ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Τελευταία Ενημέρωση: 15:29
 

Η «πόλη της Hyundai» παρακμάζει και οι κάτοικοι αναζητούν διεξόδους

Το 2007 η Ούλσαν ήταν η πλουσιότερη πόλη σε ολόκληρο τον κόσμο

Newsroom Κ, Αθήνα

Kάποτε η πόλη Ούλσαν, η οποία είναι γνωστή ως «πόλη της Hyundai», γνώριζε μεγάλη άνθηση. Οποιος πήγαινε να εργαστεί στις εταιρείες και στα εργοστάσια του ναυπηγοκατασκευαστικού ομίλου Hyundai Heavy Industries και της αυτοκινητοβιομηχανίας Hyundai Motors πληρωνόταν με τριπλάσιο μισθό από τον μέσο εθνικό μισθό στη Νότιο Κορέα, είχε επίδομα στέγασης και γενναίες παροχές. Ψώνιζε στα καταστήματα της Hyundai και έστελνε τα παιδιά του σε σχολεία που χρηματοδοτούσε η εταιρεία. Τα εργοστάσια λειτουργούσαν 24 ώρες το 24ωρο.

Τα πράγματα, όμως, άλλαξαν προς το χειρότερο. Την τελευταία διετία σχεδόν 27.000 εργάτες και υπεργολάβοι απολύθηκαν από τον όμιλο λόγω δραστικής μείωσης όσον αφορά τη ζήτηση για πλοία. O Λι Ντονγκ Χι ήταν ένας από αυτούς. Η γυναίκα του κατόρθωσε και βρήκε δουλειά σε έναν προμηθευτή της αυτοκινητοβιομηχανίας της Hyundai, της Ηyundai Motor, με χαμηλό μισθό. H 20χρονη κόρη τους, που σπούδαζε σε πανεπιστήμιο επιδοτούμενο από τη Hyundai και προσέβλεπε σε μια θέση εργασίας στην Ούλσαν, τώρα ψάχνει αλλού. Από τη λήξη του πολέμου της Κορέας και μέχρι πρόσφατα, γενεές εργαζομένων στη Hyundai είχαν συμβάλει στο βιομηχανικό θαύμα της χώρας. Ωστόσο το ότι η Hyundai είναι μια οικογενειακή, πολυπλόκαμη οργανωτικά βιομηχανία και όχι πολύ ευέλικτη, το ότι έχει επιταθεί ο ανταγωνισμός της Κίνας και έχουν αυξηθεί οι εργατικές δαπάνες επηρεάζουν δυσμενώς την τύχη της πόλης Ούλσαν. Αλλωστε, εξαρτάται αποκλειστικά από μία εταιρεία. Μπορεί το 2007 να ήταν η πλουσιότερη πόλη διεθνώς, αλλά σήμερα φθίνει. Αυξήθηκε ο αριθμός των αυτοκτονιών στις ηλικίες 25-29 ετών. Επιπλέον, ο πληθυσμός της γηράσκει, μιας και η νέα γενιά αναζητεί διεξόδους σε άλλες πόλεις της Νότιας Κορέας.

Το 2017, οι εξαγωγές της ανέρχονταν στο 12% των συνολικών της χώρας, φθάνοντας τα χαμηλότερα επίπεδα από το 2000. Τα υψηλότερα επίπεδα είχαν φθάσει οι εξαγωγές της Ούλσαν το 2008, στο 19%. Ορισμένοι αναλυτές, τέλος, συγκρίνουν την κατάσταση με εκείνη που έζησαν οι ανθηρές κατά το παρελθόν βιομηχανικές πόλεις των Ηνωμένων Πολιτειών. Μετά την παρακμή και την αποβιομηχάνισή τους, χρειάστηκαν επενδύσεις για την αναζωογόνησή τους και τη στροφή τους σε νέες δραστηριότητες.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom Κ, Αθήνα

Σχόλια αναγνωστών

Ακιντζί: Αποκεντρωμένη ομοσπονδία με αποτελεσματική συμμετοχή Τ/κ

«Ευτυχως που οι διεθνεις συγκυριες δεν ευνοουν τους τουρκαλλαδες, οποτε οι απειλες και εξυπνοβλακιες ...»
Ντόμπρος Κελαήδης  |  07:53

Ο Πρόεδρος δεν είναι το πρόβλημά μας

«Πολύ καλό το άρθρο σας αλλά εγώ θα άλλαζα τον τίτλο σε «Ο Πρόεδρος δεν είναι το ΜΟΝΟ πρόβλημά μας». ...»
Yiannos  |  07:41

ΓΓ ΑΚΕΛ: Αποφεύγει να συζητήσει ουσιαστικά ζητήματα του Κυπριακού ο Πρόεδρος

«Γιάννο, τον τύπο τον διαβάζω εδώ και καιρό. Είναι φανατικά οπαδός της άρνησης και του αντιακελισμού, ...»
ΧΧΧ  |  10:21

ΓΓ ΑΚΕΛ: Αποφεύγει να συζητήσει ουσιαστικά ζητήματα του Κυπριακού ο Πρόεδρος

«Και αφού έχει την μαγική και εύκολη συνταγή ο Άντρος και αφού θεωρεί ότι έχει έρισμα στους Τουρκοκύπριους, ...»
Γιώργος  |  10:07

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση