ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η απομόνωση του Κατάρ δημιουργεί μεγάλη οικονομική κρίση στην Qatar Airways

Τα έσοδα του εμιράτου από τις πωλήσεις πετρελαίου εμφανίζουν ελαφρά πτώση

Kathimerini.gr

Σε δεινή θέση φαίνεται να έχει περιέλθει η δεύτερη σε μέγεθος αεροπορική εταιρεία του Κόλπου, Qatar Airways, μετά την απόφαση της Σαουδικής Αραβίας, της Αιγύπτου, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και του Μπαχρέιν, τη Δευτέρα, να διακόψουν τις διπλωματικές σχέσεις με το Κατάρ.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Deutsche Welle, η κρίση που απειλεί την Qatar Airways θα περιορίσει αισθητά το επιβατικό κοινό της, καθώς ενδέχεται να χάσει πολλούς επιβάτες από γειτονικές χώρες, ενώ στην προσπάθειά της να παρακάμπτει τον εναέριο χώρο των χωρών αυτών, θα υποχρεωθεί να πραγματοποιεί πτήσεις μεγαλύτερης διάρκειας, αυξάνοντας παράλληλα την κατανάλωση κηροζίνης. Η αεροπορική εταιρεία συγκεντρώνει κάθε χρόνο 10 εκατ. επιβάτες που προέρχονται από την Ευρώπη και τις υπόλοιπες γειτονικές χώρες, και τους μεταφέρει σε διάφορους προορισμούς ανά τον κόσμο.

Τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία επεκτείνεται διαρκώς, έχοντας υπό την κατοχή της το 20,1% της βρετανοϊσπανικής International Airlines Group, στην οποία ανήκουν οι γνωστοί αερομεταφορείς British Airways, Iberia, Air Lingus και Vueling. Επίσης, η Qatar Airways διαθέτει ποσοστό 10% στη λατινοαμερικανική Latam Airlines.

Προσφάτως, μάλιστα, η μετοχή της IAG υποχώρησε κατά 4 μονάδες λόγω της διακοπής του πληροφοριακού συστήματος της βρετανικής British Airways, γεγονός που προκάλεσε χάος στα αεροδρόμια του Χίθροου και του Γκάντγουικ την περασμένη εβδομάδα. Σύμφωνα με το δημοσίευμα της Deutsche Welle, η διακοπή των διπλωματικών σχέσεων με το Κατάρ έρχεται σε μια περίοδο που η εταιρεία προσπαθεί να επεκταθεί.

Ο Στέφαν Σέπντερ, ειδικός σε ζητήματα αεροπορικών συγκοινωνιών της Commerzbank, εκτιμά ότι έγιναν παραγγελίες από την εταιρεία πολλών νέων αεροσκαφών, που δεν θα έχουν πληρότητα καθώς το επιβατικό κοινό θα περιοριστεί. Σε γενικές γραμμές, όμως, η εταιρεία δεν αποφέρει υψηλά κέρδη, γεγονός που προκαλεί την έντονη δυσαρέσκεια της βασιλικής οικογένειας του Κατάρ, η οποία κατέχει το 50% της Qatar Airways.

Επιπλέον, τα έσοδα του εμιράτου από τις πωλήσεις πετρελαίου εμφανίζουν ελαφρά πτώση. Παρότι το Κατάρ αποτελεί μικρό παραγωγό πετρελαίου, ως μέλος του ΟΠΕΚ, έχει συναινέσει στη μείωση της παραγωγής για να ενισχυθούν οι τιμές του «μαύρου χρυσού». Ωστόσο, η μείωση των τιμών του πετρελαίου παγκοσμίως έχει επιδράσει αρνητικά στην οικονομία του εμιράτου. Η Διεθνής Ενωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ), κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης στο Κανκούν του Μεξικού, καταδίκασε τη διακοπή των διπλωματικών σχέσεων με το Κατάρ, στην οποία προέβησαν οι χώρες του Περσικού Κόλπου.

Σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής της ΙΑΤΑ, Αλεξάντερ ντε Ζινιάκ, η Διεθνής Ενωση τάσσεται υπέρ των ανοικτών συνόρων, επισημαίνοντας ότι η αεροπλοΐα βασίζεται στην ελευθερία και εξαρτάται από τα ανοικτά σύνορα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X