ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Κυπριακή πρωτιά στην ανταλλαγή πληροφοριών

Η Κύπρος έχει την καλύτερη επίδοση εφαρμογής του ΙΜΙ μαζί με Εσθονία και Ιρλανδία

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Η Κύπρος έχει την καλύτερη επίδοση στο Σύστημα Πληροφόρησης για την Εσωτερική Αγορά (Internal Market Information system IMI). Το σύστημα ΙΜΙ είναι ένα ηλεκτρονικό δίκτυο που επιτρέπει την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των αρμόδιων αρχών των κρατών μελών. Το ΙΜΙ έχει αναπτυχθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε συνεργασία με τα κράτη μέλη και λειτουργεί από το 2008. Πρόκειται για συγκροτημένο δίκτυο που χρησιμοποιείται επί του παρόντος από τα κράτη μέλη για 18 διαφορετικές ενότητες οι οποίες καλύπτουν 10 διαφορετικούς νομοθετικούς τομείς.

Σύμφωνα με το ενημερωτικό έντυπο που εκδίδεται από το Yπουργείο Εμπορίου, τον εθνικό συντονιστή ΙΜΙ, η Κύπρος έχει την καλύτερη επίδοση και στους 5 δείκτες απόδοσης (KPI’s). Δηλαδή στην ταχύτητα στην αποδοχή του αιτήματος, στην ταχύτητα στην απάντηση, στην ανταπόκριση μέσα στην καθορισμένη προθεσμία, στην καταλληλότητα των απαντήσεων (όπως αξιολογήθηκε από το άλλο Κράτος Μέλος που απέστειλε το αίτημα), και τέλος στην προσπάθεια που καταβλήθηκε για την απάντηση.

Σύμφωνα με την έρευνα, η Κύπρος έχει την καλύτερη επίδοση μαζί με την Εσθονία, Ιρλανδία, Ισπανία, Λετονία και Ηνωμένο Βασίλειο.

Αναλυτικότερα, η Κύπρος έρχεται πρώτη στην ταχύτητα αποδοχής των αιτημάτων όπου σύμφωνα με τα στοιχεία επιτυγχάνεται με ποσοστό 95%. Στην αξιολόγηση για ταχύτητα στην απάντηση στο αίτημα, η Κύπρος είναι και πάλι πρώτη με μέσο όρο απάντησης τις 6 μέρες. Στο δείκτη για ανταπόκριση σε αιτήματα μέσα στην καθορισμένη προθεσμία, η Κύπρος πέτυχε το στόχο κατά 99% και βρίσκεται στην κορυφή της βαθμολογίας. Ο βαθμός ικανοποίησης των άλλων κρατών μελών από τις απαντήσεις της Κύπρου βελτιώθηκε σε σχέση με το 2014 και φθάνει το 100% στις προσπάθειες που καταβάλλονται για την παροχή της απάντησης.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο της παρακολούθησης της απόδοσης των κρατών μελών για αριθμό ηλεκτρονικών εργαλείων της εσωτερικής αγοράς, προβαίνει κάθε χρόνο στην αξιολόγηση κάθε κράτους μέλους χρησιμοποιώντας τους παραπάνω δείκτες απόδοσης (KPI’s).

Μιλώντας στην «Κ» ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εμπορίου Μάριος Ασιήκαλης, εξήγησε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποδέχεται για εθνικό συντονιστή για κάθε κράτος μέλος, μόνο ένα υπουργείο, το οποίο επιβλέπει την ομαλή λειτουργία του συστήματος. Εάν για παράδειγμα οι αρμόδιες αρχές του κράτους – μέλους εκτελούν σωστά τα καθήκοντά τους, αν στέλνουν εγκαίρως απαντήσεις, αν γίνεται σωστά η εκπαίδευση των χρηστών κ.α. Στο υπουργείο λειτουργεί και εθνικό κέντρο βοήθειας για τους χρήστες και σε ετήσια βάση γίνονται 6 – 7 εκπαιδεύσεις.

Όσον αφορά τις εκπαιδεύσεις, μεταξύ 6 και 10 Ιουνίου 2016, πραγματοποιήθηκαν από το Εθνικό Κέντρο Βοηθείας ΙΜΙ πέντε ολοήμερα εκπαιδευτικά σεμινάρια για νέους χρήστες. Χωρίζονταν σε πρακτική εξάσκηση στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές καθώς και θεωρητική ανάλυση των οδηγιών. Τα σεμινάρια αφορούσαν τις οδηγίες για την επιστροφή των πολιτιστικών αντικειμένων, την Ευρωπαϊκή επαγγελματική ταυτότητα - οδηγία για επαγγελματικά προσόντα, τις γνωστοποιήσεις - οδηγία για τις υπηρεσίες και την οδηγία για τα επαγγελματικά προσόντα. Μέχρι σήμερα έχουν εκπαιδευτεί 450 χρήστες.

Νέοι τομείς


Όπως είπε ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εμπορίου, το IMI μελετά σχέδια για επέκταση της λειτουργίας του και σε άλλους τρείς τομείς.

Πρώτον, στα κινούμενα μηχανήματα εκτός δρόμων. Αφορά εκπομπές ρύπων, θόρυβο, ασφάλεια και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία περί τα μέσα του 2017.

Δεύτερον, σε αναγνώριση ορισμένων δημοσίων εγγράφων. Δηλαδή θα γίνεται χρήση του ΙΜΙ όταν υπάρχουν αμφιβολίες για τη γνησιότητα των εγγράφων. Αναμένεται να λειτουργήσει μέσα στο 2018.
Τρίτον, στην αμοιβαία αναγνώριση των μη εναρμονισμένων προϊόντων. Θα γίνεται χρήση του ΙΜΙ για γνωστοποιήσεις απόσυρσης, αναστολής ή απαγόρευσης κυκλοφορίας προϊόντων. Το θέμα θα τεθεί στην αρμόδια επιτροπή για αναγνώριση.

Η ενιαία αγορά


Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, πάνω από 7.000 αρχές σε όλη την Ευρώπη έχουν ενταχθεί στο σύστημα αυτό. Σημειώνεται ότι περισσότερες από τις μισές αιτήσεις πληροφοριών διεκπεραιώνονται εντός δύο εβδομάδων και σε πλαίσιο έρευνας πάνω από το 90% των χρηστών έχει χαρακτηρίσει το ΙΜΙ εύχρηστο. Κατά κύριο λόγο, το συγκεκριμένο σύστημα είναι χρήσιμο για αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων αλλά και σε άλλους τομείς. Χρησιμοποιείται επίσης για διασυνοριακές υπηρεσίες και σε πειραματικό στάδιο για αποσπάσεις εργαζομένων. Η οδηγία για τις αποσπάσεις, στοχεύει στη θέσπιση κοινού πλαισίου από κατάλληλες διατάξεις , μέτρα και μηχανισμούς ελέγχου, απαραίτητα για την καλύτερη και πιο ομοιόμορφη υλοποίηση, εφαρμογή και επιβολή στην πράξη της Οδηγίας. Η νέα ενότητα λειτουργεί στο ΙΜΙ από τις 20 Ιουνίου 2016.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X