δυναμική μας είσοδο στην αγορά του κρασιού, καθώς υπάρχει σημαντική προοπτική ανάπτυξης. Το κρασί καταλαμβάνει ένα μεγάλο μέρος της τοπικής κατανάλωσης, στο οποίο μέχρι στιγμής δεν έχουμε επενδύσει σημαντικά. Ως Όμιλος διαθέτουμε την τεχνογνωσία τόσο στην παραγωγή όσο και στην πώληση, καθώς επίσης και στην προώθηση του κρασιού, γι’ αυτό και ευελπιστούμε ότι μπορούμε να κατακτήσουμε μια σημαντική θέση στην αγορά αυτή.

Έχετε ήδη αγοράσει το κτίριο που στεγάζει τα κεντρικά σας γραφεία στο Βουκουρέστι και απ’ ότι έχουμε δει προχωρείτε στην ανέγερση ιδιόκτητου κέντρου διανομής. Τι σας ώθησε στις επενδύσεις αυτές;

Έχοντας από την αρχή ένα μακροπρόθεσμο και στοχευμένο πλάνο για την παρουσία και την επέκταση μας στη Ρουμανική αγορά, αναλύουμε τις τάσεις που διαμορφώνονται κάθε φορά στην αγορά και αξιολογούμε την οικονομική προοπτική για κάθε επένδυση. Λαμβάνοντας υπόψη το χαμηλό κόστος χρηματοδότησης του Ομίλου σε σχέση με το κόστος ενοικίου και αξιοποιώντας τις χαμηλές τιμές που επικρατούσαν στη Ρουμανία την περίοδο της οικονομικής ύφεσης του 2009-2013, προχωρήσαμε στις εξαγορές αυτές, οι οποίες σήμερα έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα συμφέρουσες.

Σε κάποιες κατηγορίες ποτών έχετε δημιουργήσει και τις δικές σας μάρκες όπως τη βότκα Tazovsky και το Prosecco «Grande Vento». Τι σας ώθησε στις επενδύσεις αυτές; Πως το αντιμετωπίζουν οι συνεργάτες σας;

Και στις δύο περιπτώσεις μελετήσαμε τις τάσεις της αγοράς και εντοπίσαμε κενά που θα μπορούσαμε να καλύψουμε. Ιδιαίτερα η αγορά της mainstream premium vodka στην οποία απευθύνεται η Tazovsky είναι μια τεράστια αγορά. Μετά από συζήτηση και διαπραγμάτευση με τους συνεργάτες μας, καταλήξαμε ότι η δημιουργία δικών μας brands αποτελεί την καλύτερη στρατηγική επιλογή και πρακτική για τις συγκεκριμένες κατηγορίες. Έχουμε μεγάλες προσδοκίες από τα προϊόντα αυτά, καθώς ικανοποιούν τις ανάγκες μεγάλου μέρους του καταναλωτικού κοινού.

Κύπρος, Ελλάδα, Ρουμανία, Σλοβενία, Κροατία. Υπάρχουν πλάνα επέκτασης σας και σε νέες αγορές;

Πάντα μελετούμε το ενδεχόμενο επέκτασης και σε νέες αγορές. Θεωρώ ότι ο Όμιλος μας διαθέτει την τεχνογνωσία, καθώς επίσης και τις υποδομές που μας επιτρέπουν να επεκταθούμε χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία σε περισσότερες χώρες. Λειτουργούμε όμως πάντοτε με προσεκτικές κινήσεις και μελετούμε κάθε επένδυση διεξοδικά, λαμβάνοντας υπόψιν και όλους τους πιθανούς κινδύνους.

 

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση