ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ανεξαρτητοποιείται ο Χρηματοοικονομικός Επίτροπος

Το νομοσχέδιο συζητήθηκε ενώπιον της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής

ΚΥΠΕ

Τη συζήτηση του νομοσχεδίου που στόχο έχει τη διασφάλιση της ανεξαρτησίας του Χρηματοοικονομικού Επιτρόπου με τον διαχωρισμό των αρμοδιοτήτων του Συμβουλίου του Φορέα Εξώδικης Επίλυσης Διαφορών Χρηματοοικονομικής Φύσεως και του Επιτρόπου, συνέχισε σήμερα η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών.

Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης την αλλαγή της σύστασης του Συμβουλίου του Φορέα, την επέκταση των αρμοδιοτήτων του Φορέα και τη μεταφορά της ευθύνης για διορισμό, παύση και άσκηση πειθαρχικής εξουσίας επί του Επιτρόπου/Βοηθού Επιτρόπου στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Η Επιτροπή συζήτησε και πρόταση νόμου για επίλυση διαφόρων προβλημάτων που προκύπτουν στη λειτουργία του Φορέα κατά την εφαρμογή του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου. Την πρόταση κατέθεσαν ο Άγγελος Βότσης εκ μέρους του ΔΗΚΟ, ο Γιώργος Περδίκης εκ μέρους του Κινήματος Οικολόγων – Συνεργασίας Πολιτών, ο Ηλίας Μυριάνθου εκ μέρους του ΚΣ ΕΔΕΚ και η Άννα Θεολόγου εκ μέρους της Συμμαχίας Πολιτών.

Αναφορικά με την παύση του Επιτρόπου ή του Βοηθού Επιτρόπου, το νομοσχέδιο προβλέπει την παύση τους σε περίπτωση είτε ανάρμοστης συμπεριφοράς είτε πνευματικής ή σωματικής ανικανότητας ή αναπηρίας, η οποία τον καθιστά ανίκανο να εκπληρώσει τα καθήκοντα του, πρόνοια που ισχύει για την παύση των δικαστών του Ανώτατου Δικαστηρίου βάσει του συντάγματος.

Συζήτηση στην επιτροπή έγινε και για το κατά πόσον θα λαμβάνονται αποφάσεις και έκδοση οδηγιών από το ΔΣ «μετά από διαβούλευση με τον Χρηματοοικονομικό Επίτροπο (ΧΕ)» ή «με τη σύσταση του Επιτρόπου». Εισήγηση του Υπουργείου Οικονομικών είναι η λήψη αποφάσεων σε σχέση με το προσωπικό του Φορέα και έκδοση οδηγιών από το ΔΣ να γίνεται «μετά από διαβούλευση με τον Επίτροπο» καθότι θεωρεί ότι σε περίπτωση υιοθέτησης του λεκτικού σύστασης αυτό ενδεχόμενα να οδηγούσε στην παρακώλυση της εύρυθμης λειτουργίας του Φορέα στις περιπτώσεις όπου δεν θα υπήρχε σύσταση από τον Επίτροπο, γεγονός που θα αφαιρούσε από το Συμβούλιο τη δυνατότητα να ενεργήσει ή να λάβει οποιεσδήποτε αποφάσεις, καταλήγοντας σε αδιέξοδο.

Κληθείς να αναφέρει τη θέση του επί του προκειμένου, ο ΧΕ ανέφερε ότι «η Βουλή εν τη σοφία της θα αποφασίσει» κατά πόσον θα είναι σύσταση ή διαβούλευση.

Υπέρ της άποψης του Υπουργείου Οικονομικών τάχθηκαν τόσο ο Σύνδεσμος Τραπεζών όσο και ο Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Εταιρειών.

Αναφορικά με τη σύνθεση του ΔΣ του Φορέα, το Υπουργείο Οικονομικών εισηγείται όπως διοικείται από επταμελές Συμβούλιο, το οποίο διορίζεται από το Υπουργικό Συμβούλιο και απαρτίζεται από τον Πρόεδρο, Αντιπρόεδρο και πέντε μέλη, εκ των οποίων τα τέσσερα εκπροσωπούν τους Συνδέσμους Τραπεζών, Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων, ΕΠΕΥ και καταναλωτών.

Με την εισήγηση του ΥΠΟΙΚ, αποχωρούν από την σύνθεση του ΔΣ, όπως ισχύει σήμερα, οι εκπρόσωποι των εποπτικών αρχών, που είναι η Κεντρική Τράπεζα, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και ο Έφορος Ασφαλίσεων.

Σε σχέση με την επέκταση των ορίων αρμοδιοτήτων του Φορέα, η πρόταση του ΥΠΟΙΚ είναι η επέκταση των αρμοδιοτήτων του Φορέα για αποδοχή παραπόνων για διαφορές με χρηματοοικονομικές επιχειρήσεις ύψους €200.000 και για αποδοχή παραπόνων από νομικά πρόσωπα με ετήσιο κύκλο εργασιών μέχρι €350.000 και για καθορισμό χρηματικής αποζημίωσης από τη χρηματοοικονομική επιχείρηση προς τους καταναλωτές για πραγματική ζημιά μέχρι €100.000.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση