ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Εναρμονιστικός νόμος για τις προδιαγραφές των καυσίμων

Να καθορίζει το μέγιστο μερίδιο βιοκαυσίμων που παράγονται από φυτικές πρώτες ύλες

ΚΥΠΕ

Με 40 ψήφους υπέρ και 2 εναντίον η Ολομέλεια της Βουλής ψήφισε σε νόμο το εναρμονιστικό νομοσχέδιο με τον οποίο γίνεται τροποποίηση των Προδιαγραφών Πετρελαιοειδών και Καυσίμων, ώστε να εναρμονιστεί η εθνική νομοθεσία με μέρος ορισμένων πράξεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου προς την Ολομέλεια, με τον νέο νόμο παρέχεται δυνατότητα στον Υπουργό Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού να καθορίζει με διάταγμα τη μεθοδολογία υπολογισμού της έντασης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, το μορφότυπο και το περιεχόμενο των εκθέσεων που υποβάλλουν οι προμηθευτές καυσίμων για τις μεταφορές προς την αρμόδια αρχή, το περιεχόμενο των εκθέσεων που η Δημοκρατία υποβάλλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τον εθνικό στόχο για ελάχιστη κατανάλωση προηγμένων βιοκαυσίμων που παράγονται από συγκεκριμένες πρώτες ύλες στο 0,5% της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που καταναλώνονται στις μεταφορές, καθώς και τη δυνατότητα καθορισμού, υπό προϋποθέσεις, εθνικού στόχου χαμηλότερου του 0,5%.

Να καθορίζει το μέγιστο μερίδιο βιοκαυσίμων που παράγονται από φυτικές πρώτες ύλες, το οποίο δεν πρέπει να υπερβαίνει το 7% της τελικής κατανάλωσης ενέργειας στις μεταφορές στη Δημοκρατία το 2020.

Επίσης να καθορίζει τη διενέργεια ελέγχων από την αρμόδια αρχή για συμμόρφωση με τα κριτήρια αειφορίας και μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, καθώς και για εντοπισμό απάτης.

Ρυθμίζει επίσης τις αποφάσεις που μπορεί να λάβει ο Υπουργός σε περίπτωση ιεραρχικής προσφυγής κατά την επιβολή προστίμου για χρήση καυσίμων πλοίων τα οποία είναι εκτός προδιαγραφών.

Κατά τη συζήτηση που προηγήθηκε της ψηφοφορίας ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου Αγγελος Βότσης εξέφρασε την αγανάκτηση της Επιτροπής με τα κατεπείγοντα νομοθετήματα που καταθέτει η Κυβέρνηση, παρατηρώντας ότι το νομοσχέδιο είναι άλλο ένα κλασσικό παράδειγμα που έφερε τη Βουλή υπό την πίεση της αιτιολογημένης γνώμης.

Πρόσθεσε πως πρέπει να σταλεί το μήνυμα στην εκτελεστική εξουσία ότι απαιτούνται και άλλες ενέργειες για μείωση των εκπομπών ρύπων.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Μάριος Μαυρίδης αφού ανέφερε ότι οι τιμές του πετρελαίου αυξήθηκαν από τα 63 δολάρια το βαρέλι στα 73 δολάρια και άρα δικαιολογούνται οι αυξήσεις στα πετρελαιοειδή, παρατήρησε ότι «δεν είμαι δικηγόρος των εταιρειών».

Πρόσθεσε πως αυτοί που κλέβουν τους πολίτες είναι το δημόσιο, καθώς το κράτος εισπράττει 400 εκ ευρώ το χρόνο από τις φορολογίες στα καύσιμα. «Μπορούσαμε να έχουμε μικρότερο δημόσιο», συνέχισε προσθέτοντας ότι «δεν πρέπει να κρυβόμαστε πίσω από τις εταιρείες των οποίων δεν είμαι δικηγόρος, είμαι όμως δικηγόρος των φορολογουμένων», συμπλήρωσε.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα είπε ότι ίσως θα πρέπει η Βουλή να αποφασίσει να μην ψηφίσει εναρμονιστικό και οι υπαίτιοι της καθυστέρησης να αναλάβουν τις ευθύνες. Εξέφρασε επίσης την άποψη ότι ενδεχομένως κάποιοι σκόπιμα να καθυστερούν την υγραεριοκίνηση.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές των καυσίμων, ο κ. Κώστα είπε πως κάποιοι κλέβουν τους πολίτες και τους καταναλωτές και η Κυβέρνηση παρακολουθεί αδρανής.

Ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ Ηλίας Μυριάνθους παρατήρησε πως ενώ επιβάλλεται στα πλοία να χρησιμοποιούν καύσιμα συγκεκριμένων προδιαγραφών, όταν αυτά βγαίνουν από τα λιμάνια οι προδιαγραφές δεν ισχύουν. Εξέφρασε την άποψη ότι αυτό πρέπει να απασχολήσει την ΕΕ για όλα τα πλοία, που πλέουν στη Μεσόγειο.

Ο Βουλευτής της Αλληλεγγύης Μιχάλης Γιωργάλλας είπε πως η νοοτροπία της Κυβέρνησης με τα κατεπείγοντα συνεχίζεται. Ανέφερε ότι η προσαρμογή της Κυπριακής Δημοκρατίας σε ό,τι αφορά τα καύσιμα και τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας είναι αργή. Ανέφερε ακόμα ότι πίσω από αυτή την αργοπορία κρύβονται ισχυρά συμφέροντα και είπε πως η Βουλή πρέπει να επιταχύνει τους ρυθμούς συμμόρφωσης με το κεκτημένο.

Ο Βουλευτής των Οικολόγων Γιώργος Περδίκης, εξέφρασε την άποψη ότι είναι οι εταιρείες πετρελαιοειδών που κλέβουν και παρεμβάλλουν προσκόμματα, με τρόπο που οδήγησαν τις μικρές επιχειρήσεις παραγωγής βιοκαυσίμων σε χρεωκοπία ώστε αυτά να εισάγονται με ψηλό κόστος και υπεραξία και να αποκομίζουν τα κέρδη αυτές.

Πρόσθεσε πως επιβάλλεται η μείωση της θανατηφόρου ρύπανσης από την κατανάλωση ορυκτών καυσίμων.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση