ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Παίρνει κεφάλι ο αγωγός ΦΑ East Med

Εφικτή η επενδυτική δαπάνη κατασκευής του αγωγού λέει μελέτη της ΕΕ

Του Απόστολου Τομαρά

Του Απόστολου Τομαρά

tomarasa@kathimerini.com.cy

Μετά από αρκετά χρόνια από τότε που εξαγγέλθηκε το φιλόδοξο επενδυτικό έργο του αγωγού με την ονομασία East Med τέσσερις χώρες ξεκινούν συζητήσεις που αφορούν το κομμάτι υλοποίησης του ενεργειακού έργου.

Αφετηρία για την θετική εξέλιξη μια μελέτη που αναμενόταν και αφορούσε το κατά πόσο η κατασκευή του αγωγού είναι βιώσιμη επένδυση. όπως αποκάλυψε ο Ισραηλινός υπουργός Ενέργειας Yuval Steinitz η μελέτη έχει καταδείξει ότι ο αγωγός είναι εφικτός από οικονομικής απόψεως.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν παρουσιαστεί φαίνεται ότι το όλο έργο θα στοιχίσει 5 δισ ευρώ πολύ λιγότερα απ' ότι αρχικά είχε εκτιμηθεί. Ως εκ τούτου και μετά την πρόσφατη τριμερή της Αθήνας σε επίπεδο υπουργών Ενέργειας. Ιταλία Ελλάδα Κύπρος και Ισραήλ σε επίπεδο ανώτερων αξιωματούχων θα ξεκινήσουν συνομιλίες για τους τρόπους υλοποίησης του έργου.

Μια πρώτη συνάντηση πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη στην Αθήνα. Αν τελικά προχωρήσει το όλο έργο θα πρόκειται για τον μεγαλύτερο αγωγό σε μήκος παγκοσμίως. Ο East Med συμπεριλαμβάνεται στην λίστα τον Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος της Κομισιόν και ανακοινώθηκε επί προεδρίας του Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο.

Το προφίλ του αγωγού
Ο αγωγός προς τον ελλαδικό χώρο, σχεδιάζεται να μεταφέρει έως και 16 δισ. κυβικά μέτρα αερίου ετησίως από τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου προς την Ιταλία μέσω Ελλάδας.

Για την υλοποίηση του έργου θα απαιτηθεί η κατασκευή ενός υποθαλάσσιου αγωγού 200 χλμ. από την Ισραηλινή ΑΟΖ μέχρι το Βασιλικό, δεύτερον 700 χλμ. υποθαλάσσιου αγωγού μέχρι την Κρήτη, τρίτον σύνδεση της Κρήτης με Πελοπόννησο με αγωγό μήκους 400 χλμ και τέταρτον άλλα 600 χλμ αγωγού προς την Ηπειρωτική Ελλάδα και Θεσπρωτία.

Και η Τουρκία στο παιγνίδι
Ο ισραηλινός υπουργός Ενέργειας πέρα από το ενδιαφέρον της χώρας του για τον αγωγό προς τις ευρωπαϊκές αγορές μέσω Ελλάδας ήταν αποκαλυπτικός και για τους ενεργειακούς προσανατολισμούς του Τελ Αβίβ. Παρουσίασε την περίπτωση τους Τουρκίας ως μια επιπλέον επιλογή για τα κοιτάσματα της περιοχής υποστηρίζοντας ότι χρειάζονται δυο αγωγοί.

Παράλληλα επιβεβαίωσε ότι η χώρα του έχει συνομιλίες με την Άγκυρα για το θέμα αυτό. Παράλληλα ανέφερε ότι το Ισραήλ είναι έτοιμο να υπογράψει μακροπρόθεσμες συμβάσεις εξαγωγών μετά την άρση στα μέσα Μαΐου των ρυθμιστικών, νομικών και πολιτικών προκλήσεων που καθυστερούσαν για χρόνια την ανάπτυξη του φυσικού αερίου της χώρας.

Δύο μεγάλες ανακαλύψεις την περασμένη δεκαετία καθιστούν το Ισραήλ έτοιμο να εξάγει φυσικό αέριο, ωστόσο η χώρα πρέπει να αποφασίσει πώς θα μεταφέρει το φυσικό αέριο στο εξωτερικό.

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Απόστολου Τομαρά

Σχόλια αναγνωστών

Μπλόκαραν λογαριασμούς με ΜΕΔ στη ΣΚΤ

«Δυστυχώς αργήσατε. Αυτή την ενέργεια έπρεπε να την κάνετε τουλάχιστον δύο χρόνια πριν.»
πανασιανός  |  17:40

ΣΤΕΚ: Καταγγελία για ηχορύπανση στις τουριστικές περιοχές

«Ας κλείσουν ξενοδοχείο σε περιοχή που δεν έχει "ηχορύπανση" γιατί αν χαμηλώσουμε τα ντέσιμπελ, πάλε ...»
Logik  |  16:04

ΣΤΕΚ: Καταγγελία για ηχορύπανση στις τουριστικές περιοχές

«Ας κλείσουν ξενοδοχείο σε περιοχή που δεν έχει "ηχορύπανση" γιατί αν χαμηλώσουμε τα ντέσιμπελ, πάλε ...»
Logik  |  16:04

Τα ΜΕΔ των 7.5 δισ. ευρώ στον πυρήνα της έρευνας για ΣΚΤ

«ΠΡΟΣ Ai Em: ΣΟΥ ΈΦΤΑΙΞΕ Ο ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ!!!!! ΕΙΝΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΟ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΣΜΟ: ΕΠΙ ΠΟΙΩΝ ...»
ΠΑΝΑΣΙΑΝΟΣ  |  15:52

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση