ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ο παρορμητισμός του Μασκ στοιχίζει στην Tesla

Η μετοχή της Tesla έχει χάσει το ένα τέταρτο της αξίας της από τις 7 Αυγούστου

Kathimerini.gr

Η Tesla και ο διευθύνων σύμβουλός της Ελον Μασκ βρίσκονται σε δύσκολη θέση που αντανακλάται στην πτώση των τιμών των μετοχής και των ομολόγων της εταιρείας. Η μετοχή της Tesla έχει χάσει το ένα τέταρτο της αξίας της από τις 7 Αυγούστου.

Εκείνη την ημέρα, ο κ. Μασκ είχε γράψει στο Twitter πως θα αποσυρθεί η Tesla από το χρηματιστήριο, χωρίς να έχει ληφθεί οριστική απόφαση από το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας. Tα σχέδια αυτά εγκαταλείφθηκαν, σύμφωνα με ανακοίνωση του κ. Μασκ, στις 24 Αυγούστου. Στο μεσοδιάστημα αυτό, όμως, ασκήθηκαν αγωγές εις βάρος του και διεξάγεται έρευνα από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για να διευκρινιστεί εάν πράγματι είχε «ασφαλίσει» την απαιτούμενη χρηματοδότηση για να αποζημιώσει τους μετόχους, όπως είχε γράψει στο Twitter.

Το περιστατικό αυτό έπληξε την αξιοπιστία του κ. Μασκ, ο οποίος ήταν υπό μια έννοια το πλέον πολύτιμο άσετ της Tesla. Η εταιρεία παραγωγής ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων υποβλήθηκε σε νέες δοκιμασίες αυτήν την εβδομάδα. Αυτή τη φορά δεν ήταν αποκλειστική η ευθύνη του κ. Μασκ για την πτώση της τιμής του ομολόγου της Tesla σε ιστορικά χαμηλό επίπεδο. Βέβαια, έναυσμα ήταν και η νέα βαριά προσβολή του κ. Μασκ κατά Βρετανού σπηλαιολόγου μέσω mail στην ειδησεογραφική ιστοσελίδα BuzzFeed.

Ο κ. Μασκ είχε απολογηθεί για ανάλογο χυδαίο μήνυμα που είχε γράψει στο Twitter τον Ιούλιο για τον Βέρνον Ασγουορθ. Ο Βρετανός σπηλαιολόγος και δύτης συμμετείχε στην επιχείρηση διάσωσης των 12 παιδιών και του προπονητή τους που είχαν εγκλωβιστεί σε σπήλαιο στην Ταϊλάνδη. Ο Αμερικανός δισεκατομμυριούχος αντέδρασε έντονα όταν ο κ. Ασγουορθ είχε απορρίψει τη χρήση του μίνι υποβρυχίου της SpaceX, μιας ακόμη καινοτόμου εταιρείας που ηγείται ο κ. Μασκ, καθώς «δεν είχε καμία πιθανότητα να λειτουργήσει» ως λύση για τον απεγκλωβισμό των παιδιών.

Αρνητικό ρόλο διαδραμάτισε, παράλληλα, η παρουσίαση του πρώτου ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου (SUV) από τη Mercedes. Παρότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και άλλοι κολοσσοί του κλάδου είχαν αναγγείλει τα σχέδιά τους για να μπουν στην αγορά του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου εδώ και έναν χρόνο, το EQC ήταν μια υπενθύμιση πως πλησιάζει η στιγμή αυτή. Η παραγωγή του μοντέλου EQC, του πρώτου της σειράς ηλεκτροκίνητων EQ της Mercedes, θα ξεκινήσει το πρώτο εξάμηνο του 2019. Μέχρι το 2022, η Mercedes σχεδιάζει να έχει ολοκληρώσει την παραγωγή δέκα μοντέλων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης της μάρκας Smart. Μέσα στα επόμενα χρόνια, τα Smart δεν θα ενσωματώνουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Εκτός της κατάρρευσης της τιμής του ομολόγου της Tesla, η μετοχή της παρουσίασε απώλειες της τάξεως του 7% την Τρίτη και την Τετάρτη. Χθες, ενισχύονταν οριακά (0,036%) λίγο πριν από τη λήξη της συνεδρίασης στο χρηματιστήριο του Nasdaq. Οι πιέσεις στην Tesla και στον ίδιο τον κ. Μασκ άρχισαν να είναι εμφανείς όσο πλησίαζε η προθεσμία για την παράδοση των πρώτων μοντέλων Model 3 της Tesla. To Model 3 είναι η πρώτη απόπειρα για μαζική παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Τον Αύγουστο, το Model 3 κατείχε την πέμπτη θέση με τις υψηλότερες πωλήσεις στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με προβλέψεις του Bloomberg, η Tesla θα καταφέρει να παράγει σχεδόν 6.000 Model 3 την εβδομάδα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση