ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Αναζητούνται τρόποι για να ενισχυθεί ο γαμήλιος τουρισμός

Σημαντικές οι προοπτικές από αυτό το είδος αγοράς αναφέρουν οι λειτουργοί γάμων των Δήμων

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Την ενδυνάμωση του γαμήλιου τουρισμού επιζητούν οι λειτουργοί γάμων των Δήμων, ο Κυπριακός Οργανισμός Τουρισμού και η Ένωση Δήμων, θέλοντας να εδραιωθούν οι πολιτικοί γάμοι ως μια εναλλακτική μορφή τουρισμού της Κύπρου. Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός πως η ζήτηση είναι πολύ μεγαλύτερη της προσφοράς, με τα νούμερα να είναι τα εξής: Η Κύπρος εξυπηρετεί 8.000 πολιτικούς γάμους από ξένους ενδιαφερόμενους το χρόνο, ενώ η ζήτηση γι αυτό το προϊόν ανέρχεται στους 20.000.

Γι αυτό κιόλας, εμπλεκόμενοι του Τουρισμού, έχουν ζητήσει επισταμένως κατά τις τελευταίες συνεδρίες της Επιτροπής Εμπορίου να ληφθούν ενέργειες με τις οποίες θα ενισχυθεί το προϊόν και να γίνει πιο ανταγωνιστική η χώρα σε σύγκριση με άλλες που έχουν επενδύσει περαιτέρω.

Σήμερα, πραγματοποιήθηκε συνάντηση που έλαβε χώρα στο Δημαρχείο Λεμεσού, κατά την οποία συζητήθηκαν ζητήματα τα οποία άπτονται της ορθής αλλά και βέλτιστης διοργάνωσης των συγκεκριμένων τελετών. Από τη συνεδρία διαφάνηκε από τους αρμόδιους λειτουργούς Πολιτικών Γάμων των Δήμων ότι κατά τις δύο συνεδρίες της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής της Βουλής «επιρρίφτηκαν ερήμην οι ευθύνες στους Δήμους με αναφορές για καθυστέρηση στην εξυπηρέτηση και κράτηση γάμων». Όπως επιβεβαιώθηκε από τους αρμόδιους λειτουργούς, «οι Δήμοι εξυπηρετούν κατά το μέγιστο δυνατό την ζήτηση που παρατηρείται, ενώ υπογραμμίστηκε και η επένδυση που κάνουν οι πλείστοι Δήμοι προς τον τομέα του γαμήλιου τουρισμού με εκστρατείες προώθησης στο εξωτερικό και η δημιουργία σημείων τέλεσης πολιτικών γάμων σε παραλίες και σημεία ενδιαφέροντος». Έγινε, επίσης, αναφορά και σε διάφορες ιδιωτικές πρωτοβουλίες που κατά καιρούς παρατηρούνται με σκοπό τη διαχείριση των κρατήσεων των Πολιτικών Γάμων, γεγονός που όπως αναφέρθηκε, «πρέπει να μελετηθεί με ιδιαίτερη προσοχή για αποφυγή της ύπαρξης μονοπωλίου, αλλά και υπό τον φόβο της αποδυνάμωσης των δημοτικών αρχών από την διαχείριση και προώθηση των πολιτικών γάμων».

Μιλώντας κατά τη διάρκεια της συνεδρίας ο Αναπληρωτής Γραμματέας της Ένωσης Δήμων, κ. Χρίστος Χατζηγιάγκου αναφέρθηκε στη μεγάλη σημασία που δίνεται από την Ένωση Δήμων αλλά και από τους Δήμους προς την κατεύθυνση της περαιτέρω ενδυνάμωσης του γαμήλιου τουρισμού, ενώ πιστοποίησε και την αποφασιστικότατα που υπάρχει από μέρους των δημοτικών αρχών για συνεργασία με τον ΚΟΤ στη βάση της βελτίωσης του προσφερόμενου προϊόντος.

Ο Διευθυντής Τουρισμού του ΚΟΤ, κ. Μιχάλης Μεταξάς επικεντρώθηκε στις οργανωμένες δράσεις που έχει ξεκινήσει ο Κυπριακός Οργανισμός Τουρισμού σε συνεργασία με τους Δήμους για την καταγραφή και επίλυση των οποιωνδήποτε δυσκολιών που παρατηρούνται κατά την τέλεση της γαμήλιας τελετής, ενώ αναφέρθηκε και σε όσα ακούστηκαν στις πρόσφατες συνεδρίες της Επιτροπής Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού για το θέμα της προοπτικής του γαμήλιου τουρισμού.

Στη συνεδρία παρέστησαν, επίσης, οι λειτουργοί του Τμήματος Αρχείου Πληθυσμού και Μετανάστευσης του Υπουργείου Εσωτερικών, Σκεύη Βοσκαρίδου και Άλκηστις Καρακάννα οι οποίες ενημέρωσαν τους δημοτικούς λειτουργούς για τη νομιμότητα των εγγράφων αλλά και τις σημαντικές προσπάθειες που καταβάλλει το Υπουργείο Εσωτερικών για καταπολέμηση του φαινομένου των εικονικών γάμων.

Η μεγαλύτερη ζήτηση

Τη μερίδα του λέοντος της ζήτησης κατέχει το Ηνωμένο Βασίλειο, με τους 5.000 από τους 8.000 γάμους να γίνονται από Βρετανούς και με έσοδα που φτάνουν τα 100 εκατ. ευρώ. Το ποσό που καταβάλλουν στα δημαρχεία για ένα γάμο ανέρχεται στα 280 ευρώ, ενώ για παραλιακά μέρη από ιδιώτες που δεν είναι εξουσιοδοτημένοι από δημαρχεία, ανεβαίνει στα 650.

Οι αρμόδιοι όμως δεν αρκούνται μόνο στους Βρετανούς, καθώς θέλουν να ποντάρουν και σε άλλες αγορές όπως τα Αραβικά Εμιράτα, το Λίβανο, την Ινδία, την Κίνα αλλά και την Ιαπωνία. Τα έσοδα είναι πολλά από τη συγκεκριμένη αγορά, με τους καλεσμένους ανά ζευγάρι που παντρεύεται να αριθμούν τουλάχιστον τους 35, οι οποίοι με τη σειρά τους ενισχύουν την οικονομία με διανυκτερεύσεις που ανά μέσο όρο φτάνουν τις 10 μέρες. Πρόσθετα, πληρώνονται τα δημαρχεία της κάθε περιοχής που θα επιλέξουν, φωτογράφοι, κέντρα διασκέδασης, ανθοπωλεία και πολλές άλλες επιχειρήσεις.

Σχέδιο δράσης

Η σημερινή συνεδρίαση ήταν ένα βήμα πιο κοντά στο να δημιουργηθεί ένα σχέδιο δράσης, με το οποίο να αυξηθεί η διαθεσιμότητα του συγκεκριμένου προϊόντος και να μην στρέφονται οι ενδιαφερόμενοι σε άλλους προορισμούς λόγω αυξημένης πληρότητας, κάτι εξάλλου που είχε ζητηθεί να γίνει κατά την τελευταία Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εμπορίου.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση