ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

H Paramount προσπαθεί να γίνει ξανά το «Βουνό» του Χόλιγουντ

Οι ζημίες τη διετία 2016-2018 έφθασαν σχεδόν τα 900 εκατ. δολάρια για την Paramount

Kathimerini.gr

Τα κινηματογραφικά στούντιο της Paramount έχουν σχεδόν απόλυτα ταυτιστεί με την αμερικανική και την παγκόσμια ιστορία του κινηματογράφου, γυρίζοντας ταινίες-σταθμούς, από τη «Λεωφόρο της Δύσεως», τον «Νονό» και το «Μωρό της Ρόζμαρι» έως το «Γκριζ», τον «Ιντιάνα Τζόουνς», τον «Τιτανικό» και τον «Φόρεστ Γκαμπ». Ωστόσο, η κακοδιαχείριση, η πώληση κερδοφόρων δραστηριοτήτων που σχετίζονταν με την τηλεοπτική παραγωγή, η απόλυση δημιουργών όπως ο μαέστρος των ταινιών τρόμου Τζέισον Μπλουμ, η απώλεια συνεργατών όπως ο Στίβεν Σπίλμπεργκ και η ανταγωνιστική επέλαση ψηφιακών εταιρειών, όπως το Νetflix, έχουν πλήξει καίρια το «Βουνό» – έτσι λεγόταν στη χρυσή της εποχή η Paramount από τους ανταγωνιστές της. Σήμερα το θρυλικό «Βουνό» μοιάζει με ασήμαντο εμπόδιο, όπως αναφέρουν οι New York Times. Ο νέος διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος του Δ.Σ. της Paramount, ο ελληνικής καταγωγής Τζιμ Γιαννόπουλος, και η νέα πρόεδρος Νικόλ Κλέμενς έχουν αναλάβει να την αναστήσουν από τις στάχτες της. Το Netflix, που στεγάζεται σε νοικιασμένα γραφεία, θα λανσάρει 90 ταινίες φέτος, ενώ ισάριθμες θα παραγάγουν συνολικά τα υφιστάμενα αυτόνομα στούντιο του Χόλιγουντ (Paramount, Disney, Universal, Sony και Warner).

Αιμορραγία

Οι ζημίες τη διετία 2016-2018 έφθασαν σχεδόν στα 900 εκατ. δολάρια για την Paramount. Mε την απροσδόκητη επιτυχία των ταινιών «Επικίνδυνες αποστολές - Η πτώση» και «Eνα ήσυχο μέρος», οι ζημίες της Paramount πέρυσι έφθασαν μόλις τα 39 εκατ. δολάρια από τα 280 εκατ. δολάρια το 2017. Ως αντιπαραβολή, τα στούντιο της Walt Disney είχαν πέρυσι κέρδη σχεδόν 3 δισ. δολάρια. Tα 29 στούντιο ηχογραφήσεων της Paramount χρήζουν εκσυγχρονισμού, αλλά τα κονδύλια των 700 εκατ. δολαρίων, που είχαν ανακοινωθεί το 2011 για το έργο αυτό, ακόμα βρίσκονται στα χαρτιά. Η αρχή της παρακμής της εταιρείας, που ιδρύθηκε το 1912, ξεκίνησε το 1993 με τη σφοδρή μάχη δύο μεγιστάνων των αμερικανικών μίντια, του Σάμνερ Ρέντστοουν της εταιρείας ΜΜΕ Viacom και του Μπάρι Ντίλερ του δικτύου τηλεπωλήσεων QVC και πρώην πολύ επιτυχημένου προέδρου της Paramount. Νικητής αναδείχθηκε ο Ρέντστοουν, αλλά η Paramount αποδείχθηκε η ηττημένη της υπόθεσης – o Nτίλερ, ως οραματιστής, ήθελε από το 1993 ήδη να εισαγάγει την Paramount στο Διαδίκτυο, πιστεύοντας ότι μέσα από αυτό θα φθάνουν κάποτε οι ταινίες και τα σίριαλ στα σπίτια, σύμφωνα με τους ΝΥΤ.

Ωστόσο, η νέα ιδιοκτησία και διοίκηση ήταν αυτή που διέσπασε τις κινηματογραφικές από τις τηλεοπτικές παραγωγές, στερώντας την Paramount από σημαντική πηγή εσόδων. Ο Τζιμ Γιαννόπουλος επαναπροσέλαβε τον παραγωγό Γουίκ Γκάντφρι, ο οποίος θα δώσει βάρος στην παραγωγή ακριβών ταινιών ευρείας απήχησης, όπως η συνέχεια του περίφημου φιλμ «Τοπ γκαν». Συν τοις άλλοις, η Paramount θα ενισχύσει περισσότερο τις τηλεοπτικές της παραγωγές, οι οποίες επανεκκίνησαν το 2013. Σήμερα διατηρεί εννέα σειρές, που προβάλλονται (δύο εξ αυτών «Τhe Alienist» και «Τζακ Ράιαν»), ενώ μέχρι το τέλος του 2019 αναμένεται να τελούν υπό παραγωγή 20 σειρές. Τέλος, σημειώνεται ότι ο κ. Γιαννόπουλος έκανε συμφωνία με τη συνδρομητική πλατφόρμα του Netflix να του προωθεί ταινίες που θα κάνουν την πρώτη προβολή εκεί, δημιουργώντας νέα πηγή εσόδων για την Paramount.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X