ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Συνεργασία Starbucks με τον όμιλο Alibaba στην Κίνα

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, θα δημιουργηθούν ψηφιακά καταστήματα Starbucks εντός της πλατφόρμας ηλεκτρονικών πωλήσεων της Alibaba

Kathimerini.gr

Η αμερικανική πολυεθνική αλυσίδα Starbucks, με τα ομώνυμα καταστήματα, τα ροφήματα καφέ και τα πολλά γλυκίσματα, ήταν επί χρόνια η αδιαφιλονίκητη «βασίλισσα» της συγκεκριμένης αγοράς στην Κίνα. Η κατανάλωση καφέ και η φιλοσοφία γύρω από αυτήν εμπεδώνεται σιγά σιγά από τους κατοίκους της αχανούς χώρας. Αυτό οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στη Starbucks. Οσο οι Κινέζοι γίνονται λάτρεις του καφέ, τόσο ο ανταγωνισμός από εγχώριους παίκτες, όπως η αλυσίδα Luckin Coffee, εντείνεται. Γι’ αυτό και η Starbucks άρχισε να συνεργάζεται με τον κινεζικό κολοσσό ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba, για να αντέξει στις πιέσεις, για να εκσυγχρονίσει το δίκτυο φυσικών και ψηφιακών πωλήσεων των ειδών της και για να διευρύνει το μερίδιο αγοράς της.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Τhe New York Times, σε μία χώρα όπως η Κίνα, που είναι ταυτισμένη με την κατανάλωση τσαγιού, η αμερικανική εταιρεία κατόρθωσε να αλλάξει τα δεδομένα. Οι εύποροι Κινέζοι ενθουσιάστηκαν με τα προϊόντα της και συνέδεσαν το εμπορικό της σήμα με τη δική του κοινωνική θέση και τις δυτικότροπες καταναλωτικές επιλογές τους. Ωστόσο, η Starbucks δεν δείχνει ευπροσάρμοστη στις νέες τάσεις στο λιανεμπόριο και στην τεχνολογία.

Εξ ου και η στροφή στην Αlibaba, η οποία διαθέτει την τεχνογνωσία για την προώθηση των ψηφιακών πωλήσεων. Η συνεργασία της Starbucks με την θυγατρική της Alibaba, Εle.me, θα της εξασφαλίσει σημεία πώλησης στα σούπερ μάρκετ Hema. Τα Hema ανήκουν στον όμιλο Alibaba. Eπιπλέον, στο πλαίσιο της συμφωνίας, θα δημιουργηθούν ψηφιακά καταστήματα Starbucks, εντός της πλατφόρμας ηλεκτρονικών πωλήσεων της Alibaba. Ετσι, οι Κινέζοι καταναλωτές θα έχουν μία πιο προσωπική εμπειρία μέσω Διαδικτύου με τα προϊόντα της Starbucks. «Η συμμαχία με την Alibaba σημαίνει μεγάλη αύξηση των δραστηριοτήτων μας στην ψηφιακή αγορά λιανικών πωλήσεων της Κίνας», δήλωσε φανερά ικανοποιημένος ο διευθύνων σύμβουλος της Starbucks, Κέβιν Τζόνσον. Για τον πολυεθνικό όμιλο, η Κίνα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά μετά τις ΗΠΑ, όπου παρατηρείται επιβράδυνση τελευταία όσον αφορά τις πωλήσεις της αμερικανικής πολυεθνικής αλυσίδας.

Εντούτοις, η Starbucks είδε το δεύτερο τρίμηνο τις πωλήσεις της να υποχωρούν κατά 2% και στην Κίνα. Βέβαια, ο ανταγωνισμός από τις αλυσίδες Luckin Coffee και McCafe, που ανήκουν στα McDonalds, και από την αλυσίδα Costa Coffee, δεν μπορεί εύκολα να βγάλει εκτός παιχνιδιού τη Starbucks. Διατηρεί 3.400 καφέ σε 140 πόλεις στην Κίνα και σχεδιάζει να τα φθάσει 7.000 έως το 2022. Aναλυτές επισημαίνουν ότι η Starbucks ελέγχει το 70% της αγοράς. «Ωστόσο πρέπει συνεχώς να εξελίσσεται για να είναι στην κορυφή», τονίζει ο αναλυτής της China Market Research, Μπεν Κάβεντερ. «H Starbucks δεν μπορεί να θεωρεί δεδομένη την υπεροχή της στην Κίνα. Οι καταναλωτές μπορούν να στραφούν και αλλού».

Η Luckin Coffee, που έχει καταστήσει σαφές ότι θέλει να ξεπεράσει τη Starbucks, άρχισε ως νεοφυής εταιρεία, ιδρύοντας δύο καταστήματα στο Πεκίνο τον Ιανουάριο. Σήμερα διαθέτει 800 σε 13 πόλεις. Προσφέρει τον καπουτσίνο λάτε έναντι 3,5 δολαρίων, δηλαδή 20% φθηνότερα από τα Starbucks, κάνει εκπτώσεις σε μεγάλες παραγγελίες και προσφέρει φαγητό ή γλυκό στη μισή τιμή για ένα πεντάμηνο.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση