ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Συμπληρωματικός προϋπολογισμός 68 εκατ. στη Βουλή

ΥΠΟΙΚ: Θα επηρεάσει το δημοσιονομικό ισοζύγιο κατά 0.4%

Έκτακτα νομοσχέδιο στη Βουλή για αύξηση των δαπανών του κρατικού προϋπολογισμού κατά 68.7 εκατ. ευρώ απέστειλε το υπουργείο Οικονομικών, επικαλούμενο πρόσθετων αναγκών που προέκυψαν.

«Ανεξάρτητες Υπηρεσίες/Υπουργεία/Τμήματα υπέβαλαν διάφορα αιτήματα προς το Υπουργείο Οικονομικών για παραχώρηση πρόσθετων πιστώσεων. Οι ανάγκες αυτές περιλαμβάνουν πρόσθετες πιστώσεις για κάλυψη αποζημιώσεων στο γεωργικό τομέα, κοινωνικές παροχές, παροχές υγείας, επιστροφές φόρων κλπ.», υποστηρίζει το υπουργείο που προσθέτει πως επειδή δεν υπάρχουν διαθέσιμες αποδεκτές εξοικονομήσεις από άλλες Ομάδες/Υποομάδες του ιδίου Κεφαλαίου, αλλά ούτε είναι δυνατή η μεταφορά ισόποσων πιστώσεων από το Κεφάλαιο 18.30 «Μη Προβλεπόμενες Δαπάνες και Αποθεματικό» οι απαιτούμενες πιστώσεις θα πρέπει να εξασφαλιστούν με τη ψήφιση Συμπληρωματικού Προϋπολογισμού.

Το σύνολο των νέων δαπανών ανέρχεται στα €68.690.895. Συγκεκριμένα το ύψος των πρόσθετων πιστώσεων που απαιτούνται για κάλυψη των νέων αναγκών ανέρχεται στα €125.590.202 όμως ποσό ύψους €56.899.307 θα καλυφθεί από μεταφορά εξοικονομήσεων από άλλες Ομάδες/Υποομάδες δαπανών διαφόρων Κεφαλαίων του Προϋπολογισμού. Σύμφωνα με τον περί Προϋπολογισμού Νόμο (Νόμος Αρ.49(ΙΙ) του 2015) η μεταφορά των εξοικονομήσεων που παρουσιάζεται στο Παράρτημα Ι απαιτεί τη ψήφιση Συμπληρωματικού Προϋπολογισμού από τη Βουλή των Αντιπροσώπων αφού δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί με την έγκριση του Υπουργού Οικονομικών.

Σύμφωνα πάντα με το υπουργείο, η ουσιαστική επιβάρυνση του δημοσιονομικού ισοζυγίου από την έγκριση της προτεινόμενης πρότασης Συμπληρωματικού Προϋπολογισμού υπολογίζεται στα 0,4% του ΑΕΠ. Η ενσωμάτωση του παρόντος Συμπληρωματικού Προϋπολογισμού δεν αναμένεται να προκαλέσει υπέρβαση στο δημοσιονομικό στόχο που έχει τεθεί για δημοσιονομικό έλλειμμα ύψους -0,3% του ΑΕΠ.

1. Επιπλέον, στον προϋπολογισμό του 2016 απαιτούνται τροποποιήσεις του άρθρου 16 του βασικού νόμου και της Σημείωσης 31(λ) για τους πιο κάτω λόγους:

(α) Τροποποίηση του άρθρου 16
Το υπό αναφορά άρθρο θέτει ανώτατα όρια στην πρόσληψη πρόσθετου ωρομίσθιου κυβερνητικού προσωπικού και πρόσθετου ωρομίσθιου κυβερνητικού προσωπικού για εποχικές και έκτακτες ανάγκες. Λόγω της πρόσληψης πρόσθετου αριθμού ναυαγοσωστών (9 άτομα) για στελέχωση των Ναυαγοσωστικών Μονάδων εξαιτίας της αυξημένης τουριστικής κίνησης ο αριθμός του κυβερνητικού ωρομίσθιου προσωπικού θα πρέπει να τροποποιηθεί και να αυξηθεί από 1656 σε 1665.

(β) Τροποποίηση της Σημείωσης 31(λ)
Η ανάγκη για την τροποποίηση οφείλεται στην αναθεώρηση της μεθόδου υπολογισμού της υπερωριακής αποζημίωσης για το ωρομίσθιο κυβερνητικό προσωπικό όπου για κάθε 1 ώρα υπερωριακής εργασίας κατά τις αργίες θα λογίζεται 1,5 ώρες αντί 1,3 ώρες που ισχύει σήμερα.

Αναλυτικά οι δαπάνες:

Μισθοδοσία Κρατικών Υπαλλήλων 3.433.026
Γεωργοκτηνοτροφικές επιχορηγήσεις 40.000.000
Κοινωνικές Παροχές 38.582.780
Παροχές Υγείας 6.700.000
Επιστροφές Φόρων 10.000.000
Χορηγίες προς Ημικρατικούς Οργανισμούς 7.024.396
Άλλες Δαπάνες 19.850.000
Σύνολο πρόσθετων αναγκών 125.590.202
Πιστώσεις που προκύπτουν από εξοικονομήσεις -56.899.307
Σύνολο Συμπληρωματικού Προϋπολογισμού 68.690.895

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση