ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Το 2018 η έναρξη της κατασκευής νέου δρόμου Πάφου - Πόλης Χρυσοχούς

Για την κατασκευή του δρόμου έχουν ετοιμαστεί δύο σενάρια και έχει ήδη επιλεγεί το επικρατέστερο

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Σε πορεία υλοποίησης βρίσκεται η κατασκευή του νέου δρόμου Πάφου – Πόλεως Χρυσοχούς, όπως και η βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου, αφού αρχές του 2018 προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για το έργο και τέλος του 2018 ξεκινά η εκτέλεσή του, ενώ η ολοκλήρωση του αναμένεται το 2021.

Για τους σχεδιασμούς που αφορούν την κατασκευή του νέου δρόμου Πάφου- Πόλεως Χρυσοχούς, καθώς και την προκήρυξη για βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου, η οποία έχει ήδη δρομολογηθεί, ενημέρωσαν σήμερα την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, οι Υπουργοί Οικονομικών και Μεταφορών.

Για την κατασκευή του δρόμου έχουν ετοιμαστεί δύο σενάρια και έχει ήδη επιλεγεί το επικρατέστερο, αυτό της Αγίας Μαρινούδας, το οποίο θα ενώνει τον αυτοκινητόδρομο με το Στρουμπί.

Το κόστος του έργου ανέρχεται στα 60 εκατομμύρια ευρώ συν τη δαπάνη για τις απαλλοτριώσεις.

Εξάλλου, πέραν της κατασκευής του δρόμου Πάφου - Πόλης Χρυσοχούς, εντός του 2018 θα ξεκινήσει και η 1η φάση της κατασκευής του δρόμου Λεμεσού- Σαϊττά, όπως και του περιμετρικού δρόμου Λευκωσίας.

Σε ό,τι αφορά στο δεύτερο και επικρατέστερο σενάριο, προνοείται η κατασκευή δρόμου από την Αγία Μαρινούδα προς το Στρουμπί, μήκους 15,5 χλμ. Επίσης, προνοεί την κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού – Πάφου, δύο διατρητικές σήραγγες (730 μ. και 290 μ. αντίστοιχα), πέντε κοιλαδογέφυρες, δύο υπέργειες διαβάσεις και εννέα υπόγειες διαβάσεις.

Ο δρόμος θα είναι δύο λωρίδες με δυνατότητα επέκτασης του στο μέλλον σε τέσσερις λωρίδες.

Ο Υπουργός Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης, έκανε λόγο για «τελεσίδικη απόφαση» του Υπουργικού Συμβουλίου, η οποία αποτελεί οδηγία προς το Υπουργείο Μεταφορών να το εντάξει στον προϋπολογισμό του 2018.

Όπως είπε, «αρχές του 2018 θα προκηρυχθεί το έργο και θα ξεκινήσει η εκτέλεσή του», για να σημειώσει πως το κόστος θα είναι μικρότερο, σε σχέση με τα προηγούμενα σχέδια.

Σημείωσε ακόμα πως το ποσό στον προϋπολογισμό του 2018 θα είναι 6 εκατομμύρια, όσα και η προκαταβολή που πρέπει να δοθεί στον εργολάβο, που θα αναλάβει το έργο.

Όπως σημείωσε, η δαπάνη για τις απαλλοτριώσεις που θα γίνουν συμπεριλαμβάνονται στον προϋπολογισμό του 2018, ωστόσο, δεν συμπεριλαμβάνεται στα 6 εκατομμύρια της προκαταβολής του εργολάβου.

Σε δηλώσεις του, ο Υπουργός Μεταφορών, Μάριος Δημητριάδης, εξέφρασε την πεποίθηση ότι η προκήρυξη των προσφορών για τη βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου θα γίνει πριν από το τέλος Ιουνίου.

Σε ό,τι αφορά την 1η φάση του καινούριου αυτοκινητόδρομου, ανέφερε πως έχει ήδη ληφθεί απόφαση για συμπερίληψη του σχετικού κονδυλίου στον προϋπολογισμό του κράτους.

Πρόκειται, όπως τόνισε, «για ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο, το οποίο εκκρεμεί για δεκαετίες».

Επεσήμανε ακόμα πως «παρά τη μεγάλη οικονομική κρίση που προηγήθηκε, η συνετή πολιτική και ο σωστός προγραμματισμός της κυβέρνησης, μέσω ισοσκελισμένων προϋπολογισμών, καθιστά πλέον δυνατή την πραγματοποίηση σημαντικών έργων».

Υπενθύμισε, μάλιστα, ότι ακόμα και σε εποχές που καταγράφονταν ελλείμματα πέραν των 1.100 εκ. ευρώ, δεν κατέστη δυνατή η υλοποίηση τους.

«Όταν είσαι συγυρισμένος και κάνεις σωστό οικονομικό προγραμματισμό, είσαι σε θέση να προχωρήσεις στην υλοποίηση αναπτυξιακών σχεδιασμών», πρόσθεσε.

Ερωτηθείς για το χρονικό πλαίσιο έναρξης και αποπεράτωσης της κατασκευής του δρόμου Πάφου Πόλης Χρυσοχούς ο κ. Δημητριάδης σημείωσε ότι με βάση τους σχεδιασμούς, εντός του 2018 θα πληρωθεί η προκαταβολή και θα ξεκινήσουν οι εργασίες, για να προσθέσει πως το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός τριών ετών από τη μέρα έναρξης των εργασιών, εκτός και αν σημειωθούν καθυστερήσεις, εξαιτίας των διαδικασιών.

Καταλήγοντας, ο κ. Δημητριάδης τόνισε ότι τέσσερα χρόνια μετά την κορύφωση της οικονομικής κρίσης, υλοποιούνται έργα αξίας πέραν του μισού δισεκατομμυρίου, ενώ προγραμματίζονται και άλλα σημαντικά έργα.

Ο βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων – Συνεργασία Πολιτών, Χαράλαμπος Θεοπέμπτου ανέφερε ότι «επειδή είναι ένα νέο έργο, που περνά από μια πολύ όμορφη περιοχή και επειδή προβλέπεται να έχουμε πολλούς τουρίστες και επαγγελματίες, που είναι συχνά χρήστες του δρόμου, θα ήταν καλό στο δρόμο να ληφθούν υπόψη οι σχεδιασμοί, που γίνονται και στο εξωτερικό, με τη σωστή χωροθέτηση σταθμών εξυπηρέτησης του κοινού, σταθμών ξεκούρασης του κοινού, οι οποίοι όταν μελετηθούν σωστά, θα μπορέσουν να δώσουν την ευχέρεια για δημιουργία και ενός σταθμού λεωφορείων, για να μπορούν να εξυπηρετούνται οι κοινότητες».

«Συνήθως σε τέτοιους σταθμούς υπάρχουν και μικρά εστιατόρια, τα οποία ίσως το σωστό να ήταν να δοθούν στις κοινότητες, για να τα διαχειρίζονται», πρόσθεσε.

Την τροχοδρόμηση των σχεδιασμών της κατασκευής του νέου δρόμου χαιρέτισαν ενώπιον της Επιτροπής Μεταφορών οι Δήμαρχοι Πόλεως Χρυσοχούς και Πάφου, οι Κοινοτάρχες Αργάκας, Πάνω Αρόδων, Ίνειας, Δρούσιας και Γιαλιάς, καθώς και οι Πρόεδροι της Συντονιστικής Επιτροπής Κομμάτων και Οργανώσεων Πάφου και Ένωσης Κοινοτήτων Κύπρου.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση