ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Συνέδριο Ναυτιλιακή Κύπρος: Ανακάμπτει η παγκόσμια ναυτιλία

Ευνοϊκές συνθήκες για παραγγελία πλοίων, όπως πολύ χαμηλά επιτόκια και ελκυστικές τιμές των ναυπηγείων

ΚΥΠΕ

Η ναυτιλία, στο πλαίσιο της ανάκαμψης της παγκόσμιας οικονομίας, άρχισε να ανακάμπτει, αλλά πρέπει να υπάρξει προσοχή ιδιαίτερα στην παραγγελία νέων σκαφών, καθώς η ανάκαμψη παραμένει ακόμη εύθραυστη. Αυτό ήταν το μήνυμα της πρωινής συζήτησης με τίτλο «Προβλέψεις της αγοράς» στο πλαίσιο της τρίτης και τελευταίας μέρας του Συνεδρίου Ναυτιλιακή Κύπρος, που πραγματοποιείται στη Λεμεσό.

«Οι προοπτικές για την παγκόσμια οικονομία και τη ναυτιλία είναι θετικές. Η ναυτιλία άρχισε να ανακάμπτει. Αλλά πρέπει να έχουμε υπόψη ότι υπάρχει υπερπροσφορά (πλοίων)», δήλωσε ο καπετάνιος Άφλρεντ Χάρτμαν, ιδρυτής της ομώνυμης ναυτιλιακής εταιρείας.

Υπενθυμίζοντας τις τεράστιες παραγγελίες σκαφών της περιόδου πριν την κρίση, ο κ. Χάρτμαν παρατήρησε πως οι πλοιοκτήτες και οι επενδυτές πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί την επόμενη περίοδο και να παρακολουθούν τις εξελίξεις.

Σημείωσε δε πως και τώρα υπάρχουν ευνοϊκές συνθήκες για την παραγγελία πλοίων, όπως τα πολύ χαμηλά επιτόκια και οι ελκυστικές τιμές που προσφέρουν τα ναυπηγεία.

Από την πλευρά του, ο Πίτερ Σαντ, αναλυτής στη Bimco, ανέφερε με τη σειρά του πως υπάρχουν καθαρά σημάδια για θετικές εξελίξεις στις βιομηχανίες που συνδέονται με και επηρεάζουν την ναυτιλία.

Εκτίμησε ότι ο στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, των πλοίων ξηρού φορτίου και των τάνκερ θα αυξηθεί κατά 3%, αλλά πλέον ο ρυθμός αύξησης θα είναι χαμηλότερος από το παρελθόν.

Σημείωσε ακόμη πως οι ναυλαγορές ομαλοποιούνται. «Βλέπουμε να σημειώνονται κέρδη, αλλά πρέπει να έχουμε υπόψη τις βασικές μας υποχρεώσεις και να διατηρήσουμε το ισοζύγιο της αγοράς», ανέφερε.

Σύμφωνα με τον κ. Σαντ, δεν ισχύει πλέον ο προηγούμενος πολλαπλασιαστής που ήθελε τη ναυτιλία να αυξάνεται με διπλάσιο ρυθμό από τον παγκόσμιο ρυθμό ανάπτυξης. «Τώρα πλέον ο πολλαπλασιαστής είναι ένας», συμπλήρωσε.

Ο κ. Σαντ επεσήμανε επίσης πως διάφορα ναυπηγεία ακολουθούν επιθετικές και ολοκληρωμένες πολιτικές, αφού πέραν από την κατασκευή πλοίων προσφέρουν υπηρεσίες λιμένα και υπηρεσίες.

Τέλος, ο Φώτιος Κατσούλας, Αναλυτής της Affiniti LLP, αναφέρθηκε στις τάσεις των παραγγελιών για νέα τάνκερ, σημειώνοντας ότι οι παραγγελίες νέων πλοίων ξεπέρασαν τα 20 εκατ. τόνους το 2017, σε σύγκριση με 10 εκατ το προηγούμενο έτος.

Είπε πως οι ιδιοκτήτες τάνκερ μετακινούνται προς τις υπηρεσίες μεταφοράς ακάθαρτου πετρελαίου παρά προς τη μεταφορών παραγώγων αφού, η τελευταία εξαρτάται περισσότερο από τη ζήτηση.

Εξάλλου, σε χαιρετισμό του στις εργασίες του Συνεδρίου, ο Δήμαρχος Λεμεσού Νίκος Νικολαϊδης αναφέρθηκε στους στόχους της πόλης για περαιτέρω προώθηση του ναυτιλιακού τομέα αλλά και του τομέα της ενέργειας στην πόλη.

«Η Λεμεσός είναι μια πόλη προόδου, νέων ευκαιριών και νέων ιδεών. Είμαστε ένα γνωστό παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο και ένα επιχειρηματικό κέντρο. Στοχεύουμε ακόμη ψηλότερα», είπε, υπενθυμίζοντας ότι το εμπορικό λιμάνι της πόλης λειτουργεί υπό νέα διαχείριση, προσθέτοντας ότι προγραμματίζονται «εντυπωσιακά έργα» στην πόλη.

Ο τομέας της ενέργειας είναι μια προοπτική που μπορεί να εξυψώσει την Κύπρο και τη Λεμεσό ακόμη ψηλότερα, πρόσθεσε ο κ. Νικολαΐδης και κατέληξε λέγοντας ότι το Δημοτικό Συμβούλιο είναι έτοιμο να εξετάσει και να στηρίξει νέες ιδέες και νέες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση