ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Αυστηρότεροι από αύριο οι κανόνες εκπομπών ρύπων

Επανεξετάζεται και το σύστημα έγκρισης τύπου οχημάτων σύμφωνα με την Κομισιόν

ΚΥΠΕ

Νέους αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές καυσαερίων "σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης - RDE" και βελτιωμένα εργαστηριακά τεστ - WLTP, τίθενται σε ισχύ από αύριο 1η Σεπτεμβρίου 2017, για όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων πριν μπορέσουν να οδηγηθούν σε ευρωπαϊκούς δρόμους, ανακοίνωσε η Κομισιόν.

Σύμφωνα με την Κομισιόν, οι νέες δοκιμές εκπομπών, που έρχονται ως απάντηση στο πρόσφατο σκάνδαλο της VW, θα βοηθήσουν στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στην απόδοση των καινούργιων αυτοκινήτων.

Τι προβλέπουν

Συγκεκριμένα, οι νέοι κανόνες προβλέπουν ότι οι εκπομπές NOx (οξείδια του αζώτου) και σωματιδίων, οι οποίες αποτελούν μείζονα αιτία ατμοσφαιρικής ρύπανσης, θα μετρώνται με μεγαλύτερη αξιοπιστία σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης (RDE). Η δοκιμή αυτή θα συμπληρώσει μια νέα, πιο ρεαλιστική διαδικασία εργαστηριακών δοκιμών (WLTP) για όλες τις εκπομπές, συμπεριλαμβανομένου του CO2 και της κατανάλωσης καυσίμου, καθώς και των NOx και άλλων ατμοσφαιρικών ρύπων.

Την ίδια ώρα ο νέος κανονισμός προβλέπει και την πλήρη επανεξέταση του συστήματος έγκρισης τύπου οχημάτων. Συγκεκριμένα, εξασφαλίζεται η μεγαλύτερη ποιότητα και ανεξαρτησία των δοκιμών των οχημάτων, περισσότερη επιτήρηση των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν ήδη και θα εισαγάγει την εποπτεία της ΕΕ στο σύστημα.

Επιπλέον τα κράτη μέλη πρέπει να συμμορφώνονται με τις οριακές τιμές της ΕΕ για ορισμένους ρύπους, συμπεριλαμβανομένου του NO2, και να καταρτίζουν σχέδια ποιότητας του αέρα για τις ζώνες ή τους οικισμούς όπου σημειώνονται υπέρβαση αυτών των οριακών τιμών.

Η Κομισιόν αναφέρει ότι η ευρωπαϊκή στρατηγική για κινητικότητα με χαμηλές εκπομπές αποσκοπεί στην αύξηση της αποτελεσματικότητας του συστήματος μεταφορών. Την επιτάχυνση της ανάπτυξης εναλλακτικής ενέργειας χαμηλών εκπομπών για τις μεταφορές και τη μετάβαση προς οχήματα με μηδενικές εκπομπές. Αυτό επικεντρώνεται σε μια σειρά επιλογών εναλλακτικής ενέργειας χαμηλών εκπομπών για επιβατικά αυτοκίνητα και λεωφορεία, καθώς και έμφαση στην ηλεκτροκίνηση των σιδηροδρομικών μεταφορών και των βιοκαυσίμων στην αεροπορία, τα φορτηγά και τα πούλμαν.

Νέο λογισμικό μετά το σκάνδαλο Volkswagen

Μετά τις αποκαλύψεις το Σεπτέμβριο του 2015 ότι ο όμιλος Volkswagen χρησιμοποίησε λογισμικό για την καταστρατήγηση των προτύπων εκπομπών για ορισμένους ατμοσφαιρικούς ρύπους, η Κομισιόν πρότεινε να αναπτυχθεί μια κοινή μεθοδολογία δοκιμών για την ανίχνευση των συσκευών κατάργησης που αλλοιώνουν τα αποτελέσματα των εργαστηριακών δοκιμών και εξασφαλίζουν τη συνοχή των αποτελεσμάτων των εθνικών ερευνών και έχει εκδώσει κατευθυντήριες γραμμές για να βοηθήσει τα κράτη μέλη,

Οι αρχές αξιολογούν κατά πόσον ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων χρησιμοποιεί τέτοιο λογισμικό ή άλλες στρατηγικές που οδηγούν σε υψηλότερες εκπομπές οχημάτων εκτός του κύκλου δοκιμής και αναλύουν εάν είναι τεχνικά αιτιολογημένες.

Ο Αντιπρόεδρος για την Απασχόληση, την Ανάπτυξη, τις Επενδύσεις και την Ανταγωνιστικότητα, Γιέρκι Κατάινεν, δήλωσε σχετικά πως "οι νέες δοκιμές εκπομπών αποτελούν ορόσημο για τις συνεχιζόμενες εργασίες μας για καθαρότερα και πιο βιώσιμα αυτοκίνητα κατά τα επόμενα χρόνια, αλλά πολλά ακόμη πρέπει να γίνουν".

Κατέδειξε δε ότι απαιτείται περισσότερη ανεξαρτησία στις δοκιμές των αυτοκινήτων, ενίσχυση της εποπτείας της αγοράς και δυνατότητα της Κομισιόν να παρέμβει σε περίπτωση παράβασης.

Τέλος η Επίτροπος Μπιενκόφσκα, υπεύθυνη για την Εσωτερική Αγορά, τη Βιομηχανία, την Επιχειρηματικότητα και τις ΜΜΕ, πρόσθεσε: "η γρήγορη μετάβαση σε οχήματα με μηδενικές εκπομπές είναι προς το συμφέρον όλων μας, λαμβάνοντας υπόψη τους κινδύνους για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον. Τα κράτη μέλη πρέπει να κάνουν τη δουλειά τους, να επιβάλουν το νόμο και να λάβουν πρόσθετα μέτρα, μαζί με όλους τους ενδιαφερόμενους, για να μειώσουν τις εκπομπές του υπάρχοντος στόλου".

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση