ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Νέα προϊόντα μειωμένου κινδύνου από την JTI

Συνέντευξη του Ramunas Macius VP Corporate Development Reduced Risk Products JTI στην «Κ»

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

«Δεν πιστεύουμε ότι θα εξαφανιστούν τα συμβατικά τσιγάρα από την αγορά, ωστόσο σταδιακά θα μειωθούν», δήλωση από τον Ramunas Macius VP Corporate Development Reduced Risk Products JTI, στέλεχος του κολοσσού της καπνοβιομηχανίας Japan Tobacco International, η οποία συνοψίζει τη διαπίστωση ότι βρισκόμαστε στο μεταίχμιο μιας εποχής για τα καπνικά προϊόντα με την είσοδο των προϊόντων μειωμένου κινδύνου. Σε συνέντευξή του στην «Κ» ο κ. Macius κάνει λόγο για την ανάγκη αλλαγής θεσμικού πλαισίου για τα προϊόντα μειωμένου κινδύνου στην Ε.Ε., καθώς και τις προοπτικές εξέλιξης των νέων συσκευών σε «έξυπνες συσκευές». Σημειώνεται ότι στην Κύπρο η εταιρία προγραμματίζει μέχρι τέλος Μαΐου να λανσάρει το πρώτο προϊόν αυτής της κατηγορίας, το Logic Pro.

–Στο ένα δισ. ανέρχεται η επένδυση της εταιρίας σας για τα προϊόντα μειωμένου κινδύνου. Ποια είναι αυτά;

–Πρόκειται για δύο είδη προϊόντων. Το πρώτο είναι το ηλεκτρονικό τσιγάρο το οποίο ονομάζεται logic Pro και λειτουργεί με υγρό νικοτίνης. Το δεύτερο προϊόν χρησιμοποιεί καπνό τον οποίο θερμαίνει και ονομάζεται Ploom TECH.

–Ποια είναι τα σχέδια της εταιρίας σας για την αγορά της Κύπρου;

–Προγραμματίζουμε να λανσάρουμε ένα από τα προϊόντα μας το επόμενο διάστημα. Συγκεκριμένα το logic Pro το οποίο θα λανσαριστεί μέσα στον Μάιο. Σε ό,τι αφορά το άλλο προϊόν της εταιρίας, το Ploom TECH, μελετούμε ακόμα το πότε θα λανσαριστεί σε άλλες αγορές, διότι αυτή τη στιγμή επικεντρωνόμαστε στην ιαπωνική αγορά όπου βρίσκεται ο μεγαλύτερος όγκος καταναλωτών.

–Σε ό,τι αφορά το logic Pro ποιος είναι ο στόχος για το μερίδιο αγοράς;

–Είναι πολύ σύντομα να πούμε διότι το προϊόν δεν έχει λανσαριστεί ακόμη και δεν ξέρουμε την απήχηση που θα έχει στο κοινό της Κύπρου. Το σίγουρο είναι ότι ο στόχος μας είναι να είμαστε ηγέτες στην αγορά στον συγκεκριμένο τομέα στα ηλεκτρονικά τσιγάρα. Ο στόχος μας είναι να είμαστε υπολογίσιμη δύναμη στην αγορά, ειδικότερα σε μια μικρή αγορά όπως είναι η Κύπρος.

–Ξέρετε ποιο είναι το μερίδιο αγοράς για τα προϊόντα μειωμένου κινδύνου σε παγκόσμιο επίπεδο;

–Είναι πολύ μικρό. Σε παγκόσμιο επίπεδο ανέρχεται στο 2,5% του συνόλου ενηλίκων καπνιστών και ατμιστών.

–Σε ποιες αγορές αναμένεται να κυκλοφορήσει το προϊόν Ploom TECH;

–Προγραμματίζουμε άμεσα την επέκταση της κυκλοφορίας του σε όλη την Ιαπωνία, ενώ διατίθεται ήδη και στις αγορές της Ελβετίας, των ΗΠΑ και του Καναδά.Οι επόμενες αγορές θα αποφασιστούν όταν επιλύσουμε τα θέματα αγοράς που υπάρχουν στην αγορά της Ιαπωνίας. Όταν λανσάραμε το προϊόν είχε μεγάλη ζήτηση από τους καταναλωτές αλλά δεν είχαμε αρκετή παραγωγή που να καλύπτει αυτές τις ανάγκες. Τώρα είμαστε σε διαδικασία επίλυσης και τον Ιούνιο θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε σε επίσημο άνοιγμα στην Ιαπωνία και μετά από αυτό θα αποφασίσουμε σε ποιες άλλες αγορές θα προχωρήσουμε.

–Μπορούν οι εταιρίες να διαφημίσουν τα προϊόντα μειωμένου κινδύνου;

–Το θεσμικό πλαίσιο στην Ε.Ε. απαγορεύει τη διαφήμιση τόσο των ηλεκτρονικών τσιγάρων όσο και των προϊόντων με θερμαινόμενο καπνό και στις 28 χώρες μέλη.

–Θεωρείτε ότι θα πρέπει να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο;

Ναι. Η άποψή μας είναι ότι θα πρέπει να υπάρχει περισσότερη ελευθερία στην επικοινωνία αυτών των προϊόντων διότι προσφέρουν στους καταναλωτές την ευκαιρία να χρησιμοποιούν προϊόντα που έχουν τη δυνατότητα να μειώνουν τους κινδύνους που σχετίζονται με το κάπνισμα. Φυσικά, θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρχουν περιορισμοί στη διαφήμιση καθώς αυτά τα προϊόντα δεν θα πρέπει να διαφημίζονται σε νεαρές ηλικίες, βάσει και της νομοθεσίας και σαφώς όχι σε παιδικές ζώνες. Αλλά σε ό,τι αφορά άλλους καταναλωτές, ναι, θεωρούμε ότι θα έπρεπε να γνωρίζουν για τις δυνατότητες μειωμένου κινδύνου αυτών των προϊόντων σε σχέση με το κάπνισμα.

–Έχετε αναφέρει κάποια αποτελέσματα δικής σας έρευνας που κάνουν λόγο για μειωμένο κίνδυνο κατά 95% στο ηλεκτρονικό τσιγάρο και κατά 99% στο Ploom. Έχουν επικυρωθεί αυτά τα αποτελέσματα από τον παγκόσμιο οργανισμό υγείας;

Όχι. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας θεωρεί ότι τα ηλεκτρονικά τσιγάρα και τα προϊόντα με θερμαινόμενο καπνό θα έπρεπε είτε να απαγορευτούν είτε να καλύπτονται κάτω από την ίδια νομοθεσία με τα συμβατικά τσιγάρα. Θεωρούν ότι δεν υπάρχουν ακόμα επαρκή επιστημονικά στοιχεία τα οποία να αποδεικνύουν ότι είναι λιγότερο βλαβερά για τον ανθρώπινο οργανισμό. Αυτά τα προϊόντα είναι διαθέσιμα μόλις τα τελευταία 5-10 χρόνια και κάποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι αυτό δεν είναι αρκετός χρόνος. Αν από την άλλη δούμε καθαρά τα γεγονότα και τα αποτελέσματα που έχουμε μπροστά μας, αυτά δείχνουν ξεκάθαρα ότι οι ουσίες που εξάγονται από τον ατμό, είναι πολύ λιγότερες στα ηλεκτρονικά τσιγάρα από ό,τι είναι στον καπνό από τα συμβατικά τσιγάρα. Στο προϊόν θερμαινόμενου καπνού από την άλλη γνωρίζουμε ότι όσο πιο υψηλή είναι η θερμοκρασία, τόσο αυξάνεται ο κίνδυνος για τη δημιουργία βλαβερών οργανικών ουσιών.

–Πολλά έχουν ακουστεί για προϊόντα παρόμοιου τύπου ότι θα έχουν πολλές περισσότερες δυνατότητες παρά ένα άλλο απλό ηλεκτρονικό τσιγάρο. Άρα μιλάμε για άλλη μια δυνητικά έξυπνη συσκευή;

- Δεν είναι διαδεδομένος όρος ακόμη, παρόλα αυτά, το να ενσωματωθούν εφαρμογές και λογισμικό πρόγραμμα στη συσκευή είναι κάτι το οποίο μελετούμε. Πρόκειται για μια συσκευή η οποία μπορεί να παρέχει συνδεσιμότητα και να χρησιμοποιηθεί για εφαρμογές. Σε ό,τι αφορά τη δική μας εταιρία, είναι κάτι το οποίο είναι μέσα στα σχέδιά μας. Θα το θέλαμε ακόμα και μέσα στον επόμενο χρόνο, ωστόσο αυτό εξαρτάται από τις αποφάσεις εταιριών/εφαρμογών όπως η Apple και η Android, καθώς φαίνεται να υπάρχει μεγάλη επιφύλαξη για το γεγονός ότι πρόκειται για εφαρμογή προϊόντος καπνού. Ωστόσο, δουλεύουμε προς αυτή την κατεύθυνση και είμαστε παράλληλα σε διάλογο με κολοσσούς στον τομέα της τεχνολογίας, με στόχο να υπάρξει σύντομα κάποιο αποτέλεσμα.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση