ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η Κίνα επενδύει 503 δισ. δολάρια στο σιδηροδρομικό της δίκτυο

Προβλέπεται επέκταση κατά 50% των γραμμών για τα τρένα υψηλής ταχύτητας

Newsroom Κ, Αθήνα

Την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Κίνας με επενδύσεις 503 δισ. δολαρίων έως το 2020 σχεδιάζει το Πεκίνο. Η κινεζική ηγεσία στρέφεται στα έργα υποδομής για να στηρίξει την ανάπτυξη και να βελτιώσει την επικοινωνία ανάμεσα στα διαφορετικά τμήματα της αχανούς χώρας. Σύμφωνα με το σχέδιο που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο θα εκτείνεται σε μήκος 30.000 χιλιομέτρων και θα καλύπτει το 80% των μεγάλων αστικών κέντρων της Κίνας. Προβλέπει, επίσης, για την επόμενη πενταετία επέκταση κατά 50% των γραμμών για τα τρένα υψηλής ταχύτητας.

Η επένδυση αναμένεται να δώσει μεγάλη ώθηση στις κινεζικές βιομηχανίες του κλάδου, όπως οι CRRC Corp., China Railway Constructin Corp και China Railway Group. Προηγήθηκε προ μηνών η απόφαση του Πεκίνου να αναθέσει πρώτη φορά σε εταιρεία του ιδιωτικού τομέα τη λειτουργία μιας υπεραστικής σιδηροδρομικής γραμμής μέσα στην κινεζική ενδοχώρα. Η κίνηση εντάσσεται στο πρόγραμμα του Κινέζου προέδρου Σι Τζινπίνγκ για εκσυχρονισμό των δικτύων μεταφορών της χώρας. Στο ίδιο πρόγραμμα, άλλωστε, προβλέπεται και η επέκταση των αστικών σιδηροδρομικών δικτύων κατά 3.000 χιλιόμετρα. Παρουσιάζοντας το επενδυτικό σχέδιο, ο υπεύθυνος της Εθνικής Αρχής Σιδηροδρόμων ανακοίνωσε πως το Πεκίνο θα προσκαλέσει τον ιδιωτικό τομέα να συμμετάσχει στην επένδυση, χρηματοδοτώντας τόσο τις υπεραστικές συνδέσεις όσο και τα αστικά σιδηροδρομικά δίκτυα.

Προσέθεσε, παράλληλα, πως θα γίνουν περαιτέρω επενδύσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο των φτωχότερων περιοχών στο δυτικό τμήμα της χώρας μολονότι εκτιμάται πως δεν θα είναι κερδοφόρες. Οπως τόνισε, η κινεζική ηγεσία ευελπιστεί πως τα οικονομικά αυτών των δικτύων θα ισοσκελιστούν σε βάθος χρόνου, καθώς θα αυξάνονται με ταχύτατους ρυθμούς η επιβατική κίνηση και η διακίνηση αγαθών. Προσέθεσε, άλλωστε, ότι οι Αρχές θα αυξήσουν τον ναύλο των σιδηροδρομικών μεταφορών για να διασφαλίσουν τη βιωσιμότητα των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων. Παρατηρητές επισημαίνουν πως ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου, η αύξηση του ναύλου και των τιμών των εισιτηρίων αλλά και η συμμετοχή επενδυτών του ιδιωτικού τομέα θα δώσουν οικονομική ανάσα στην κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων, την China Railway Corp, που έχει παρουσιάσει τεράστιες ζημίες.

Μέχρι πριν από έναν χρόνο ακριβώς, το σύνολο των σιδηροδρομικών δικτύων της Κίνας ήταν λίγο περισσότερο από το ήμισυ του αντίστοιχου στις ΗΠΑ. Εκτεινόταν σε μήκος 12.000 χιλιομέτρων, από τα οποία τα 19.000 χιλιόμετρα ήταν γραμμές για τρένα μεγάλης ταχύτητας. Στις ΗΠΑ το σιδηροδρομικό δίκτυο εκτείνεται σε μήκος 228.218 χιλιομέτρων.

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom Κ, Αθήνα

Σχόλια αναγνωστών

#PoliticsBlog Ο πιο εύκολος αντίπαλος, η Λουτ και το αγνοούμενο πόρισμα

«Εσύ και ο συνομιλητής σου, που πολύ βολικά δεν αναφέρεις ποιος είναι, πρέπει να αντιληφθείτε ότι ανήκετε ...»
Yiannos  |  10:15

Γ. Εισαγγελέας: Καμιά σχέση με συγκεκριμένη πώληση τεμαχίου στον Πωμό

«Κάτι μου λέει ότι δεν είναι τυχαία που άρχισε η υπόσκαψη του Γ.Ε. Μετά από διαφωνίες του με κάποιες ...»
CGA  |  09:36

Ζητά βοήθεια η Ερευνητική Επιτροπή για ΣΚΤ

«Eλπίζω όταν αυτή η Επιτροπή τελειώσει το έργο που ανέλαβε, να μην ντρέπεται να κυκλοφορεί στους ...»
knak  |  20:51

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση