ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πτώση πωλήσεων της Apple εξαιτίας της επιβράδυνσης στην Κίνα

Πρώτη φορά σε 16 χρόνια αναθεωρεί προς τα κάτω τις προσδοκίες της για τα έσοδα του οικονομικού της έτους 2018-2019

Kathimerini.gr

Αν ορισμένοι αναλυτές εμφανίζονται στις αρχές της νέας χρονιάς αισιόδοξοι, οι εξελίξεις στην Apple έρχονται να τους προσγειώσουν απότομα. Πρώτη φορά σε 16 χρόνια αναθεωρεί προς τα κάτω τις προσδοκίες της για τα έσοδα του οικονομικού της έτους 2018-2019 κυρίως εξαιτίας της μειωμένης ζήτησης για iPhone στην Κίνα. O διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Τιμ Κουκ, ανέφερε ότι το τρίμηνο Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου 2018 (το πρώτο για το οικονομικό έτος της Apple) οι πωλήσεις θα διαμορφωθούν στα 84 δισ. δολάρια, έναντι προβλέψεων από 89 έως και 93 δισ. δολάρια.

Αντιστοίχως, το α' τρίμηνο του οικονομικού 2017 (περίοδος Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου) η Apple είχε πωλήσεις 88,3 δισ. δολαρίων. H αναθεώρηση προβλέψεων προς τα κάτω, εκτός από σπάνια, είναι και η πρώτη επί Τιμ Κουκ – ο τελευταίος ανέλαβε τα ηνία το 2011. Η τιμή της μετοχής κατρακύλησε κατά 8,5% στις συναλλαγές μετά το κλείσιμο της αμερικανικής αγοράς την Τετάρτη (όταν έγινε η ανακοίνωση). Το ίδιο συνέβη και με τις μετοχές των προμηθευτών της Apple. Βέβαια, οι ενδείξεις προϋπήρχαν και στο εσωτερικό της εταιρείας αλλά και από την πλευρά των προμηθευτών ότι τα τελευταία iPhone δεν είχαν την αναμενόμενη απήχηση.

Βαρύτητα

Το συγκεκριμένο προϊόν έχει ζωτική σημασία για την Apple, διότι της προσφέρει τα σχεδόν δύο τρίτα των συνολικών της εσόδων. Επιπλέον, της επιτρέπει να αποκομίζει πρόσθετα κέρδη από προϊόντα συνδεόμενα με τα iPhones, όπως είναι τα ρολόγια Apple Watch, καθώς και από υπηρεσίες όπως η παροχή μουσικών κομματιών Apple Music, επισημαίνει το Bloomberg. «Αν και είχαμε αντιληφθεί τις δυσκολίες στις αναδυόμενες αγορές, δεν είχαμε προβλέψει το μέγεθος της επιβράδυνσης στην Κίνα», τόνισε ο κ. Κουκ. O Nτάνιελ Αϊβς, αναλυτής της Wedbush Securities, δίνει το στίγμα λέγοντας τα εξής: «Το σοκαριστικό δεν είναι η υστέρηση έναντι του στόχου της Apple, αλλά η μεγάλη απόκλιση από αυτόν και το γεγονός ότι αυτή αφορά αποκλειστικά και μόνον την αγορά της Κίνας. Οι επενδυτές κατελήφθησαν εξαπίνης».

Ακόμη δεν είναι σαφές εάν η χαμηλή ζήτηση από την Κίνα επηρεάζει σε τόσο μεγάλο βαθμό μόνο την Apple, η οποία έχει ανοίξει εκεί περισσότερα από 40 καταστήματα και έχει πουλήσει εκατοντάδες εκατομμύρια iPhones. Λίγες αμερικανικές εταιρείες έχουν κερδίσει τόσα από την Κίνα και λίγες διακινδυνεύουν να χάσουν τόσο πολλά, τονίζουν οι The New York Times. Ο αμερικανικός κολοσσός ποικίλων ταχυδρομικών υπηρεσιών FedEx στα τέλη Δεκεμβρίου αναθεώρησε τις προβλέψεις κερδών, επικαλούμενος μεταξύ άλλων τον σινοαμερικανικό εμπορικό πόλεμο. Η επίσης αμερικανική Starbucks, η οποία ανοίγει στην Κίνα ένα κατάστημα ανά λίγες ώρες, αναδιπλώθηκε. Τον Δεκέμβριο προέβλεψε αύξηση πωλήσεων μόλις 1% σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα έναντι 3% και 4% προηγουμένως. Τέλος, και η ιταλική Ermenegildo Zegna, γνωστή για τα ακριβά κοστούμια, επισήμανε αφενός τον δυσμενή αντίκτυπο των εμπορικών διενέξεων, αφετέρου την απροθυμία των Κινέζων να ξοδέψουν όπως παλιότερα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X