ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Τόνωση αγοράς από ΜΤΝ MadWalk

Επανατοποθετείται και ανακάμπτει η κυπριακή μόδα

Ο τομέας της μόδας στην Κύπρο ανακάμπτει, αν και αμυδρά, μετά από το σφοδρό πλήγμα που δέχτηκε την τελευταία πενταετία, όταν είδε τον συνολικό όγκο να συρρικνώνεται κατά 38%, από 1,53 δισ. το 2010, σε συνολικό τζίρο για τα υφάσματα, ενδύματα και υποδήματα στα 954 εκατ. ευρώ το 2015.

Ήδη για το πρώτο τρίμηνο του 2016, το συνολικό εισόδημα έχει αυξηθεί κατά 11 εκατ. ευρώ, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2015 και αυτή η πορεία αναμένεται να ακολουθηθεί και τον Μάιο, που παραδοσιακά οι πωλήσεις καταγράφουν αύξηση σε σχέση με τους άλλους μήνες. Εξάλλου, μέσα στον Μάιο είναι και το ΜΤΝ MadWalk, με στοιχεία της JCC να καταδεικνύουν ότι οι πωλήσεις μέσα στη βδομάδα που προηγείται του event, αυξάνονται κατά 30% του κανονικού τους. Το συγκεκριμένο event, είναι καθιερωμένο από το 2014 και σκοπός του ήταν να τονώσει την πληγείσα αγορά της μόδας.

Υψηλά ιστάμενο πρόσωπο από τον χώρο της μόδας έχει δηλώσει στην «Κ» ότι το φαινόμενο των μειωμένων εσόδων στον εν λόγω χώρο είναι απότοκο της γενικότερης κρίσης που ξεκίνησε το 2009. Παραδοσιακά, σε περίοδο ύφεσης, τα προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκης, είναι από τα πρώτα προπύργια που πέφτουν, καθώς το καταναλωτικό κοινό προσπαθεί να διορθώσει τον προϋπολογισμό και τις δαπάνες του. Είναι αναπόφευκτο ότι θα επιλέξει να λιγοστέψει τις αγορές αυτές, οι οποίες δεν αποτελούν προτεραιότητα, ιδίως σε τομείς που υπάρχουν φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, σχολιάζουν τα ίδια άτομα, άλλαξε και το περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργεί η αγορά.

Άνοδος Κυπρίων

Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί τεράστια άνοδος στον αριθμό Κυπρίων σχεδιαστών και οι περισσότεροι εξ αυτών επιλέγουν δημιουργίες χαμηλού ή προσιτού κόστους, ενώ ταυτόχρονα οι τάσεις της αγοράς έχουν και αυτές κάνει στροφή προς την ίδια κατεύθυνση. Δηλαδή, έχει διαφοροποιηθεί κάπως αυτό που θεωρείται «in» και πλέον ένα κομμάτι ένδυσης ή αξεσουάρ Κύπριου δημιουργού, ακόμα και αυτά που είναι σε αρκετά προσιτές τιμές, θεωρούνται πολύ θεμιτά και «cool», όπως σχολιάζει η πηγή της «Κ», αντιθέτως με πιο παλιά, που «μοντέρνο» και «μοδάτο» θεωρείτο γενικά το ακριβό κομμάτι.

Αφενός, ο τζίρος συρρικνώνεται, αφετέρου, όμως, οι δαπάνες του κόσμου αφορούν πολύ περισσότερο τώρα από ό,τι προηγουμένως στους ντόπιους παραγωγούς. Πλέον, στην Κύπρο γίνεται και η παραγωγή, εκτός από τον σχεδιασμό, καθώς και εξαγωγές. Υπάρχουν και πετυχημένα brands που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό και είναι κυπριακών συμφερόντων, όπως το «Erotokritos», που αν και η έδρα του είναι στο εξωτερικό, η πλείστη παραγωγή γίνεται εντός της Κύπρου.

Για τους πιο πάνω λόγους, άρα, events όπως το MadWalk που θα πραγματοποιηθεί στις 31 του μηνός, δίνουν την ευκαιρία σε Κύπριους σχεδιαστές να καθιερωθούν στην αντίληψη των καταναλωτών, καθώς προβάλλεται η δουλειά τους σε ένα ευρύτερο κοινό τόσο εντός της Κύπρου όσο και εκτός, γεγονός που δίνει στα κυπριακά brands την απαραίτητη ώθηση που χρειάζονται για να ανταγωνιστούν αυτά του εξωτερικού και να φέρουν πίσω στον χώρο την πάλαι ποτέ αίγλη που κατείχε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση