ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

To πρώτο ηλεκτρικό SUV της Μercedes

Είναι η μοναδική γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που απειλεί μέχρι σήμερα την πρωτοκαθεδρία της Tesla

Kathimerini.gr

Το γάντι έριξε η Mercedes-Benz στην Tesla με την παρουσίαση του πρώτου της ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου ελευθέρου χρόνου (SUV) σε έκθεση που έγινε χθες στη Στοκχόλμη. Είναι η μοναδική γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που απειλεί μέχρι σήμερα την πρωτοκαθεδρία της Tesla στην αγορά πολυτελών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες. Oι Volvo, Wolkswagen, BMW και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοίνωσαν πως θα λανσάρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσα σε λίγα μόνον χρόνια.

Η παραγωγή του μοντέλου EQC, του πρώτου της σειράς ηλεκτροκίνητων EQ, θα ξεκινήσει το πρώτο εξάμηνο του 2019. Μέχρι το 2022, η Mercedes σχεδιάζει να έχει ολοκληρώσει την παραγωγή δέκα μοντέλων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης της μάρκας Smart. Κατά τα επόμενα χρόνια, τα Smart δεν θα ενσωματώνουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Η συναρμολόγηση του EQC θα πραγματοποιείται στο εργοστάσιο που διαθέτει η Mercedes στη Βρέμη της Γερμανίας. Εκεί κατασκευάζεται η σειρά πολυτελών μοντέλων C-Class της Mercedes, η οποία παρουσιάζει τις υψηλότερες πωλήσεις. Το EQC προστίθεται στον μικρό αριθμό ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που έχουν σχεδιαστεί από ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Αναφερόμαστε στα Porsche Taycan, Audi E-tron και Jaguar I-Pace. O διευθύνων σύμβουλος της Daimler Ντίτερ Ζέτσε δήλωσε από τη Στοκχόλμη πως αρχικά προβλεπόταν επένδυση της τάξεως των 10 δισ. ευρώ, αλλά τελικά οι δαπάνες θα είναι υψηλότερες.

Προς το παρόν, η Tesla με έδρα την Καλιφόρνια κυριαρχεί σε αυτήν την αγορά. Οι πωλήσεις του νέου μοντέλου Sedan 3 αναμένεται να φθάσουν τις 50.000 φέτος και να διπλασιαστούν σχεδόν το 2019. «Ενώ η Tesla έχει σήμερα το πάνω χέρι στα πολυτελή ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ο ανταγωνισμός θα ενταθεί με την είσοδο των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών», σχολιάζει ο Ουατζί Χόσναλι, αναλυτής του κλάδου στην HIS Markit. «Προς το παρόν, η Tesla δεν έχει κανέναν ανταγωνισμό, αλλά αυτό θα αλλάξει σύντομα», προσθέτει ο ίδιος. Η Tesla είναι αναμφισβήτητα πρωτοπόρος στην αγορά των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Μέχρι και πέρυσι κατασκεύαζε τρία μοντέλα: το Tesla Roadster, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό σπορ όχημα, το Μοdel S, το πρώτο πολυτελές ηλεκτροκίνητο όχημα, και το Model X. Στα τέλη του 2014, οι πωλήσεις του Model S ξεπέρασαν το ορόσημο των 100.000 πωλήσεων, δηλαδή 3,5 χρόνια μετά την κυκλοφορία του. Στη συνέχεια, προστέθηκε το Model 3. Ομως, αντιμετώπισε μεγάλες δυσκολίες για να ανταποκριθεί στις παραγγελίες του νέου Model 3 που απευθύνεται σε μεγαλύτερο καταναλωτικό κοινό στην αρχική τιμή των 49.000 δολαρίων.

Μετά την παρουσίαση του EQC στη Στοκχόλμη, η τιμή της μετοχής της Daimler, μητρικής της Mercedes-Benz, υποχώρησε χθες κατά 1,5%, στα 54,20 ευρώ, παρατείνοντας πτώση της τάξεως του 23% που έχει σημειώσει από τις αρχές του έτους. Και αυτό διότι οι επενδυτές προβληματίζονται από τις πιέσεις που δέχονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να αντεπεξέλθουν στους στόχους των κυβερνήσεων για τη μείωση των εκπομπών καυσαερίων. Ενδεικτικό είναι ότι η Γαλλία και η Βρετανία έχουν ανακοινώσει πως θα απαγορεύσουν την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων και ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων μέχρι το 2040.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X