ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η Κομισιόν θέλει να βάλει τάξη στα social media

Έδωσε εντολή σε Facebook και Twitter να αλλάξουν τους όρους και τις προϋποθέσεις που ισχύουν όταν οι χρήστες αναφέρουν περιστατικά απάτης

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέτει ακόμα μία φορά στο στόχαστρό της τους αμερικανικούς κολοσσούς υψηλής τεχνολογίας και κοινωνικής δικτύωσης Facebook και Twitter, και τους επικρίνει για ολιγωρία στην προστασία των χρηστών. Σύμφωνα με τους Financial Times, εκπρόσωποι της αρμόδιας διεύθυνσης της Κομισιόν προειδοποίησαν τους δύο ομίλους ότι δεν ενημερώνουν με επάρκεια και σαφήνεια τους χρήστες σχετικά με το πότε αποσύρουν περιεχόμενο και πότε διαγράφουν λογαριασμούς από τις πλατφόρμες τους. Κι αυτό σημαίνει πως αν ένας χρήστης κάνει μια ανάρτηση και χωρίς προειδοποίηση και βάσιμη αιτιολογία το Facebook την αποσύρει, τότε παραβιάζει την ευρωπαϊκή νομοθεσία για την προστασία των καταναλωτών.

Περίπτωση Google+

Πέρυσι τον Μάρτιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε εντολή στις προαναφερθείσες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης αλλά και στην Google+ να αλλάξουν τους όρους και τις προϋποθέσεις που ισχύουν όταν οι χρήστες αναφέρουν περιστατικά απάτης (αγορές, ψευδείς λογαριασμούς κ.λπ.). Αλλιώς η Κομισιόν έχει το δικαίωμα να προσφύγει στη Δικαιοσύνη κατά των ομίλων και να ζητήσει να διευκρινιστούν οι όροι, βάσει των οποίων αποσύρουν επίμαχο περιεχόμενο. Χθες οι Βρυξέλλες δήλωσαν ότι η Google+ συμμορφώθηκε προς όλες τις απαιτούμενες αλλαγές, ενώ οι εταιρείες των δικτύων Facebook και Τwitter έχουν ακόμα αρκετά να κάνουν. H Ευρωπαία επίτροπος Δικαιοσύνης Βέρα Γιουρόβα χαρακτήρισε απαράδεκτο το γεγονός ότι έχουν ακόμα να γίνουν πολλές τροποποιήσεις και οι όμιλοι δεν κινούνται όσο γρήγορα θα έπρεπε.

Οι δηλώσεις Γιουρόβα γίνονται ενώ παράλληλα η Κομισιόν έχει εντείνει τις πιέσεις της προς τους αμερικανικούς κολοσσούς της υψηλής τεχνολογίας να αντιμετωπίσουν τις περιπτώσεις χρηστών, που μέσω των ιδεών τους υποδαυλίζουν το μίσος καθώς και τη διασπορά ψευδών ειδήσεων. Βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, οι ψηφιακές πλατφόρμες δεν μπορούν να αποσύρουν περιεχόμενο που δημιουργούν οι χρήστες, χωρίς να τους έχουν ενημερώσει με σαφήνεια για τον λόγο. Επιπλέον, θα πρέπει να τους δίνεται η δυνατότητα να στρέφονται κατά των εταιρειών για τη συγκεκριμένη απόφαση. Ειδικότερα, η Κομισιόν τόνισε ότι η Facebook θα πρέπει να δώσει ξεκάθαρα πληροφορίες για το πώς κάποιος μπορεί να διατυπώνει τις αντιρρήσεις του σε περίπτωση απόσυρσης περιεχομένου. Η δε Τwitter θα πρέπει να παραιτηθεί του δικαιώματός της να έχει «απεριόριστη εξουσία στο να διαγράφει κατά το δοκούν περιεχόμενο», όπως θεωρεί η ίδια.

Αρχής γενομένης από φέτος τον Μάρτιο, η εταιρεία που διαχειρίζεται το κοινωνικό δίκτυο Twitter, όταν θα αλλάζει τους όρους και τις προϋποθέσεις των υπηρεσιών της θα πρέπει να ενημερώνει τους χρήστες της 30 ημέρες νωρίτερα. Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι FT, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητεί από τον αμερικανικό όμιλο να κάνει ένα βήμα παραπέρα και να υπενθυμίσει στους χρήστες του το εξής: εάν δεν συμφωνούν με τις αλλαγές που θα κάνει, τότε έχουν το δικαίωμα να κλείσουν τον λογαριασμό τους. Πάντως, και η Google+ και η Twitter και η Facebook έχουν κάνει όλες τις αναγκαίες προσαρμογές και δίνουν τη δυνατότητα στους Ευρωπαίους χρήστες τους να προσφεύγουν κατά των ιδίων στα ευρωπαϊκά δικαστήρια και όχι στα αμερικανικά, αλλά και να ακυρώνουν ηλεκτρονικές αγορές.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση