ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

ΚΝΕ: Νέες προσδοκίες για τη ναυτιλία λόγω του Υφυπουργείου

Ο κυπριακός στόλος παραμένει ο 11ος μεγαλύτερος στον κόσμο και ο 3ος μεγαλύτερος στην ΕΕ

ΚΥΠΕ

Σημαντικό αναμένεται να είναι το 2018 για την Κυπριακή Ναυτιλία, εν όψει της λειτουργίας του Υφυπουργείου Ναυτιλίας, την 1η Μαρτίου 2018, μέσα από το οποίο το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ΚΝΕ) προσβλέπει στο σχεδιασμό και υλοποίηση μιας "Κρατικής Ναυτιλιακής Πολιτικής".

Σε ανασκόπηση της χρονιάς που πέρασε αλλά και για τις προοπτικές και προκλήσεις του 2018, ο Γενικός Διευθυντής του ΚΝΕ, Θωμάς Καζάκος, αναφέρει πως ο κυπριακός στόλος παραμένει ο 11ος μεγαλύτερος στον κόσμο και ο 3ος μεγαλύτερος στην ΕΕ, με τη χώρα μας να θεωρείται το μεγαλύτερο κέντρο πλοιοδιαχείρισης στην Ευρώπη και ένα από τα τρία μεγαλύτερα ανά το παγκόσμιο.

Υπενθυμίζοντας πως η συνεισφορά της Κυπριακής Ναυτιλίας στην οικονομία της Κύπρου ανέρχεται στο 7% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος, ο κ.Καζάκος σημειώνει πως τα στοιχεία του 2017 καταδεικνύουν ότι, παρά τις ασταθείς Ναυλαγορές διεθνώς τα προηγούμενα χρόνια, οι εισροές στην Κυπριακή Δημοκρατία από τις θαλάσσιες μεταφορές, ξεπέρασαν για ακόμη μια χρονιά το ένα δισεκατομμύριο ευρώ.

Σήμερα, συνεχίζει, στην Κύπρο λειτουργούν πέραν των 200 πλοιοκτητριών, πλοιοδιαχειρίστριων και συναφών εταιρειών, ενώ ο ευρύτερος τομέας εργοδοτεί γύρω στους 4500 υπάλληλους και 55,000 ναυτικούς, με ψηλές απολαβές.

Υποδεικνύει δε πως "η ναυτιλιακή βιομηχανία αποτελεί ίσως τη μόνη βιομηχανία που στηρίζει την Κυπριακή οικονομία χωρίς κρατικές επενδύσεις και δραστηριοποιείται ταυτόχρονα τόσο επιτυχώς επί παγκόσμιας βάσης, ελέγχοντας ένα στόλο 2500 ποντοπόρων πλοίων από την Κύπρο".

Ειδικότερα για το θέμα του Υφυπουργείου Ναυτιλίας, σημειώνει πως αναμένεται να λειτουργήσει ως ένας πειστικός μοχλός παραμονής της υφιστάμενης Ναυτιλιακής Βιομηχανίας στην Κύπρο και έλξης επιπρόσθετων ποιοτικών πλοιοκτητών και ναυτιλιακών εταιρειών, "δεδομένου ότι αυτή η νέα θεσμική δομή θα αποφέρει ακόμη πιο γρήγορη και αποτελεσματική επίλυση λειτουργικών προβλημάτων ναυτιλιακών εταιρειών".

" Με αυτόν τον τρόπο, θα έχει αλυσιδωτά θετική επίδραση στην περαιτέρω μείωση της ανεργίας και στην ενίσχυση άλλων οικονομικών κλάδων που παρέχουν υπηρεσίες προς τη Ναυτιλιακή Βιομηχανία, καθώς επίσης, στη στενή συσχέτιση της Ναυτιλίας με τον αναδυόμενο Τομέα Ενέργειας", συμπληρώνει.

Διαμηνύει ακόμη πως καθίσταται επιτακτική η πλήρης αξιοποίηση του χρόνου που απομένει μέχρι την έναρξη λειτουργίας του Υφυπουργείου, καθώς και της σχετικής μελέτης η οποία έχει ειδικά εκπονηθεί από το Υπουργείο Μεταφορών, για την υλοποίηση όλων των απαραίτητων λειτουργικών προϋποθέσεων "έτσι ώστε το νέο Υφυπουργείο να είναι σε είναι σε θέση να λειτουργήσει αποτελεσματικά από την πρώτη μέρα εφαρμογής του νέου αυτού υποσχόμενου θεσμού, ειδικά σε σχέση με την Αναδιάρθρωση του Τμήματος Ναυτιλίας και να καταστεί πιο ευέλικτο και ακόμη πιο αποδοτικό και εκσυγχρονισμένο σε εξειδικευμένα θέματα".

Επιπρόσθετα, ενισχυτικό μέτρο για την Κυπριακή Ναυτιλία θεωρεί πως αποτελεί η προώθηση και επέκταση του Κυπριακού Ναυτιλιακού Φορολογικού Συστήματος, τονίζοντας πως , η έγκριση του από την ΕΕ το 2010, αποτελεί ίσως την πιο σημαντική επιτυχία της Κυπριακής Ναυτιλίας, "καθώς διασφαλίζει τη βιωσιμότητα του Κυπριακού Νηολογίου και της Ναυτιλιακής Βιομηχανίας και με αυτόν τον τρόπο, την απρόσκοπτη συνέχιση της ουσιαστικής συνεισφοράς της Ναυτιλιακής Βιομηχανίας στην Κυπριακή οικονομία".

Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι τα τελευταία πέντε χρόνια έχει παρουσιαστεί αύξηση πέραν του 65% σε ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν ενταχθεί στο εξειδικευμένο και ανταγωνιστικό ναυτιλιακό φορολογικό σύστημα της Κύπρου και τα έσοδα από τη Ναυτιλία έχουν αυξηθεί κατά 25%.

Χαρακτηρίζοντας το παράνομο τουρκικό εμπάργκο στα υπό κυπριακή σημαία πλοία ως "Αχίλλειο Πτέρνα" για την περαιτέρω ανάπτυξη του Κυπριακού νηολογίου, ο Θωμάς Καζάκος διαμηνύει πως καθίσταται αναγκαία μια πολυεπίπεδη κα διεκδικητική εκστρατεία από την Κυπριακή Πολιτεία, τόσο στην ΕΕ αλλά και διεθνώς, για άρση της παράνομης αυτής απαγόρευσης που ταλανίζει από το 1987 την ναυτιλία μας.

Μέσα στο νέο χρόνο, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο κρίνει επίσης αναγκαία τη συνέχιση της κρατικής / πολιτειακής στήριξης κρατικών και ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Ναυτικών Σχολών στην Κύπρο, για την προσέλκυση νέων στο ναυτιλιακό και ναυτικό επάγγελμα, αλλά και την προώθηση της "Γαλάζιας Ανάπτυξης", μέσω στήριξης του υπό σύσταση "Κυπριακού Ιδρύματος Θάλασσας".

Καταληκτικά, ο Γενικός Διευθυντής του ΚΝΕ, αναφέρει πως "αρμενίζοντας ήδη στο νέος έτος, για να καταστεί αυτό πραγματικά Σωτήριον Έτος για την Κυπριακή ναυτιλία, θα πρέπει το Υφυπουργείο Ναυτιλίας να λειτουργήσει με ευελιξία και αποτελεσματικότητα και ο αρμόδιος Υφυπουργός να θέσει σαν κύριους στόχους τον άμεσο σχεδιασμό και υλοποίηση Κρατικής Ναυτιλιακής Πολιτικής, τόσο σε βραχυπρόθεσμη αλλά περισσότερο, σε μακροπρόθεσμη βάση, καθώς και την περαιτέρω αναβάθμιση των υπηρεσιών εξυπηρέτησης ναυτιλιακών εταιρειών".

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση