ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

ΕΥ: Οι επιχειρήσεις καταναλωτικών προϊόντων κινδυνεύουν να βρεθούν στο περιθώριο

Αν δεν προχωρήσουν σε τολμηρά σχέδια μετασχηματισμού

Δελτίο Τύπου

Οι επιχειρήσεις καταναλωτικών προϊόντων θα πρέπει να αναθεωρήσουν την προσέγγιση του μετασχηματισμού τους και να προχωρήσουν σε τολμηρές κινήσεις, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικές για τους «έξυπνους» καταναλωτές, που αξιοποιούν την τεχνολογία και τα δεδομένα. Αυτό προκύπτει από την έκθεση της ΕΥ, FutureConsumer.Now, η οποία εντοπίζει πέντε κρίσιμες προτεραιότητες για τις επιχειρήσεις καταναλωτικών προϊόντων.

Οι προτεραιότητες της έκθεσης FutureConsumer.Now προκύπτουν από μία ποιοτική έρευνα που διήρκεσε πάνω από έναν χρόνο και στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 200 κορυφαίοι επιχειρηματίες, οραματιστές και επαγγελματίες από διάφορους κλάδους, προκειμένου να διαμορφωθεί μια ολοκληρωμένη άποψη για το πώς θα είναι ο καταναλωτής του μέλλοντος και πώς θα επηρεάσει τις επιχειρήσεις σήμερα.
Με βάση την έρευνα, η ΕΥ κατέληξε στις ακόλουθες προτάσεις για τις επιχειρήσεις καταναλωτικών προϊόντων , προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις πέντε επιχειρηματικές προτεραιότητες:

1. Αμφισβητήστε κάθε παραδοχή: Ενώ οι ευέλικτοι νέοι παίκτες στην αγορά χρησιμοποιούν την τεχνολογία και τα νέα κανάλια για να αμφισβητήσουν τα υφιστάμενα επιχειρηματικά μοντέλα, η πλειοψηφία των επιχειρήσεων προσπαθούν να προστατεύσουν τις παραδοσιακές τους δραστηριότητες, αξιοποιώντας οικονομίες κλίμακας και επιδιώκοντας σταδιακές βελτιώσεις. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τρεις προκλήσεις: να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη των σημερινών επιχειρηματικών μοντέλων, που βρίσκονται σε υποχώρηση, για να χρηματοδοτήσουν τον μετασχηματισμό, να αξιοποιήσουν τις υπάρχουσες δυνατότητες της επιχείρησης με τέτοιο τρόπο ώστε να ενισχύσουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα, και, τέλος, να δημιουργήσουν νέες δυνατότητες, οι οποίες να επιτρέπουν την αξιοποίηση νέων ευκαιριών.

2. Επιλέξτε τον τρόπο λειτουργίας σας: Οι επιχειρήσεις που αναλαμβάνουν ηγετικό ρόλο ως προς τις αξίες και τις ανησυχίες των ενδιαφερομένων μερών που σημαίνουν περισσότερα για την εταιρεία τους, είναι αυτές που θα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Διαφοροποιώντας τον σκοπό τους και ενσωματώνοντάς τον σε κάθε πτυχή του οργανισμού τους, θα μπορέσουν να δημιουργήσουν βαθιές, διαρκείς και κερδοφόρες σχέσεις με τους καταναλωτές, το ανθρώπινο δυναμικό και τα άλλα ενδιαφερόμενα μέρη.

3. Κερδίστε την κάθε μικρή στιγμή: Οι καταναλωτές που αξιοποιούν την τεχνολογία, θα αγοράζουν όλο και περισσότερο αγαθά, υπηρεσίες και εμπειρίες σε «μικρές στιγμές», χωρίς να δείχνουν προτίμηση σε κάποια συγκεκριμένη πλατφόρμα. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσαρμόσουν τα προϊόντα που προσφέρουν, και τις τιμές, αλλά και τον χρόνο που τα προσφέρουν, καθώς οι καταναλωτές αποφασίζουν για τις αγορές τους σε κλάσματα του δευτερολέπτου, ανεξαρτήτως της μάρκας (brand).

4. Δημιουργήστε μετρήσιμα αποτελέσματα: Καθώς η τεχνολογία προσφέρει στους καταναλωτές περισσότερες πληροφορίες από ποτέ άλλοτε σχετικά με τις αγορές τους, οι γενικές υποσχέσεις μιας μάρκας (brand) θα ξεπεραστούν, με τους καταναλωτές να απαιτούν πιο μετρήσιμα και εξατομικευμένα αποτελέσματα, τα οποία υπερβαίνουν τα βασικά πλεονεκτήματα ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Οι «έξυπνοι» καταναλωτές του μέλλοντος θα έχουν πλήρη εικόνα σχετικά με τις μετρήσιμες επιπτώσεις κάθε αγοράς και κατανάλωσης προϊόντος ή υπηρεσίας που πραγματοποιούν. Οι επιχειρήσεις μπορούν να δείξουν τη διαφανή, θετική επίδραση του προϊόντος ή της υπηρεσίας τους, προκειμένου να προσελκύσουν αποτελεσματικότερα τους καταναλωτές προτίμησής τους.

5. Δαμάστε το οικοσύστημα: Καθώς οι νέες τεχνολογίες και τα επιχειρηματικά μοντέλα διαταράσσουν τις καθιερωμένες αλυσίδες αξίας, οι επιτυχημένες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων θα αξιοποιήσουν νέες ευκαιρίες με βάση το πού και το πώς μπορούν να προσθέσουν αξία. Οι επιχειρήσεις πρέπει να εντοπίσουν το πελατοκεντρικό οικοσύστημα, το οποίο θέλουν να δημιουργήσουν, και να αποφασίσουν τον ρόλο που θέλουν να παίξουν μέσα σε αυτό το οικοσύστημα.

Αναφερόμενος στα συμπεράσματα και τις προτάσεις της έκθεσης, ο Χαράλαμπος Κωνσταντίνου, Συνέταιρος και Επικεφαλής των Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της ΕΥ Κύπρου, σχολίασε: «Οι επιχειρήσεις που απευθύνονται στους καταναλωτές και συναλλάσσονται καθημερινά μαζί τους, βρίσκονται αντιμέτωπες με μια σημαντική πρόκληση: τις διαρκώς μεταβαλλόμενες προσδοκίες και απαιτήσεις των πελατών τους. Για να κρατήσουν το ενδιαφέρον τους και να παραμείνουν χρήσιμες, θα πρέπει να αναθεωρήσουν τον τρόπο σκέψης που τις βοήθησε να αναπτυχθούν μέχρι σήμερα και να οικοδομήσουν ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο που θα τους επιτρέπει να παρακολουθούν και να ανταποκρίνονται σε μηδενικό χρόνο στις επιθυμίες του καταναλωτή».

Για να μάθετε περισσότερα για την έρευνα της ΕΥ, FutureConsumer.Now, επισκεφθείτε το ey.com/futureconsumernow.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Δελτίο Τύπου

Σχόλια αναγνωστών

«Ωκεανίς» στην Ελλάδα: Φέρνει μεγάλη πτώση της θερμοκρασίας και χιονοπτώσεις

«Συνεχιζεται αυτη η ανοησια να δινονται ονοματα σε καθε συννεφο;»
Ντόμπρος Κελαήδης  |  10:56

«Βαλκανική άνοιξη», διαδηλώσεις σε Σερβία, Αλβανία, Μαυροβούνιο

«Το νέο φρούτο εποχής να εφαρμοστεί και εδώ. Κάποιος να αυτοανακυρηχθεί πρόεδρος, βλέπε Βενεζουέλα, και ...»
CGA  |  13:57

Δημοκρατία εναντίον Κομισιόν για το χαλλούμι

«O "Κύπριος" Επίτροπoς τί κάνει για το θέμα? Έκανε κάτι υπέρ των συμφερόντων μας ή προτιμά να το διασυνδέει ...»
Πέτρος Παπαστυλιανού  |  09:38

Κλείδωσε ψηφοδέλτιο, είδε και τον Πρόεδρο ο ΔΗΣΥ

«Εκείνος που θα βρει πόσα στότσια περιέχει ο κατάλογος των υποψηφίων του ΔΗΣΥ, κερδίσει μια φλαούνα! »
ΑΚΑ  |  09:26

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X