ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Οι πιο ισχυρές γυναίκες της Wall Street

Οι 50 σημαντικότερες γυναίκες στoυς 500 μεγαλύτερους αμερικανικούς ομίλους διαχειρίζονται 1,1 τρισ. δολαρίων

Kathimerini.gr

Αυξάνεται η παρουσία των γυναικών στον κόσμο των μεγάλων επιχειρήσεων. Aυτό αποτυπώνεται στον φετινό κατάλογο με τις 50 σημαντικότερες γυναίκες στoυς 500 μεγαλύτερους αμερικανικούς ομίλους (Fortune 500), που καταρτίζει το περιοδικό Fortune. Σήμερα 26 από αυτές τις εταιρείες με κεφαλαιοποίηση άνω του 1,1 τρισ. δολαρίων έχουν γυναίκες στο πηδάλιό τους, μεταξύ των οποίων οι General Motors, Hewlett Packard, Mattel, IBM, PepsiCo, Lockheed Martin, Deloitte, Occidental Ρetroleum κ.ά.

Το εν λόγω γεγονός αποτελεί σημαντική πρόοδο, η οποία συντελέστηκε τα τελευταία είκοσι και πλέον χρόνια: το 1995 δεν συναντούσαμε γυναίκες στις 500 μεγαλύτερες εταιρείες και σήμερα βρίσκονται αρκετές στο πηδάλιό τους. Η μεγαλύτερη συμμετοχή γυναικών στην εταιρική διοίκηση εμπλουτίζει τον τρόπο προσέγγισης και διευθέτησης των θεμάτων. Κατά την εταιρεία ερευνών Catalyst, εταιρείες του Fortune 500 με μεγαλύτερη συμμετοχή γυναικών στα Δ.Σ. έχουν έως και 66% υψηλότερη απόδοση στα επενδυθέντα κεφάλαια από τις άλλες.

Πάντως, το 2017 ήταν και μια χρονιά όπου ήρθαν στο φως στοιχεία για τις αντίξοες συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες, με διακρίσεις και περιπτώσεις σεξουαλικής παρενόχλησης (Uber, Google, αμερικανικές νεοφυείς επιχειρήσεις). Το θετικό είναι, όμως, ότι άνοιξε η συζήτηση γι’ αυτά τα θέματα και οι ίδιες οι επιχειρήσεις εξετάζουν πώς θα τα διαχειριστούν αποτελεσματικά.

Μία επίσης ευνοϊκή εξέλιξη είναι η ιστορία της Γκίισα Γουίλιαμς, της πρώτης Λατινοαμερικανίδας στο Fortune 500, η οποία ανέλαβε διευθύνουσα σύμβουλος τoυ καλιφορνέζικου ομίλου Petroleum Gas & Electric Company (PG&E). Eπί δέκα χρόνια διοικούσε τη μονάδα ηλεκτρικής ενέργειας του PG&E. Η 56χρονη Γκίισα Γουίλιαμς, παιδί Κουβανών μεταναστών, πέτυχε ήδη φέτος τον στόχο του 2020, δηλαδή το ένα τρίτο της ενέργειας του ομίλου να προέρχεται από ΑΠΕ.

Στην πρώτη θέση μεταξύ των 50 υψηλόβαθμων διοικητικών στελεχών εμφανίζεται η κραταιά κυρία της αυτοκινητοβιομηχανίας, Μέρι Μπάρα. Ευρισκόμενη για τρίτη χρονιά στην κορυφή, η 55χρονη κ. Μπάρα εστιάζει σταθερά στο αύριο της αυτοκίνησης και ανταγωνίζεται ευθέως την Tesla. Πέρυσι λάνσαρε το Chevrolet Bolt EV με μπαταρία μεγαλύτερης διάρκειας από την αντίστοιχη του ανταγωνιστικού Model 3, ενώ εξαγόρασε και τη νεοφυή εταιρεία Cruise Automation, που δημιουργεί λογισμικό αυτόνομης οδήγησης.

Από τον κλάδο της υψηλής τεχνολογίας, σταθερή παρουσία στο Fortune 500 έχουν οι Σέριλ Σάντμπεργκ, γενική οικονομική διευθύντρια της Facebook και πολύ δραστήρια στην αύξηση της συμμετοχής των γυναικών στις επιχειρήσεις, η επικεφαλής της ΙΒΜ Τζίνι Ρoμέτι, αλλά και η 57χρονη Αντζελα Αρεντς, η ισχυρότερη γυναίκα της Apple και πρώτη αντιπρόεδρος λιανικών πωλήσεων.

Πρώην διευθύνουσα σύμβουλος του οίκου υψηλής ραπτικής και ειδών πολυτελείας Burberrys, στην Apple ήρθε για να μεταμορφώσει την εμπειρία των καταναλωτών με τα νέα καταστήματα-οικοδομικά τετράγωνα και να ενισχύσει τις εκπαιδευτικές εταιρικές πρωτοβουλίες. Τέλος, η 48χρονη Μάριαν Λέικ, γενική οικονομική διευθύντρια της JPMorgan Chase, είδε την τράπεζα υπό την εποπτεία της να εμφανίζει κέρδη 24,7 δισ. δολαρίων το 2016, το έτος της ιστορικά υψηλότερης κερδοφορίας της.

Η Ελληνοαμερικανίδα CEO της Mattel

Η τεχνολογία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με κάθε πτυχή της καθημερινότητάς μας αλλά και με τον κόσμο των παιχνιδιών και το δημιουργικό πνεύμα των παιδιών. Για την Ελληνοαμερικανίδα Μαργαρίτα (Μαργκό) Γεωργιάδη, τη νέα διευθύνουσα σύμβουλο της Mattel, μιας εταιρείας που έχει ταυτιστεί με την Μπάρμπι και τα Hot Wheels, έφτασε ο καιρός για σημαντικές αλλαγές. «Πρέπει να δώσουμε νέα πνοή στη Mattel, ώστε να εκφράζει τον πρωταγωνιστικό ρόλο της τεχνολογίας στο πώς μεγαλώνουν και εκπαιδεύονται τα παιδιά μας». Η κ. Γεωργιάδη, μία από τις 50 ισχυρότερες γυναίκες σύμφωνα με το Fortune, ανέλαβε τον Φεβρουάριο τα ηνία της Mattel, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει τέσσερις επικεφαλής.

Το 2016, τα έσοδα της εταιρείας μειώθηκαν και έχασε τα δικαιώματα εκμετάλλευσης ιδιαιτέρως κερδοφόρων προϊόντων με τα εμπορικά σήματα των Disney Princess και Frozen (από την ομώνυμη ταινία). Στόχος της νέας διευθύνουσας συμβούλου είναι να εξοικονομήσει πόρους με δραστική μείωση του μερίσματος και περιορισμό της γραφειοκρατίας, αλλά και να κάνει τη Μattel να μοιάζει με... Google.

Αλλωστε, η Μαργκό Γεωργιάδη διετέλεσε επικεφαλής επί έξι χρόνια του βραχίονα εμπορικών δραστηριοτήτων και διαφημιστικών πωλήσεων στη Βόρεια και στη Νότια Αμερική για την Google, ενώ παλαιότερα είχε αναλάβει εκτελεστική αντιπρόεδρος της χρηματοπιστωτικής εταιρείας Discover Financial Services. Ενας από τους στόχους της είναι η Mattel να σχεδιάζει τα παιχνίδια ώστε να μεταφέρουν δεδομένα και πληροφορίες για τους χρήστες, να παράγει κατάλληλο από εκπαιδευτική άποψη περιεχόμενο και να ασχοληθεί με νέα πεδία, όπως τα βιντεοπαιχνίδια και η βιωματική διάδραση. «Με ενδιαφέρει το παιχνίδι να συνδεθεί με το Διαδίκτυο, να χρησιμοποιηθεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς, προάγοντας τη δημιουργικότητα και τη φαντασία των παιδιών».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X