ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Προς νέα στρατηγική προχωρεί ο τουρισμός

Θα διατηρήσει τα καλά στοιχεία των δύο υφιστάμενων και θα είναι διαθέσιμη σε όλη την τουριστική κοινότητα δηλώνει ο Κ. Κουμής

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Νέα τουριστική πυξίδα θέλει να ακολουθήσει το Υφυπουργείο Τουρισμού, με τον νέο Υφυπουργό Κώστα Κουμή να προσανατολίζεται στην δημιουργία στρατηγικής τουρισμού, με ορίζοντα το 2035. Όπως εξήγησε μιλώντας στην «Κ», πρόκειται στην ουσία για ένα πάντρεμα των καλών στοιχείων της στρατηγικής των Ισπανών (THR Asesores en Turismo Hotelería y Recreación S.A.) και της προηγούμενης Εθνικής Στρατηγικής που εκπονήθηκε επί θητείας του προηγούμενου Υφυπουργού Σάββα Περδίου. Πρόσθεσε ότι στη νέα στρατηγική θα συνυπολογιστούν τα νέα μεγάλα έργα που έρχονται στην Κύπρο και αναμένεται ότι θα έχουν σημαντικό τουριστικό αποτύπωμα, ενώ θα περιλαμβάνει και θα αναλύει τις ειδικές μορφές τουρισμού, και βεβαίως θα δίνει έμφαση σε ζητήματα βιωσιμότητας και αειφορίας στον τουρισμό.

Ξεκινούν με μελέτη

Τις επόμενες ημέρες το πρότζεκτ θα περάσει από την θεωρία στην πράξη, με πρώτο βήμα τη μελέτη των υφιστάμενων κειμένων. Όπως εξήγησε ο κ. Κουμής, ενώ γνωρίζει το περιεχόμενο της στρατηγικής των Ισπανών δεν έχει μέχρι στιγμής εικόνα για την 2η, αφού το περιεχόμενο της δεν ήταν – στη λεπτομέρεια του- προσβάσιμο στο ευρύ κοινό. Χρήσιμη για την δημιουργία αυτής της νέας πυξίδας στον τουρισμό θεωρείται και η καλοκαιρινή περίοδος, αφού πρόκειται για περίοδο τουριστικής αιχμής, που μπορεί να δώσει ωφέλιμα δεδομένα για το περιεχόμενο της νέας στρατηγικής.

Ανοικτή στο κοινό

Πάντως αυτό που ξεκαθαρίζεται είναι η πρόθεση ώστε η νέα στρατηγική να είναι ανοικτή και προσβάσιμη στο ευρύ κοινό, ώστε να μεταφερθούν τα μηνύματα στην τουριστική κοινότητα. Όπως χαρακτηριστικά σχολίασε ο Υφυπουργός κατά την διάρκεια του τελευταίου τουριστικού συνεδρίου, ήταν η σημασία της διάχυσης της πληροφόρησης. «Αλίμονο, αν τα πορίσματα της όποιας μελέτης δεν μπορούν να μεταφερθούν στην κοινωνία στην τουριστική κοινότητα για να μπορεί από μόνη της η κοινότητα να βελτιωθεί». Αυτό που επίσης διευκρινίζεται από τον Υφυπουργό είναι η πρόθεση του να μην προχωρήσει σε ανοικτό διαγωνισμό προσφορών για την εκπόνηση της νέας στρατηγικής, αλλά η διαδικασία θα διεξαχθεί εσωτερικά, από το Υφυπουργείο.

Προτεραιότητα η βιωσιμότητα

Πρωταρχικό ρόλο στη νέα στρατηγική αλλά και στις ενέργειες του Υφυπουργείου θα έχουν η βιωσιμότητα και η αειφορία στον τουρισμό. Στο πλαίσιο της προσήλωσης σε θέματα βιωσιμότητας, ο Κώστας Κουμής ανέφερε ότι έχει ήδη ληφθεί απόφαση όπως δημιουργηθεί εντός του Υφυπουργείου, διατμηματική επιτροπή που να ασχολείται με τη βιώσιμη ανάπτυξη και την αειφορία και να προωθεί αυτή την κατεύθυνση σε ενέργειες και projects. «Θεωρούμε ότι επιβάλλεται και είναι εξαιρετικά ωφέλιμο το κάθε τμήμα να είναι ενήμερο για τις εξελίξεις που αφορούν τη βιώσιμη ανάπτυξη αλλά και την ίδια στιγμή, το κάθε τμήμα να είναι έτοιμο να παραθέτει τις προτάσεις του σε σχέση με την βιώσιμη ανάπτυξη».

Η στρατηγική Περδίου

Η ανακοίνωση περί νέας στρατηγικής στον τουρισμό έρχεται μόλις λίγους μήνες μετά την έγκριση της προηγούμενης από την Περιβαλλοντική Αρχή (η γνωμάτευση δόθηκε τον Νοέμβριο 2022). Στο διαθέσιμο περιεχόμενο της τονίζεται το όραμα για ανάπτυξη της Κύπρου με βιώσιμο τρόπο, η καθιέρωση της ως προορισμός για όλο τον χρόνο, και η ανάδειξη της ως ποιοτικός, ψηφιακά έξυπνος και φιλικός προς το περιβάλλον προορισμός. Στους στόχους δεκαετίας που είχαν τεθεί λίγο μετά την ίδρυση του Υφυπουργείου το 2020, ήταν η αύξηση των διανυκτερεύσεων κατά περίπου 32%, ώστε μέχρι το 2030 να φθάσουν τα 48 εκατ. περίπου, κάτι που μεταφράζεται σε αύξηση ύψους 31% στις αφίξεις περιηγητών (5 εκατ.) Τονίζεται η ανάγκη σωστής διαχείρισης και η προσπάθεια άμβλυνσης του προβλήματος της εποχικότητας και της υπερσυγκέντρωσης σε ορισμένες περιοχές, ώστε να επωφεληθούν περισσότερες περιοχές από την κοινωνικοποκονομική ώθηση του τουρισμού, και παράλληλα να μην φτάσουν στα όρια τους οι φυσικοί πόροι των περιοχών με αυξημένη τουριστική επισκεψιμότητα. Στους μετρήσιμους στόχους της στρατηγικής 2030, είναι τα έσοδα από τον τουρισμό, ώστε μέσω του τουρισμού να περάσουν επιπρόσθετα 1,5 δισ. ευρώ στην κυπριακή οικονομία. Αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 53% σε σχέση με τη συνεισφορά των 2,9 δισ. ευρώ στην οικονομία το 2018. Στόχος για την ημερήσια δαπάνη ανά περιηγητή ήταν αύξηση κατά 16% το 2030 ( γύρω στα 90 ευρώ). Όσον αφορά στο θέμα της εποχικότητας, η στόχευση ήταν όπως 40% των διανυκτερεύσεων κατανεμηθούν την περίοδο Νοεμβρίου – Απριλίου, από το 22% του 2018, ενώ οι διανυκτερεύσεις στις ορεινές περιοχές και τα άλλα χωριά της υπαίθρου να αυξηθούν από 100 χιλιάδες το 2018 σε 400 χιλιάδες το 2030.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση