ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

ΕΒΕΛ: Καταστροφική η εφαρμογή πλαφόν στα φορτία στο Λιμάνι Λάρνακας

Εμπορική χρήση του λιμανιού Λάρνακας ζητά το ΕΒΕΛ

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Σειρά αιτημάτων και εισηγήσεων που αφορούν το Λιμάνι Λάρνακας απέστειλε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Λάρνακας, προς τον Υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Μάριο Δημητριάδη.

Στην επιστολή υπογραμμίζεται το θέμα εφαρμογής πλαφόν στα φορτία τα οποία εξυπηρετούνται στο Λιμάνι, καθώς επίσης και η νέα τιμολογιακή πολιτική στα Λιμάνια Λεμεσού και Λάρνακα.

Χαρακτηρίζεται ως απαραίτητο στοιχείο όπως η όποια μορφή λειτουργίας – αξιοποίησης του έργου Λιμανιού – Μαρίνας θα πρέπει να περιλαμβάνει τις εμπορικές χρήσεις του Λιμανιού,” σημειώνοντας ότι από τον πιθανό αποκλεισμό των εισαγωγών / εξαγωγών μέσω του Λιμανιού της Λάρνακας και τη μεταφορά αυτών των φορτίων στο λιμάνι Λεμεσού, θα υπάρξουν τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις στη Κτηνοτροφία, Γεωργία, Τουριστική Βιομηχανία κ.α.

Η τοπική αγορά Λάρνακας, υποστηρίζει το ΕΒΕΛ, θα απολέσει τεράστια εισοδήματα από την απώλεια παρεμφερών δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τη διακίνηση εμπορευμάτων ενώ η μεταφορά της εκφόρτωσης των πρώτων υλών ζωοτροφών, σιτηρών κ.α. θα επηρεάσει άμεσα την κτηνοτροφία, την παραγωγή κρέατος, γάλακτος, αλευρομηχανία κ.α., δραστηριότητες που είναι σημαντικές για την επαρχία Λάρνακας.

Αναφέρει επίσης ότι εταιρείες που ασχολούνται με τη μεταφορά γύψου και άλλων μεταλλευμάτων αυτόματα θα καταστούν μη βιώσιμες. “Η εισαγωγή οικοδομικού σιδήρου από το Λιμάνι Λεμεσού θα επηρεάσει το κατασκευαστικό κόστος σε Λάρνακα και ελεύθερη περιοχή Αμμοχώστου”.

Σε ό,τι αφορά τη νέα τιμολογιακή πολιτική την οποία θα εφαρμόσει η Αρχή Λιμένων Κύπρου για το Λιμάνι Λάρνακας, συνεχίζει η επιστολή, σε συνάρτηση με τις νέες ταρίφες, οι οποίες εφαρμόζονται από τους ιδιώτες διαχειριστές του Λιμανιού Λεμεσού, θα πρέπει απαραίτητα να ληφθεί υπόψη η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του Λιμανιού Λάρνακας.

Για την όποια εφαρμογή νέων ταριφών για το Λιμάνι Λάρνακας, λέει το ΕΒΕΛ, η αρμόδια επιτροπή της ΑΛΚ, θα πρέπει να προβεί σε διαβουλεύσεις με τους χρήστες του Λιμανιού και να συζητήσει τις νέες χρεώσεις, πριν από την εφαρμογή τους.

“Θεωρούμε ότι η εφαρμογή πλαφόν (900.000 τόνοι γενικού φορτίου και 500 εμπορευματοκιβώτια) για τα φορτία τα οποία θα εξυπηρετούνται στο Λιμάνι της Λάρνακας, σε συνάρτηση με τη συμφωνία Κυπριακής Δημοκρατίας και ιδιωτών διαχειριστών του Λιμανιού Λεμεσού, είναι καταστροφική για το λιμάνι της Λάρνακας. Θεωρούσαμε πάντα ότι ο ρόλος του Υπουργείου σας και της Αρχής Λιμένων ήταν αποδοτική προώθηση και χρήση όλων των λιμενικών υποδομών του τόπου και μας προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι μυστικά και χωρίς καμία συνεννόηση με την τοπική κοινωνία της Λάρνακας ουσιαστικά καταδικάσατε το Λιμάνι της – που στοίχισε πολλά εκατομμύρια ευρώ στον Κυπριακό λαό – σε μόνιμη απραξία και μαρασμό,” προσθέτει το ΕΒΕΛ στην επιστολή του.
Η απόλυτα δυσμενής αυτή διάκριση εναντίον της Λάρνακας και του Λιμανιού της ενδυναμώνεται περαιτέρω από το γεγονός ότι ουδείς τέτοιος περιορισμός έχει τεθεί για επιβάτες στο λιμάνι της Λεμεσού, χρήση για την οποία υποτίθεται ότι προορίζεται το λιμάνι της Λάρνακας, αναφέρεται επιπλέον.

Επαναλαμβάνουμε για ακόμα μια φορά, καταλήγει η επιστολή, τη θέση του ΕΒΕΛ και της συντριπτικής Πλειοψηφίας της Πόλης και Επαρχίας, ότι τόσο οι μελετητές, όσο και οι επενδυτές που θα αναζητηθούν, πρέπει να έχουν όλες τις επιλογές ανοικτές, χωρίς περιορισμούς και πλαφόν και η καλύτερη λύση και χρήση να επιλεγεί στο τέλος, ανάλογα με το όφελος που προκύπτει για την Πόλη και την οικονομία του τόπου και το ενδιαφέρον που θα επιδείξουν οι επενδυτές.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση