ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ο απόηχος του «Cyprus in the digital agenda»

Τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση, η ανάγκη συντονισμού ψηφιακής πολιτικής και η νέα σελίδα στην διαφήμιση

Της Μαρίας Ηρακλέους

Μπορεί η Κύπρος να γυρίζει σελίδα στην ψηφιακή εποχή, ωστόσο τα βήματα που πρέπει να γίνουν προς αυτή την κατεύθυνση είναι ακόμα πολλά. Αυτό θα μπορούσε να ήταν και το γενικό συμπέρασμα του συνεδρίου «Cyprus in the digital agenda», το οποίο διοργάνωσε σήμερα η εφημερίδα Καθημερινή και ο όμιλος SPP MEDIA, με συντονιστή τον Μιχάλη Σοφοκλέους.

Το συνέδριο είχε ως στόχο να θέσει επί τάπητος σημαντικά και καίρια θέματα τα οποία αποτελούν πυλώνες για την μετάβαση της χώρας στην ψηφιακή εποχή. Στην συζήτηση κυριάρχησε η ανάγκη για επένδυση στην ηλιακή ενέργεια, η ανάγκη για συντονισμό ενεργειών για την ψηφιακή ατζέντα, πως  αλλάζει η καθημερινότητα μας με την τεχνητή νοημοσύνη και η σημασία των big data στην νέα εποχή της διαφήμισης.

Σκέψεις για Επίτροπο ψηφιακής πολιτικής

Μέσα από την συζήτηση έγινε σαφές ότι δεν υπάρχει αποτελεσματικός συντονισμός στην υλοποίηση της ψηφιακής στρατηγικής καθότι παρά το γεγονός ότι υπάρχει το πλάνο, δεν υπάρχει υπηρεσία ή φορέας που να λειτουργεί συντονιστικά για την υλοποίηση και την εφαρμογή όλων των επιμέρους σημείων. Και πρόκειται για κενό το οποίο δεν έχει αφήσει αδιάφορο το Προεδρικό, με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ήδη να μελετά ως ενδεχόμενο την δημιουργία επιτρόπου ψηφιακής πολιτικής. Ένα άτομο το οποίο θα συγκεντρώνει εκτελεστικές εξουσίες ενώ θα είναι υπεύθυνο για το όραμα και την υλοποίηση της ψηφιακής πολιτικής στην χώρα μας. Αυτό δήλωσε ενώπιον του συνεδρίου ο Υπουργός Ενέργειας Γιώργος Λακκοτρύπης, ο οποίος παραδέχτηκε ότι η απουσία συντονιστικού οργάνου, λειτουργεί ως απορρυθμιστικός παράγοντας για τις αλλαγές που πρέπει να επιτευχθούν.

Μέχρι το 2030 αναμένεται ότι η τάση προς την ηλεκτροκίνηση θα είναι 53 φορές περισσότερη σε σχέση με σήμερα

Τα σπίτια του μέλλοντος

Ένα από τα κρίσιμα ερωτήματα είναι το θέμα της τεχνητής νοημοσύνης και η εφαρμογή αυτής, σημείωσε ο κ. Λακκοτρύπης, εξηγώντας ότι μέσω της τεχνητής νοημοσύνης αυτό που επιτυγχάνεται είναι στην ουσία ο εκδημοκρατισμός της ενέργειας κατά τρόπο ώστε ο καταναλωτής να μεταφερθεί από την περιφέρεια της αγοράς στον πυρήνα της. Δηλαδή, ένα σπίτι ή μια μικρή επιχείρηση να μπορεί να παράγει τη δική του ενέργεια με την αξιοποίηση του ήλιου και να την αποθηκεύει είτε μέσα σε μπαταρίες οι οποίοι θα εγκαθίστανται στην οικία ή σε ένα ηλεκτρικό όχημα. Στη συνέχεια ένα έξυπνο δίκτυο μέσω της τεχνητής νοημοσύνης θα διανέμουν την ενέργεια εκεί και όπου χρειάζεται, ενώ θα μπορούν να παρέχουν πληροφορίες και δεδομένα για το πόση ενέργεια έχει παράξει κάθε σπίτι, ποια είναι η φορολογία. Αυτό επιτρέπει σε κάθε νοικοκυριό να παράγει ενέργεια και να διαχειρίζεται τις δικές του υποθέσεις. «Είναι αναπόφευκτο αυτό το σενάριο, μπορεί να μην συμβεί αύριο, αλλά θα συμβεί» σημείωσε ο κ. Λακκοτρύπης.

Το ζητούμενο είναι η όσο το δυνατό μεγαλύτερη αξιοποίηση της ηλιακής ενέργειας και πως θα κλιμακωθεί η εφαρμογή της ηλιακής ενέργειας με φωτοβολταϊκά πάνελ στις οροφές των κτηρίων. Ήδη από το 2013 μέχρι σήμερα έχουν εγκατασταθεί 12 χιλιάδες φωτοβολταϊκά συστήματα., ενώ προς αυτή την κατεύθυνση αναμένεται μέσα στο επόμενο διάστημα η εφαρμογή του net billing. Δηλαδή η δυνατότητα επιχειρήσεων και επαγγελματικών χώρων να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια μέσω φωτοβολταϊκών συστημάτων, όχι μόνο για κάλυψη των δικών τους αναγκών σε ρεύμα αλλά για να μπορούν παράλληλα να πωλούν το πλεόνασμα της παραγωγής τους στην ΑΗΚ και με αυτόν τον τρόπο να έχουν έσοδα.

Στα σπάργανα η ηλεκτροκίνηση

Μέχρι το 2025 το 25% της παραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας BMW θα αφορούν ηλεκτροκίνητα οχήματα, ανέφερε ο Sebastian Waldbauer, στέλεχος της εταιρίας, ο οποίος τόνισε ότι το ζητούμενο είναι η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης από τις κυβερνήσεις και η αλλαγή του τρόπου σκέψης. Από την πλευρά του ο διευθυντής του Υπουργείου Ενέργειας και Ψηφιακός Πρωταθλητής Στέλιος Χειμώνας ανέλυσε το πλαίσιο στο οποίο αναμένεται να κινηθούν τα κίνητρα τα οποία θα δοθούν από την κυβέρνηση για προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Ως σημαντικότερα θεωρούνται η χορηγία για αγορά ηλεκτροκίνητων και υβριδικών οχημάτων, η χορηγία για εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος σε οικίες ιδιοκτητών ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η ειδική διατίμηση στα σημεία φόρτισης και η χορηγία για εγκατάσταση δημοσίως προσβάσιμων σημείων φόρτισης π.χ. σε δήμους και κοινότητες. Ωστόσο η επίσημη εξαγγελία αυτών δεν είναι στις άμεσες προτεραιότητες της Κυβέρνησης, καθώς όπως ανέφερε ο κ. Χειμώνας, άμεση προτεραιότητα είναι η επίτευξη στόχων στις μεταφορές και η επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων μέχρι το 2020. Αυτό που θα πρέπει να αναμένεται είναι η σταδιακή υιοθέτηση κάποιων κινήτρων. Πάντως ως δεδομένο θεωρείται ότι η τάση προς την ηλεκτροκίνηση θα αυξάνεται τα επόμενα χρόνια ενώ μέχρι το 2030 αναμένεται ότι αυτή θα είναι 53 φορές περισσότερη σε σχέση με σήμερα. Ο κ. Χειμώνας ανέφερε χαρακτηριστικά ότι αυτή την στιγμή η ηλεκτροκίνηση στην Κύπρο βρίσκεται στα σπάργανα.

Το μέλλον της ψηφιακής διαφήμισης

Τις προοπτικές που δημιουργούνται στον τομέα της διαφήμισης, αξιοποιώντας δεδομένα των χρηστών του διαδικτύου, αλλά παράλληλα και τους περιορισμούς που έχει δημιουργήσει ο κανονισμός των προσωπικών δεδομένων, ανέλυσαν δύο από τους ιδρυτές της Avocarrot, (νυν Glispa Global Group) o Γιώργος Μακκουλής και ο Πάνος Παπαγεωργίου. Εξήγησαν ότι πλέον οι διαφημιστικές εταιρίες συγκεντρώνουν στα χέρια τους πολλή εξουσία, ενώ ανέφεραν ότι οι διαφημίσεις μπορούν να επηρεάσουν και το αποτέλεσμα εκλογών. Την συγκέντρωση αυτού του όγκου των πληροφοριών ήρθε να ρυθμίσει ο κανονισμός προστασίας προσωπικών δεδομένων, ο οποίος αποτέλεσε κάποιας μορφής απειλή για την ψηφιακή διαφήμιση και ανάγκασε τις διαφημιστικές εταιρίες να αναπροσδιορίσουν τα δεδομένα και τα μέσα που έχουν στη διάθεση τους για να διατηρήσουν την δυναμική τους.

Μια διέξοδος θα μπορούσε να θεωρηθεί το native content, ή αλλιώς το πληρωμένο περιεχόμενο το οποίο συνάδει με την λειτουργία και το προφίλ του μέσου στο οποίο παρουσιάζεται. Μάλιστα όπως ανέφερε η κα Τάνια Γιακουμάκη, γενική διευθύντρια της εταιρίας ψηφιακής επικοινωνίας Bakers, βραχίονα του ομίλου εταιριών V+O, μέχρι το 2012 αναμένεται ότι το 74% των εσόδων των διαφημίσεων θα προέρχεται από διαφημίσει τύπου native content. Στη συζήτηση που ακολούθησε με τον Διευθυντή της αγγλόφωνης Καθημερινής Αθανάσιο Έλλις, τον Γιώργο Θεοδότου, Γενικό Διευθυντή των υπεραγορών Αλφα Μέγα, τον Βασίλη Παπαδόπουλο, υπεύθυνο καινοτομίας και ανάπτυξης της ΜΤΝ, τον Σταύρο Χριστοδούλου, αρχισυντάκτη του περιοδικού ΦιλGood και τον Μιχάλη Τσικαλά, αρχισυντάκτη της εφημερίδας Καθημερινή, αναφέρθηκε ότι αυτή την στιγμή το native content στην Κύπρο βρίσκεται ακόμα σε νηπιακό στάδιο , ωστόσο τα δεδομένα είναι αυτά που θα οδηγήσουν την αγορά της διαφήμισης τα επόμενα χρόνια.

Fake news και Κομισιόν

Τα Fake news ήταν η πρώτη θεματική του συνεδρίου, όπου παρουσιάστηκε η σκοπιά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το ζήτημα, με τον Εκπρόσωπο Τύπου της ΕΕ Μαργαρίτη Σχοινά να επισημαίνει ότι η Ευρωπαίκή ένωση έχει βρεθεί πολλές φορές στο στόχαστρο των ψευδών ειδήσεων. Παραδείγματα αυτών έδωσε η υπεύθυνη των πολυμέσων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Τζίβκα Πέτκοβα. Ανέφερε συγκεκριμένα ειδήσεις σύμφωνα με τις οποίες η Κομισιόν είχε απαγορεύσει το κεμπάπ, τα μπαλόνια για τα παιδιά και τις τηγανιτές πατάτες. Τονίστηκε δε η ανάγκη για εισαγωγή κώδικα ορθής πρακτικής για την παραπληροφόρηση. Πάντως σε αντίθεση με το θέμα προστασίας των προσωπικών δεδομένων, η Κομισιόν δεν έχει καταλήξει σε συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο για ποινές κατά ΜΜΕ τα οποία αναπαραγάγουν ψευδείς ειδήσεις, αν και είναι σε εξέλιξη προσπάθεια για συντονισμένη πολιτική στρατηγικής επικοινωνίας.

«Αισθανόμαστε μόνοι στον αγώνα κατά των ψευδών ειδήσεων», ανέφερε από την πλευρά του ο εκπρόσωπος Τύπου της Κομισιόν Μαργαρίτης Σχοινάς. Την ίδια ώρα ο διευθυντής της «Καθημερινής» Ελλάδος Αλέξης Παπαχελάς, υπογράμμισε την ανάγκη για εξεύρεση των κατάλληλων εργαλείων στο διαδίκτυο ώστε να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο των fake news χωρίς παράλληλα να χάσει το μέσο του ο απλός πολίτης.

Το συνέδριο διοργανώθηκε από τον όμιλο SPP MEDIA και την εφημερίδα Καθημερινή. Περήφανος χορηγός του συνεδρίου η ΜΤΝ. Χορηγοί, το Ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο, η EY Κύπρου, η GCC, η αεροπορική εταιρία Cobalt, και ο όμιλος Charalampos Pilakoutas Ltd.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Σχόλια αναγνωστών

#PoliticsBlog Ο πιο εύκολος αντίπαλος, η Λουτ και το αγνοούμενο πόρισμα

«Εσύ και ο συνομιλητής σου, που πολύ βολικά δεν αναφέρεις ποιος είναι, πρέπει να αντιληφθείτε ότι ανήκετε ...»
Yiannos  |  10:15

Γ. Εισαγγελέας: Καμιά σχέση με συγκεκριμένη πώληση τεμαχίου στον Πωμό

«Κάτι μου λέει ότι δεν είναι τυχαία που άρχισε η υπόσκαψη του Γ.Ε. Μετά από διαφωνίες του με κάποιες ...»
CGA  |  09:36

Ζητά βοήθεια η Ερευνητική Επιτροπή για ΣΚΤ

«Eλπίζω όταν αυτή η Επιτροπή τελειώσει το έργο που ανέλαβε, να μην ντρέπεται να κυκλοφορεί στους ...»
knak  |  20:51

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση