ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Αντιδράσεων συνέχεια για το Παρατηρητήριο Τιμών

Ένας προς ένας οι εμπλεκόμενοι φορείς θέτουν και γραπτώς τις ενστάσεις τους στη διαδικασία που ακολουθείται

Newsroom K

Ενώπιον του διευθυντή της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή Χαράλαμπου Ρούσου θέτει ο Αντρέας Χατζηαδάμου, εκτελεστικός γραμματέας του συνδέσμου Υπεραγορών τα κενά που εντοπίζει στην διαδικασία ελέγχου τιμών των υπεραγορών, τα οποία ανέδειξε σε ρεπορτάζ της η Οικονομική «Κ».

Σύμφωνα και με δηλώσεις του κ. Χατζηαδάμου στην «Κ», η διαδικασία δεν εξυπηρετεί το συμφέρον του καταναλωτή, θίγοντας σε πρώτο στάδιο το γεγονός ότι στην έρευνα συμπεριλαμβάνονται προϊόντα τα οποία βρίσκονται σε προσφορά.

Επισημαίνει επίσης ότι το γεγονός ότι στα κατά καιρούς παρατηρητήρια τιμών επιλέγονται τα ίδια προϊόντα επιλογή των προϊόντων που συμπεριλαμβάνονται στις συγκεκριμένες τιμοληψίες, επαναλαμβάνονται με αποτέλεσμα να υπάρχει μαρκετικό πλεονέκτημα για τα συγκεκριμένα προϊόντα εις βάρος άλλων ανταγωνιστικών τους προϊόντων, όπως αναφέρει.

Παράλληλα σημειώνει ότι η μη αναφορά του γραμμικού κωδικού στις έρευνες αλλά μόνο η περιγραφή των προϊόντων, έχει ως αποτέλεσμα η σύγκριση να γίνεται για ανόμοια πράγματα.

Συμπεριλαμβάνονται προϊόντα σε προσφορά, με αποτέλεσμα να επιρεάζονται σε τεράστιο βαθμό τα τελικά αποτελέσματα της έρευνας

Υπενθυμίζεται ότι την Τετάρτη είχε εκδώσει σχετική ανακοίνωση και ο Σύνδεσμος Λιανικού Εμπορίου.

Αυτούσια η επιστολή

Προς : ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ,ΕΜΠΟΡΙΟΥ,ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Υπόψη : Κου Χαράλαμπου Ρούσου (Δ/ντής Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή)

Φαξ : 22200975Κοιν. : Υπουργό Εμπορίου, Βιομηχανίας & Τουρισμού


12η Οκτωβρίου 2017


Θέμα: Παρατηρητήριο Τιμών


Αξιότιμε Κύριε,

Με αφορμή την τελευταία τιμοληψία που έχετε διεξάγει στις 02/10/2017 και έχει δει το φως της δημοσιότητας τις προηγούμενες ημέρες, θα θέλαμε να αναδείξομε συγκεκριμένα ‘κενά’ και ‘προβλήματα’ στην διαδικασία διεξαγωγής της έρευνας, που δυστυχώς θεωρούμε, ότι σε καμία περίπτωση δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα του καταναλωτή αλλά δημιουργεί λανθασμένη πληροφόρηση και εντύπωση, στιγματίζοντας ταυτόχρονα την εικόνα των επιχειρήσεων που συμπεριλαμβάνονται στον συγκεκριμένο τύπο ερευνών.

Έχοντας πάντοτε ως κύριο γνώμονα την διαφάνεια και σεβόμενοι αυστηρά, το καλώς νοούμενο συμφέρον των καταναλωτών, αναφέρουμε πιο κάτω τους λόγους αμφισβήτησης της ουσίας της διαδικασίας που ακολουθείται.

1. Στις συγκεκριμένες τιμοληψίες συμπεριλαμβάνονται προϊόντα σε προσφορά, με αποτέλεσμα να επιρεάζονται σε τεράστιο βαθμό τα τελικά αποτελέσματα της έρευνας και που πιθανότατα ο καταναλωτής να μην μπορεί να αγοράσει σε καμία περίπτωση στις συγκεκριμένες τιμές τα προϊόντα που δημοσιεύονται, αφού πολύ πιθανόν η ισχύς των προσφορών να έχει ήδη παρέλθει, όταν δημοσιευτούν τα αποτελέσματα της έρευνας.

2. Η επιλογή των προϊόντων που συμπεριλαμβάνονται στις συγκεκριμένες τιμοληψίες, επαναλαμβάνονται με αποτέλεσμα, να μπορεί κάποια εταιρεία σκόπιμα να ‘επηρεάσει’ παροδικά ή μόνιμα την τιμή πώλησης συγκεκριμένων 20 – 30 προϊόντων, έτσι ώστε να ‘κερδίσει’ τις εντυπώσεις, την στιγμή που πιθανότατα στις υπόλοιπες χιλιάδες των προϊόντων που διατίθενται προς πώληση από την συγκεκριμένη εταιρεία, οι τιμές να είναι κατά πολύ υψηλότερες από τον ανταγωνισμό.

3. Η επανάληψη των ίδιων προϊόντων στις τιμοληψίες, δημιουργεί μαρκετικό πλεονέκτημα για τα συγκεκριμένα προϊόντα εις βάρος άλλων ανταγωνιστικών τους προϊόντων, αφού στην προσπάθεια τους οι υπεραγορές να ‘κερδίσουν’ τις εντυπώσεις, πιθανόν να ‘επηρεάζουν’ τις τιμές πώλησης τους, ανεξάρτητα από την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθούν γενικότερα.

4. Η μη αναφορά του γραμμικού κωδικού στις έρευνες αλλά μόνο η περιγραφή των προϊόντων, επιτρέπει την συμπερίληψη του ιδίου μεγέθους και βάρους προϊόντα, που διατίθενται στην Κυπριακή αγορά προς πώληση, αλλά που έχουν εισαχθεί από διαφορετικές πηγές και πιθανότατα με διαφορετικές προδιαγραφές, και κατά συνέπεια η σύγκριση γίνεται για ανόμοια προϊόντα.


Λαμβάνοντας υπόψη την μη αντικειμενικότητα του αποτελέσματος των συγκεκριμένων ερευνών και τα σοβαρότατα προβλήματα που δημιουργούν, σε συνδυασμό με την λανθασμένη πληροφόρηση που λαμβάνουν οι καταναλωτές, παρακαλούμε για τις άμεσες σας ενέργειες για αναθεώρηση της διαδικασίας, αποσκοπώντας αφενώς στην διαφανή ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού και αφετέρου στην προστασία των επιχειρήσεων μας.

Βρισκόμαστε στην διάθεση σας για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνηση ή επεξήγηση.

 

Με εκτίμηση,


Αντρέας Χατζηαδάμου
Εκτελεστικός Γραμματέας

 

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom K

Σχόλια αναγνωστών

#PoliticsBlog Το σοκ του Κακουργιοδικείου και οι χαμένοι νέοι ψηφοφόροι...

«Να μην διερωτάσαι φίλε μου. Όταν ο κ. Γενικός θέλει πετυχαίνει καταδίκες-Ίδε περίπτωση Ρίκκου»
Κώστας  |  09:52

#PoliticsBlog Το σοκ του Κακουργιοδικείου και οι χαμένοι νέοι ψηφοφόροι...

«Γιατί ο κ. Γενικός δεν επικεντρώθηκε σε πιο σημαντικά και εύκολο να αποδειχτούν θέματα, όπως μ’ αυτούς ...»
Διερωτώμενος  |  09:38

Σύσκεψη στο Τσίρειο: Το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκκαλο

«Οπως και στο παρελθόν,τίποτε δεν θα γίνει γιατί απλούστατα δεν θέλουμε να γίνει. »
δημος  |  13:35

Σύσκεψη στο Τσίρειο: Το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκκαλο

«Ο καλύτερος τρόπος να διώξουμε τους εγκληματίες από το υγιή φίλαθλο κόσμο είναι να εφαρμόσουμε τα τεχνικά ...»
serafim kykotis  |  13:35

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση