ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Φορτιστές αυτοκινήτων και στα highway από την ΑΗΚ

Τετραπλασιάστηκαν οι εγγραφές ηλεκτροκίνητων και υβριδικών αυτοκινήτων μέσα σε τρία χρόνια

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Περισσότερα αυτοκίνητα μπαίνουν «στην πρίζα» κάθε χρόνο στην Κύπρο, καθώς οι εγγραφές ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων έχουν τετραπλασιαστεί σε σχέση με τον 2014. Σύμφωνα με στοιχεία του τμήματος οδικών μεταφορών, το 2017 τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα έφτασαν στα 99, ενώ το 2014 ο αριθμός αυτός έφτασε μόλις τα 21.

Τα περισσότερα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα συναντώνται στην Λεμεσό (56), ακολουθεί η Λευκωσία (24), η Πάφος (9), ένα ηλεκτροκίνητο όχημα έχει εγγραφεί για την επαρχία Αμμοχώστου και κανένα για την Λάρνακα.

Αύξηση παρουσιάζουν ως εκ τούτου και οι χρήστες της υπηρεσίας e- charge της ΑΗΚ.

Προκειμένου να ενισχύσει το δίκτυο φόρτισης της, κάτι που απορρέει εξάλλου από σχετικές προτάσεις της Κομισιόν για την μείωση των ρύπων, η Αρχή Ηλεκτρισμού προχωρά σε διαγωνισμό για εγκατάσταση άλλων 13 σημείων ημιαταχείας και ταχείας φόρτισης τα οποία θα τοποθετηθούν σε όλες τις πόλεις αλλά και στους αυτοκινητόδρομους.

Αυτή την στιγμή το δίκτυο φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων διαθέτει 18 σημεία φόρτισης, ενώ άλλοι δύο σταθμοί είναι υπό κατασκευή στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και στη μαρίνα Λεμεσού.

Αυξάνονται και τα υβριδικά

Μόλις 305 ήταν τα υβριδικά οχήματα στην Κύπρο το 2014, ενώ τρία χρόνια αργότερα ο αριθμός αυτός ανήλθε στα 1349.

Την πρωτιά σε αυτή την κατηγορία οχημάτων κατέχει η Λευκωσία με 590 εγγραφές. Ακολουθεί η Λεμεσός (399), η Λάρνακα (162), η Πάφος (113) ενώ δειλά βήματα στην αγορά υβριδικών αυτοκινήτων κάνει και η Αμμόχωστος (85).

Η αύξηση των οδηγών που προτιμούν ηλεκτροκίνητα και υβριδικά οχήματα ακολουθεί την ευρωπαϊκή τάση στην αγορά αυτοκινήτων. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία που αφορούν τους έντεκα μήνες του 2017, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων ανήλθαν στις 272.270, ενώ η δημοτικότητα τους ανεβαίνει μήνα με το μήνα. Μελέτη της ολλανδικής τράπεζας ING εκτιμά ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα επικρατήσουν στην ευρωπαϊκή αγορά τις επόμενες δύο δεκαετίες.

 

 

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X