ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η κινεζική Geely αγόρασε το 9,69% της Daimler-Benz

Καταβάλλοντας τίμημα 7,3 δισ. ευρώ

Kathimerini.gr

Ακόμα πιο έντονη καθιστά την παρουσία του στα δρώμενα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο Κινέζος μεγιστάνας Λι Σουφού, ιδρυτής και επικεφαλής της Geely. Συγκεκριμένα, απέκτησε το 9,69% της Daimler-Benz, καταβάλλοντας τίμημα 7,3 δισ. ευρώ. Στο χαρτοφυλάκιό του περιλαμβάνονται η σουηδική Volvo, το 51% της βρετανικής Lotus, που κατασκευάζει ακριβά σπορ αυτοκίνητα, και η επίσης βρετανική LVC, η οποία κατασκευάζει τα πασίγνωστα μαύρα ταξί, τα οποία κυκλοφορούν στους δρόμους του Λονδίνου. Ο Λι Σουφού τόνισε ότι με την επένδυσή του στην Daimler και τη σχεδιαζόμενη συνεργασία θα βοηθήσει την εταιρεία του, την Geely, να ανταγωνιστεί την Google και την Apple στο πεδίο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό.

Πέρυσι το φθινόπωρο, ο Λι Σουφού προσπάθησε να αγοράσει απευθείας το 5% από την Daimler, αλλά συνάντησε σθεναρή αντίσταση και γι’ αυτό απέκτησε τις μετοχές που ήθελε μέσω της αγοράς. Την προηγούμενη εβδομάδα ανακοίνωσε ότι κατέχει πλέον το 9,69% της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η αντίδραση της οποίας ήταν μάλλον χλιαρή. Συν τοις άλλοις, δεν προηγήθηκε κάποια ανακοίνωση εκ μέρους του Λι Σουφού, όπως θα όφειλε, βάσει της νομοθεσίας. Αρχικά έπρεπε να ενημερώσει για την απόκτηση άνω του 3% των μετοχών και, εν συνεχεία, όταν υπερέβη το επόμενο όριο, που είναι 5%.

Είναι χαρακτηριστικά όσα αναφέρει γι’ αυτήν την επιχειρηματική κίνηση το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg. Υπενθυμίζει ότι πριν από 12 χρόνια, όταν πρωτοεμφανίστηκε η τότε άγνωστη Geely στην Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, είχε βάλει από το περίπτερό της ένα μεγάλο πανό, το οποίο έγραφε «Είμαι Geely». Σήμερα θα μπορούσε να έχει και ένα ακόμα πανό, που θα γράφει «Είμαι Mercedes-Benz». Kαι αυτή ακριβώς η εξέλιξη προκαλεί κάποια ανησυχία στη γερμανική κυβέρνηση, δεδομένου ότι η Daimler, η κατασκευάστρια εταιρεία των Mercedes-Benz, θεωρείται από τα αξιοζήλευτα αποκτήματα της γερμανικής βιομηχανίας. Επιπροσθέτως, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της σημερινής ταυτότητας της Γερμανίας.

Αντίδραση

Η Μπριγκίτε Τσίπρις, υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας, δήλωσε χθες πως «η χώρα μας σε καμία περίπτωση δεν θα γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από άλλες χώρες». Πρέπει να επισημάνουμε ότι η Γερμανία ήταν η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα που επέβαλε πέρυσι αυστηρότερες διατάξεις σχετικά με την εξαγορά εγχώριων επιχειρήσεων από ξένες. Είχαν προηγηθεί αρκετές συμφωνίες που παρείχαν σε Κινέζους επενδυτές πρόσβαση στην ευρωπαϊκή τεχνολογία και τεχνογνωσία. Η Μπριγκίτε Τσίπρις διευκρίνισε ότι «η Γερμανία παραμένει ανοικτή χώρα, αλλά δεν θα γίνει η πύλη για να προωθήσουν άλλα κράτη τα πολιτικά και επιχειρηματικά τους συμφέροντα». Ο νέος μεγαλομέτοχος της Daimler συναντήθηκε χθες με τον πρόεδρο της Ντίτερ Τσέτσε, για να του εξηγήσει το πρόγραμμά του, και σήμερα θα συναντηθεί με οικονομικό σύμβουλο της Αγκελα Μέρκελ.

Η Daimler, καθότι δεν ελέγχεται από κάποιον ισχυρό γερμανικό επιχειρηματικό όμιλο, όπως η VW και η BMW, εύκολα καθίσταται στόχος εξαγοράς.

Ο κ. Σουφού μπορεί πλέον να εξασφαλίσει μία σημαντική ξένη εταίρο, στοιχείο απαραίτητο για τον διεθνή προσανατολισμό της εταιρείας του. Ολες οι ανταγωνίστριες της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κίνα έχουν προχωρήσει στη σύναψη συνεργασιών, οι οποίες τους δίνουν τη δυνατότητα να κατασκευάζουν νέα μοντέλα και να υιοθετούν νέες πρωτοποριακές τεχνολογίες.

Στην περίπτωση της σουηδικής Volvo, ο Λι Σουφού έδωσε τη δυνατότητα στη διοίκησή της να διατηρήσει την αυτονομία της. «Βέβαια, με την πάροδο του χρόνου, άρχισε να χρησιμοποιείται από κοινού η σουηδική τεχνολογία και στις δύο εταιρείες», επισημαίνει ο Γέιλ Ζανγκ, αναλυτής του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Automotive Foresight στη Σαγκάη.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X