ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Μικροί βηματισμοί στην υγραεριοκίνηση

Ένα χρόνο μετά οι αιτήσεις που έχουν γίνει είναι 28 με κωλλισιεργίες από πολλά τμήματα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Δυστοκία για άλλη μια φορά εντόπισε η Επιτροπή Εμπορίου, στο να γίνει πραγματικότητα η υγραεριοκίνηση στην Κύπρο, ενώ έχει δοθεί πράσινο φως από τη Βουλή από το Μάρτιο του 2016.

Στο στόχαστρο, οι αργές διαδικασίες έγκρισης της πολεοδομικής άδειας για μετατροπή των πρατηρίων για να φιλοξενείται το υγραέριο κίνησης στα πρατήρια και κατ' επέκταση η καθυστέρηση σε επόμενο στάδιο που αφορά την οικοδομική άδεια. Πρόσθετα, άλλο πρόβλημα που έχει εντοπιστεί στη διαδικασία, είναι η δυνατότητα των πρατηρίων να παρέχουν υγραέριο κίνησης που διαφοροποιείται από αυτό της οικιακής χρήσης. Όπως τονίστηκε στην Επιτροπή, το υγραέριο κίνησης έχει διαφορετική σύνθεση, ενώ έχει και διαφορετική φορολογία.

Όσον αφορά στη φορολογία, Ο πρόεδρος του Παγκυπρίου Συνδέσμου Τεχνικών Υγραεριοκίνησης, Άρης Πολυκάρπου, ανέφερε ότι ενώ το όφελος των καταναλωτών με το υγραέριο κίνησης θα έπρεπε να είναι 40 - 50%, με την υψηλή φορολογία που προκύπτει, το όφελος θα πέσει στο 30%, κάτι το οποίο ανέφερε ότι δεν γνωρίζει κατά πόσο θα ωθήσει τους καταναλωτές να εγκαταστήσουν υγραέριο στα οχήματα τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Εσωτερικών, παγκύπρια έχουν υποβληθεί μέχρι στιγμής 28 αιτήσεις για πρατήρια που να παρέχουν υγραέριο κίνησης. Οι 11 από αυτές έχουν κολλήσει στους δήμους που κινούνται με ιδιαίτερα αργούς ρυθμούς, ενώ από τις άλλες 17 που εξετάστηκαν, έχει απορριφθεί μία. Συμπλήρωσε δε, ότι έχουν εκδοθεί μέχρι στιγμής 7 άδειες, όπου οι πλείστες αφορούν τη Λευκωσία.

Από πλευράς του ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου Άγγελος Βότσης, έκανε έκκληση να ασκήσει πίεση το Υπουργείο Εσωτερικών, έτσι ώστε οι άδειες να δίδονται με ταχείς ρυθμούς, για να προχωρά η διαδικασία και να σταματήσουν οι κωλυσιεργίες.

Χαρακτηριστικά, ο βουλευτής ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα, ανέφερε ότι "είμαστε η μοναδική χώρα στον κόσμο που έχει ψηφιστεί η υγραεριοκίνηση εδώ και ένα χρόνο και δεν εφαρμόζεται τόσο καιρό".

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση