ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τα Χριστούγεννα ζεσταίνουν το λιανικό

Πήρε τα πάνω της η αγορά από την περασμένη Πέμπτη, κλείνει στο συν 6,5% η χρονιά

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Η ανάπαυλα και η χαλάρωση τις μέρες των γιορτών μεταφράζεται σε χρυσάφι για το λιανεμπόριο, καθώς οι καταναλωτές, οι πλείστοι με τον 13ο μισθό στην τσέπη έχουν κατακλύσει και φέτος την αγορά. Η κάθοδος των καταναλωτών στην αγορά άρχισε μαζικά από την Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου, μέρα κατά την οποία καταβλήθηκε ο 13ος μισθός στους εργαζόμενους του δημόσιου τομέα. Με τις μέρες να πλησιάζουν προς τα Χριστούγεννα, ο τζίρος των καταστημάτων καταγράφει πιο ψηλά πρόσημα με αποκορύφωμα την παραμονή Χριστουγέννων, μέρα η οποία θεωρείται η πιο επικερδής για καθώς καταγράφει τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και τζίρο σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη μέρα του χρόνου. Μια ανασκόπηση πάντως συνολικά στο 2018 καταδεικνύει ότι ήταν μια εξαιρετική χρονιά για το λιανικό εμπόριο όπως υπογραμμίζει και ο γ.γ. του παγκύπριου συνδέσμου λιανικού εμπορίου Μάριος Αντωνίου που εκτιμά ότι θα κλείσει με θετικό πρόσημο της τάξης του συν 6,5%.

Ποιότητα και επάρκεια

Η πιο δυνατή μέρα του χρόνου για το λιανικό, η παραμονή των Χριστουγέννων, όπου οι καταναλωτές κατέκλυσαν και φέτος την αγορά. «Ως σύνδεσμος λιανεμπορίου μας ικανοποιεί το γεγονός ότι από τους ελέγχους που έχουν γίνει από τις αρμόδιες υπηρεσίες δεν έχουν παρουσιαστεί κρούσματα σε θέματα ποιότητας και αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό να υπογραμμιστεί. Δεν είναι μόνο η επάρκεια αλλά και το προϊόν που φτάνει στο πιάτο του καταναλωτή» σημειώνει ο κ. Αντωνίου.

Έρευνα του Παγκύπριου Συνδέσμου Καταναλωτών έδειξε πάντως ότι τα επίπεδα των τιμών δεν έχουν διαφοροποιηθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με το παρατηρητήριο τιμών το χριστουγεννιάτικο τραπέζι θα κοστίσει φέτος λιγότερο σε σχέση με το 2017 και 2016, κυρίως δε στα είδη κρέατος, αμνοερίφια, γαλοπούλα, κοτόπουλο και χοιρινό. Φθηνότερα πωλούνται και τα κατ’ εξοχήν χριστουγεννιάτικα γλυκά μελομακάρονα και κουραμπιέδες στις υπεραγορές, σε σχέση με τις δύο προηγούμενες χρονιές. Αυτό δεν ισχύει για τα αρτοποιεία καθώς η προτίμηση των καταναλωτών φαίνεται να έχει αυξήσει τις τιμές των προϊόντων κατά μερικά σεντς πιο πάνω. Η έρευνα του Παρατηρητηρίου κάλυψε όλες τις επαρχίες. Όσον αφορά στα νωπά κρέατα, λήφθηκαν τιμές από 106 σημεία πώλησης (μεγάλες και μικρές υπεραγορές και συνοικιακά κρεοπωλεία), ενώ για τα εδέσματα από 55 σημεία πώλησης (μεγάλες υπεραγορές και αρτοποιεία). Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή έχει αναρτήσει διαδικτυακά τα αποτελέσματα της έρευνας του παρατηρητηρίου τιμών.

Με ξεπουλήματα μας υποδέχεται το 2019

Μια μικρή ανάπαυλα από τα ψώνια και παράλληλα ευκαιρία και για τους υπαλλήλους που εργάζονται στο λιανικό να απολαύσουν με τη σειρά τους τις γιορτές, δίνεται στις 25 και 26 Δεκεμβρίου. Τα καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά και την Πρωτοχρονιά και στις 2 του Ιανουαρίου αλλά και στις 6 Ιανουαρίου, γιορτή των Θεοφανίων. Στο μεταξύ θα έχει ήδη αρχίσει η περίοδος των καθιερωμένων ξεπουλημάτων, που αναμένεται φέτος στις 3 Ιανουαρίου. Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος αναμένεται ότι θα έχουν την τιμητική τους τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, αν και οι προσφορές υπάρχουν και κατά την περίοδο των γιορτών αλλά και καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Οι πρώτοι σε προτίμηση

Υπεραγορές, αρτοποιεία, καταστήματα κινητής τηλεφωνίας τεχνολογίας και παιχνιδιών και τα καταστήματα ειδών ένδυσης και υπόδησης απαρτίζουν την πρώτη πεντάδα στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Με τους ψηλότερους τζίρους να καταγράφουν και φέτος, όπως και κάθε χρόνο οι υπεραγορές, οι οποίες προσελκύουν τους μεγαλύτερους καταναλωτών, καθώς οι αγορές για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι προέχουν έναντι των όποιων άλλων αγορών. Φυσικά, ακολουθούν τα αρτοποιεία και τα ζαχαροπλαστεία λόγω των γιορτινών εδεσμάτων και κοινωνικών υποχρεώσεων. Τα πάνω τους παίρνουν τα καταστήματα κινητής τηλεφωνίας, τεχνολογίας και παιχνιδιών, καθώς φαίνεται να υπάρχει μια τάση προς αυτά τα καταστήματα για τα δώρα των γιορτών. Την τιμητική τους έχουν οι τηλεοράσεις, συνεχίζοντας την καλή πορεία στις πωλήσεις που ξεκίνησε να καταγράφεται από την μέρα του Black Friday. Χωρίς να υπάρχουν επίσημα στοιχεία, οι ενδείξεις στην αγορά, την ανεβάζουν ως το δυνατότερο προϊόν των καταστημάτων τεχνολογίας, συνεχίζοντας τις αυξημένες πωλήσεις που ξεκίνησαν από το Black Friday, όπου μέσα σε μόλις μία μέρα, πωλήθηκαν 3 χιλιάδες τηλεοράσεις.

 

Την πεντάδα συμπληρώνουν τα καταστήματα ειδών ένδυσης και υπόδησης, με τους καταναλωτές να είναι πιο συγκρατημένοι σε τέτοιες αγορές, γνωρίζοντας ότι ακολουθεί η περίοδος των εκπτώσεων με το νέο έτος, που διαρκούν συνήθως μέχρι τέλος του Γενάρη.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X