ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ομόφωνα ψηφίστηκε σε νόμο ο Προϋπολογισμός της ΑΛΚ

Ο προϋπολογισμός προβλέπει δαπάνες ύψους €61.542.693

ΚΥΠΕ

Η Ολομέλεια της Βουλής μετά από συζήτηση ψήφισε ομόφωνα σε νόμο τον Προϋπολογισμό της Αρχής Λιμένων Κύπρου(ΑΛΚ) για το 2017, ο οποίος προβλέπει δαπάνες ύψους €61.542.693 και έσοδα ύψους €34.492.500, αφού πρώτα σταύρωσε κονδύλια και περιέκοψε ποσοστά σε δαπάνες για επιδόματα προσωπικού.

Αίτημα υπέβαλε το ΑΚΕΛ για αναβολή στη συζήτηση για να δοθεί χρόνος να μελετηθούν οι τροπολογίες που κατέθεσε η ΕΔΕΚ. Το αίτημα τέθηκε σε ψηφοφορία και απορρίφθηκε και στη συνέχεια ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ Μαρίνος Σιζόπουλος τις απέσυρε.

Κοινή τροπολογία του ΑΚΕΛ και των Οικολόγων που ψήφισε η πλειοψηφία των Βουλευτών, αποκόπτει 10% στο επίδομα φιλοξενίας και οδοιπορικών των εργαζομένων στην ΑΛΚ με το ποσό να ανέρχεται στις €2,5 χιλ.

Κατά πλειοψηφία έγινε ενσωμάτωση στον Προϋπολογισμό, πέντε τροπολογιών του ΑΚΕΛ οι οποίες αφορούν αποκοπή του επιδόματος τηλεφώνου το οποίο αποδίδεται σε διευθυντές με κλίμακα Α15(i) και αντιστοιχεί σε €595 το χρόνο.

Η μία τροπολογία αφορά δέσμευση κονδυλίου €168 χιλ. για την κάλυψη εξόδων για την παροχή υπηρεσιών ασφαλείας στα λιμάνια.

Πρόσθετα κονδύλια που δεσμεύτηκαν με τροπολογίες του ΑΚΕΛ αφορούν αμοιβή νομικού συμβούλου, ύψους €21 χιλ., δικαστικά και δικηγορικά έξοδα για αγωγές και προσφυγές εναντίον ή από μέρους της ΑΛΚ ύψους €35 χιλ. και ποσό €1,8 εκ. για την κάλυψη των εξόδων για την εγκατάσταση συστήματος πληροφορικής.

Σε ό,τι αφορά την αναβολή που ζητήθηκε ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου, είπε ότι αν δεν ψηφιστεί ο Προϋπολογισμός σήμερα, θα μείνουν απλήρωτοι οι υπάλληλοι του οργανισμού, ενώ ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Ζαχαρίας Ζαχαρίου ανέφερε πως με αναβολή η Βουλή θα παγώσει και θα ανατρέψει για άλλη μια φορά την ανάπτυξη της μαρίνας της Λάρνακας.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Ονούφριος Κουλλάς εξέφρασε την ελπίδα ότι «ότι δεν θα ξαναδούμε απεργίες στα λιμάνια με το ανάλογο κόστος στην οικονομία και τους επηρεαζόμενους». Πρόσθεσε πως μετά την ανάθεση των εμπορικών δραστηριοτήτων σε ιδιώτες επενδυτές, είναι γεγονός ότι άλλαξε ο ρόλος της ΑΛΚ και θα αλλάξει ακόμα περισσότερο όταν δοθεί και το λιμάνι της Λάρνακας σε στρατηγικό επενδυτή.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ είπε ακόμα ότι ο οργανισμός παραμένει κερδοφόρος με 9 εκ. πλεόνασμα .

Ανέφερε επίσης ότι «θα έχει τους μισούς υπαλλήλους και μπορεί να μείνει βιώσιμος οργανισμός» και «δήλωσε βέβαιος ότι θα υπάρξουν αυξημένα έσοδα».

Ο κ. Ζαχαρίου είπε πως κατά τις πρώτες ημέρα της λειτουργίας του λιμανιού Λεμεσού υπό τους ιδιώτες επενδυτές είναι γεγονός ότι δημιουργήθηκε σοβαρό πρόβλημα, αλλά συνέχισε η απόδοση του λιμανιού Λεμεσού έχει ξεπεράσει κατά πολύ τον τρόπο με τον οποίο το λειτουργούσε η ΑΚΛ.

Το διαχειρίζονται εταιρείες διεθνούς επιπέδου που θα αυξήσουν τον κύκλο εργασίας του λιμανιού, συνέχισε προσθέτοντας πως αν το αεροδρόμιο δεν δινόταν σε στρατηγικό επενδυτή ακόμα θα ήταν παράγκες. Ανέφερε επίσης ότι το λιμάνι Λάρνακας είναι το πρώτο που δόθηκε για ιδιωτικοποίηση αρχικά επί Υπουργίας Θράσου και αργότερα Υπουργίας Φλουρένζου.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Στέφανος Στεφάνου είπε ότι το 2015 το κράτος πήρε από την ΑΛΚ 16 εκ. ευρώ. «Τώρα δεν ξέρουμε αν θα κερδίσει, τα έσοδα που θα έχει από τη συμφωνία» και παρατήρησε πως «υπάρχει συμφωνία που διαλαμβάνει ότι το κράτος θα καλύπτει πιθανά ελλείμματα στην ΑΛΚ».

Ο κ. Στεφάνου είπε ακόμα ότι η ΑΛΚ δεν γνωρίζει εάν υπάρχει μελέτη βιωσιμότητας στο νέο της ρόλο και προσθέτοντας ότι ταξιδεύουμε στα τυφλά, παρατήρησε πως ενώ οι κυβερνώντες έλεγαν ότι θα γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί, οι χρεώσεις στο λιμάνι Λεμεσού είναι αυξημένες σε σχέση με γειτονικά λιμάνια.

Η παραμονή και διακίνηση ενός εμπορευματοκιβωτίου 20 ποδών στον Πειραιά είναι 45 ευρώ και στη Λεμεσό φθάνει τα 110 είπε.

«Ξεπουλήσαμε ένα πλούτο, το μοναδικό λιμάνι στους ιδιώτες και αγοράσαμε ελπίδα» είπε τέλος.

Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ Μαρίνος Σιζόπουλος, ανέφερε ότι η ουσία είναι ότι αυξήθηκαν οι χρεώσεις στο λιμάνι Λεμεσού και τα κόστη θα μεταφερθούν στον καταναλωτή.

Ο κ. Σιζόπουλος διερωτήθηκε γιατί από τη στιγμή που ανέλαβαν οι ιδιώτες τη διαχείριση του λιμανιού Λεμεσού, δόθηκαν οδηγίες για αύξηση χρεώσεων στο λιμάνι Λάρνακας.

Ανέφερε πως κατά την άποψη του οι οδηγίες διαμήνυαν «σταμάτησε το λιμάνι της Λάρνακας να είναι ανταγωνιστικό» και διερωτήθηκε γιατί οι Βουλευτές Λάρνακας το αποσιωπούν.

Ο Πρόεδρος των Οικολόγων – Συνεργασία Πολιτών Γιώργος Περδίκης είπε ότι δόθηκε στους υπαλλήλους της ΑΛΚ σχέδιο πρόωρης αφυπηρέτησης και κάποιοι σε υψηλόμισθους υπάλληλοι , οι οποίοι πήγαν να εργαστούν στους ιδιώτες και παρατήρησε πως ο ΑΛΚ ζητά τώρα έγκριση για να καλύψει 18 νέες θέσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση