ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Κλειστό μέχρι τη Δευτέρα το λιμάνι Λεμεσού

Το κράτος θα ενοικιάσει από την DP WORLD κρηπίδωμα με δύο γερανογέφυρες προς €1,75 εκ.

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Την ερχόμενη Δευτέρα εάν και εφόσον δεν υπάρξουν άλλες εξελίξεις οι μεταφορείς θα επσιτρέψουν στο λιμάνι. Αυτό αποφάσισε πριν από λίγο η γενική συνέλευση των μεταφορέων εφόσον ενημερώθηκε από την αντιπροσωπεία της η οποία είχε συνάντηση με τον Υπουργό Μεταφορών Μάριο Δημητριάδη την διοίκηση του λιμένα και την διαζεριιστρια εταιρία.

Στη συνάντηση υποβλήθηκε η πρόταση όπως οι μεταφορείς να επιστρέψουν στην εργασία τους και η εταιρία θα ενίσχυε τις υπηρεσίες της τόσο σε έμψυχο όσο και άψυχο υλικό, ώστε να μειωθεί ο χρόνος διεκπαεραίωσης της εργασίας των μεταφορέων.

Οι μεταφορείς μετά την ενημέρωση έκριναν ότι δεν έχει διαφοροποιηθεί η πρόταση της διαχειρίστριας εταιρίας και ως εκ τούτου αποφάσισαν να συνεχίσουν την αποχή από την εργασία τους μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα.

Προηγούμενη Ενημέρωση

Λάθος σχεδιασμοί, ταλαιπωρίας συνέχεια και επιπτώσεις σε πολλούς τομείς της οικονομίας επί δυο εβδομάδες συνθέτουν την εικόνα που επικρατεί στο λιμάνι της Λεμεσού. Εικόνα που και ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης θέλει να αλλάξει λέγοντας ευθέως πως αν δεν υπάρξει βελτίωση της κατάστασης θα παρέμβει προσωπικά.

Γεγονός είναι πάντως από το τέλος Ιανουαρίου οπότε και δόθηκε στον ιδιώτη το λιμάνι, μέχρι και σήμερα, τα προβλήματα που ανακύπτουν είναι επαναλαμβανόμενα. Ήτοι, μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις την παραλαβή και στο ξεφόρτωμα εμπορευματοκιβωτίων, θέματα χρεώσεων και αυτά παρά στη συμφωνία που επήλθε ανάμεσα στα εμπλεκόμενα μέρη.

Αποτέλεσμα, να παραμείνουν για ώρες κλειστές οι πύλες εισόδου εξόδου του τερματικού εμπορευματοκιβωτίων της Eurogate. Η «Κ» είχε αναδείξει πρώτη το θέμα, δείχνοντας και το ότι δεν υπήρχε προετοιμασία ακόμη και σε τεχνολογικό επίπεδο, εφόσον πριν την παράδοση του λιμανιού στον ιδιώτη δεν είχαν λάβει χώρα τα απαραίτητα τεστ που να συνδέουν τον ιδιώτη με την αρχή λιμένων μέσω υπολογιστή ώστε να γίνεται εκτελωνισμός δίχως προβλήματα.

Προκύπτει επίσης σοβαρό ζήτημα από την ενέργεια του κράτους να ενοικιάσει από την εταιρεία DP WORLD κρηπίδωμα με δύο γερανογέφυρες προς €1,75 εκ. τον χρόνο, το οποίο έπειτα παραχωρεί στην εταιρεία Eurοgate δωρεάν. Με το θέμα ασχολήθηκαν και πολιτικά κόμματα εκδίδοντας ανακοινώσεις, με το ΑΚΕΛ εν προκειμένω να τονίζει ότι ο Υπ. Μεταφορών «παραπλάνησε τη Βουλή ισχυριζόμενος πριν από την ιδιωτικοποίηση ότι το κράτος θα εισέπραττε €2 δισ. σε 25 χρόνια, ενώ η έφορος εσωτερικού ελέγχου περιόρισε τις εκτιμήσεις για την ίδια χρονική περίοδο σε €600 εκ., στο ιδανικότερο μάλιστα σενάριο».

Ελεγκτής: Τώρα να αναλάβουν τις ευθύνες τους

Επιφυλάξεις επί των προσχεδίων των συμβάσεων για το λιμάνι Λεμεσού είχε διατυπώσει η Ελεγκτική Υπηρεσία δήλωσε στην «Κ» ο Γενικός Ελεγκτής Οδυσσέας Μιχαηλίδης. «Κάναμε δύο φάσεις παρατηρήσεων, και τελικά πήραμε το τελικό κείμενο το οποίο είδαμε ότι δεν είχαν υιοθετηθεί μέσα οι δικές μας επιφυλάξεις. Μας είπαν ότι οι σύμβουλοι τους που θεωρούνται κορυφαίοι εισηγήθηκαν τους συγκεκριμένους όρους και εκείνους ακολούθησαν».

«Στην πράξη φαίνεται ότι είχαμε δίκαιο και για το θέμα του πλαφόν που έβαλαν στο λιμάνι Λάρνακας. Τώρα να αναλάβουν τις ευθύνες τους», επισήμανε ο κ. Μιχαηλίδης.

Από την πλευρά του ο Υπουργός Μεταφορών Μάριος Δημητριάδης μιλώντας στο κρατικό ραδιόφωνο, δήλωσε έτοιμος να αναλάβει τις όποιες ευθύνες του αναλογούν για την έκρυθμη κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι Λεμεσού, μετά και τις δηλώσεις από πλευράς ΑΚΕΛ, που τον καλεί σε παραίτηση.

Σημείωσε ωστόσο ότι θα πρέπει να δοθεί πίστωση χρόνου και σήμερα, κατά πόσο το λιμάνι θα επανέλθει στην ομαλή του λειτουργία. Πάντως, όπως ανέφερε, το θέμα συζητήθηκε και στο Υπουργικό, ενώ έκανε παρέμβαση και ο ίδιος ο Πρόεδρος.

Πρόσθεσε ότι έχουν σταλεί επιστολές με αυστηρές συστάσεις προς την εταιρία.

«Δεν είναι η πρώτη επιστολή που έχει σταλεί στην εταιρία, αφήστε το Υπουργείο να κάνει τη δουλειά του και η εταιρία το ίδιο».

Σχολιάζοντας τις αναφορές του ΑΚΕΛ, ο υπουργός ανέφερε ότι «δεν μπορείς να ζητάς τις συμβάσεις σαν άτομο ή σαν κοινοβουλευτικό κόμμα, υπάρχουν συγκεκριμένοι τρόποι. Όταν μου τις ζήτησαν από τη Βουλή, τις έστειλα. Προσπαθούν να δημιουργήσουν εντυπώσεις ενω ξέρουν ότι αυτό που λένε δεν είναι ορθό».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση