ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Οι καταναλωτές «ανέστησαν» φέτος την αγορά

Βασικοί παράγοντες η καλή ψυχολογία των Κυπρίων, η αύξηση του τουρισμού και οι μειωμένες τιμές

Σε πολύ καλό επίπεδο κινήθηκε η αγορά κατά την περίοδο του Πάσχα με τους αρμόδιους φορείς να εκφράζουν την ευαρέσκειά τους από τα επίπεδα τιμών της λιανικής πώλησης στα τρόφιμα, βεβαιώνοντας μάλιστα ότι φέτος η κίνηση βρέθηκε στο αποκορύφωμά της ύστερα από αρκετό διάστημα. Τόσο οι έμποροι όσο και οι καταναλωτές έμειναν ικανοποιημένοι από τις τιμές, ενώ η εικόνα που παρουσιάστηκε στο λιανεμπόριο άφησε ευχαριστημένους και τους καταστηματάρχες.

Συγκεκριμένα , υπήρξαν σημαντικές μειώσεις τιμών, ιδιαίτερα για βασικά προϊόντα που καταναλώνονται την περίοδο του Πάσχα (π.χ. αμνοερίφια και φλαούνες), ενώ από την άλλη σημαντικό ρόλο διαδραμάτησε και η καλή ψυχολογία των καταναλωτών, η οποία παρατηρείται από το δεύτερο εξάμηνο του 2016 και συνεχίζει με τον ίδιο ρυθμό κατά το τρεχούμενο έτος. Επίσης, οι επιθεωρήσεις από τις Κτηνιατρικές Υπηρεσίες ήταν εύλογα αυξημένες λόγω της συγκεκριμένης εποχής και δεν παρατηρήθηκε κάποιο κρούσμα σε σχέση με το ωράριο λειτουργίας των γενικών καταστημάτων.

Το πασχαλινό τραπέζι για φέτος παρουσιάστηκε φθηνότερο σε σχέση με πέρσι. Συγκεκριμένα η τιμή για αμνοερίφια μικρά ντόπια 1kg ανήλθε φέτος στα €6,02 σε σύγκριση με €6,68 το 2016, παρουσιάζοντας μείωση 9,84%, ενώ σε σχέση με το 2015 παρουσιάζει μείωση 6,48%.Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Παρατηρητηρίου (Παγκύπρια), οι τιμές των αλμυρών φλαούνων ανά κιλό κυμάνθηκαν από €7,80 μέχρι €14,95 με μέση τιμή τα €10,05, ενώ για φλαούνες με σταφιδάκια οι τιμές κυμάνθηκαν από €7,80 μέχρι €14,95 με μέση τιμή τα €10,07.

Βελτιωμένη η κατάσταση

Σε δηλώσεις στην «Κ», ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου Μάριος Αντωνίου ανέφερε πως όσον αφορά την αγορά της ένδυσης, της υπόδησης και τα παιχνίδια αν και δεν υπάρχουν συγκεκριμένα στατιστικά στοιχεία μέχρι τώρα, η κίνηση στο λιανεμπόριο είναι καλύτερη χρόνο με το χρόνο, ενώ ταυτόχρονα η ψυχολογία των καταναλωτών είναι πολύ πιο βελτιωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Σημείωσε παράλληλα ότι η εγκράτεια και η διστακτικότητα που υπήρχε το 2014-2015 άρχισε να εξαλείφεται, τονίζοντας πως η επισκεψιμότητα και ο τζίρος των καταναλωτών βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα.

Στις παραλιακές πόλεις της Κύπρου σημειώθηκε περαιτέρω αύξηση στις αγορές του λιανικού εμπορίου κυρίως λόγω των περισσότερων αφίξεων από άλλες χώρες, αφού το Πάσχα των Καθολικών συνέπεσε ακριβώς την ίδια εποχή με το Πάσχα των Χριστιανών, ανέφερε ο κ. Αντωνίου, σημειώνοντας πως το αυξημένο ρεύμα του τουρισμού τόνωσε τα καταστήματα του λιανικού εμπορίου στις παράλιες πόλεις. «Η εικόνα που έχω από τα μέλη μας είναι αρκετά θετική, καθώς παρουσιάστηκαν πολύ ευχαριστημένοι από την επισκεψιμότητα που παρατηρήθηκε ειδικά την Μεγάλη Εβδομάδα.

Η σημαντικότερη όμως ικανοποίηση παρατηρήθηκε στις υπεραγορές, καθώς τα επίπεδα της λιανικής τιμής των προϊόντων ενίσχυσαν τον ανταγωνισμό, ενώ βάσει της προσφοράς και της ζήτησης ο καταναλωτής διαδραμάτισε βασικό ρόλο στη διαμόρφωση των τιμών αλλά και της προσφερόμενης εξυπηρέτησης. Όπως ανέφερε, η κίνηση ήταν σε πάρα πολύ καλά επίπεδα και οι μειωμένες τιμές, αν εξαιρέσουμε τις τιμές των φρουταρίων, στα ερίφια και τις φλαούνες βοήθησε αρκετά για την κίνηση της αγοράς. Παρατηρήθηκε μια αυξημένη κινητικότητα στις υπεραγορές και συγκεκριμένα σε αυτά τα προϊόντα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή.

Αυξημένες οι επιθεωρήσεις

Ερωτηθείς εάν την περίοδο της Μεγάλης Εβδομάδας και των επίσημων αργιών υπήρχαν καταγγελίες από τους καταναλωτές και τους εργαζόμενους, ο κ. Αντωνίου ανέφερε πως δεν υπέπεσε στην αντίληψη του συνδέσμου η οποιαδήποτε πληροφορία για κάποιο κρούσμα, τονίζοντας πως τηρήθηκαν όλες οι αργίες σύμφωνα με την περί της Ρύθμισης της Λειτουργίας Καταστημάτων και Όρων Απασχόλησης των Υπαλλήλων νομοθεσία.

Όλα τα γενικά καταστήματα παρέμειναν κλειστά την Κυριακή και τη Δευτέρα του Πάσχα, ενώ τη Μεγάλη Παρασκευή και το Μεγάλο Σάββατο όλα τα καταστήματα έκλεισαν στις 6:00μ.μ. «Δεν υπήρχαν καταγγελίες σε σχέση με το ωράριο λειτουργίας των γενικών καταστημάτων. Οι επιθεωρήσεις ήταν πολύ αυξημένες από τις Κτηνιατρικές Υπηρεσίες και δεν είχαμε κάτι ιδιαίτερα σοβαρό που αξίζει περαιτέρω σχολιασμού», πρόσθεσε.

Ο κλάδος του λιανεμπορίου είναι ο μοναδικός κλάδος που ακόμα και μέσα στην περίοδο της κρίσης κατέγραφε θετικά πρόσημα, δήλωσε ο κ. Αντωνίου, τονίζοντας ταυτόχρονα την αισιοδοξία του για το τρεχούμενο έτος. Η αύξηση του τουρισμού έδωσε ώθηση στο λιανικό εμπόριο και το 2017 αναμένεται να είναι καλύτερο από το 2016 λόγω και της κατάστασης που επικρατεί στα γειτονικά κράτη, υπογράμμισε, λέγοντας πως τα οφέλη του τουρισμού είναι πολλαπλά σε όλους τους τομείς της οικονομίας.

Επίσης, όπως εξήγησε, καθοριστικό ρόλο έπαιξε και ο μη περιορισμός στο ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων, αφού η Κυριακή είναι η δεύτερη πιο εμπορική ημέρα του λιανικού εμπορίου. «Ελπίζουμε και ευχόμαστε ότι δεν θα έχουμε και οποιοδήποτε κουτσούρεμα της Κυριακής, γιατί θα ήταν έγκλημα τη δεδομένη στιγμή να σκεφτόμαστε για οποιοδήποτε περιορισμό», τόνισε.

Εξαλείφεται η εγκράτεια

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Υπεραγορών Ανδρέας Χατζηαδάμου, μιλώντας στην «Κ», απέδωσε την αύξηση της αγοράς στην καλή ψυχολογία των καταναλωτών που υπάρχει το τελευταίο διάστημα αλλά και στις χαμηλές τιμές. «Μετά από την κρίση του 2013, ο καταναλωτής έχει καλύτερη ψυχολογία και αυτό φάνηκε και την περίοδο των Χριστουγέννων, ενώ σε σχέση με πέρσι είναι πολύ καλύτερη η κατάσταση. Με την κίνηση που είδαμε στην αγορά από τις επισκέψεις μας αλλά και από τις επαφές που είχαμε με τα μέλη μας ήταν σαφώς καλύτερα από πέρσι», εξήγησε ο κ. Χατζηαδάμου.

Τόνισε παράλληλα πως ο Κύπριος καταναλωτής δεν είναι τόσο συγκρατημένος όπως ήταν όταν ξεκίνησε η οικονομική κρίση και αυτό τονώνει σε ένα πολύ σημαντικό βαθμό την αγορά, αφού η θετική ψυχολογία παίζει καταλυτικό ρόλο στο λιανικό εμπόριο. Σε ό,τι αφορά τις καταγγελίες των καταναλωτών, η Κύπρος βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο, ανέφερε ο κ. Χατζηαδάμου, υπογραμμίζοντας ότι εδώ και αρκετά χρόνια με την υιοθέτηση συστημάτων για την υγιεινή των τροφίμων διασφαλίζεται η ασφάλεια των καταναλωτών. Οι έλεγχοι που γίνονται από όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες είναι συστηματικοί, σημείωσε, κάνοντας λόγο για την μεγάλη ευαισθησία του συνδέσμου και όχι μόνο στον τομέα της υγιεινής.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση