ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Τελευταία Ενημέρωση: 21:20
 

Τα τεχνητά διαμάντια κερδίζουν τις προτιμήσεις των νέων καταναλωτών

Το 70% των νέων 20-35 ετών θα αγόραζε τεχνητό διαμάντι για δαχτυλίδι αρραβώνα

Newsroom Κ, Αθήνα

«Τα διαμάντια είναι παντοτινά», λέει η Σίρλεϊ Μπάσεϊ στo ομώνυμο διάσημο τραγούδι. Αυτό ήταν και το διαφημιστικό σλόγκαν της DeBeers Group, της μεγαλύτερης εταιρείας αδαμαντωρυχείων στον κόσμο, το οποίο από τους ειδικούς της διαφήμισης θεωρήθηκε το «σλόγκαν του 20ού αιώνα».Μόνο που στον 21ο αιώνα η εταιρεία δεν ασχολείται αποκλειστικά με τα εξορυγμένα γνήσια διαμάντια, αλλά και με τα τεχνητά, αυτά που καλλιεργούνται στο εργαστήριο. «Είναι τόσο όμοια τα καλλιεργημένα με τα εξορυγμένα διαμάντια, ώστε αποφεύγουμε να τα εκθέτουμε το ένα δίπλα στο άλλο», επισήμανε o Χάρολντ Ντιπουί, αντιπρόεδρος και αρμόδιος στρατηγικής ανάλυσης της αμερικανικής κοσμηματοποιίας Stuller.

Τα τελευταία 56 χρόνια, τα τεχνητά διαμάντια χρησιμοποιούνται στα χειρουργικά εργαλεία ακριβείας, αλλά και για την άντληση, την κοπή και τη στίλβωση στη βιομηχανία. Από τη δεκαετία του 1990 χρησιμοποιούνται και στα κοσμήματα, αλλά τώρα τα υιοθετεί για πρώτη φορά στην ιστορία του ο κορυφαίος όμιλος του κλάδου των διαμαντιών, η De Beers. Δημιούργησε γι’ αυτόν τον λόγο τη Lightbox, η οποία θα αρχίσει να πουλάει τη δική της σειρά 50 σκουλαρικιών και κολιέ με καλλιεργημένα διαμάντια. «Δεν θέλουμε να τα παρουσιάσουμε ως πραγματικά διαμάντια», λέει η γενική διευθύντρια μάρκετινγκ της Lightbox, Σάλι Μόρισον. «Ενδιαφερόμαστε να λειτουργήσουμε ανταγωνιστικά στην κατηγορία των προϊόντων που αφορούν την προσωπική περιποίηση, όπως είναι τα αξεσουάρ, τα καλλυντικά, τα κοσμήματα». Για τα δεδομένα των ΗΠΑ, ένα διαμάντι καλλιεργημένο θεωρείται ότι ανήκει στην κατηγορία του πολύτιμου λίθου, όταν πληροί τις προδιαγραφές του Αμερικανικού Γεμολογικού Ινστιτούτου για τη διαφάνεια και το χρώμα του. Το 1971, η General Electric παρήγαγε το πρώτο τεχνητό διαμάντι στην κατηγορία των πολύτιμων λίθων και έκτοτε εκτίθεται στο Μουσείο Σμιθσόνιαν. Είκοσι χρόνια χρειάστηκαν για να παραχθεί τεχνητό διαμάντι που να μπορεί να είναι ανταγωνιστικό στην αγορά πολύτιμων λίθων.

Η ζήτηση είναι μεγάλη λόγω της χαμηλότερης τιμής τους και της εξαιρετικής ποιότητάς τους. Το 70% των νέων από 20-35 ετών θα αγόραζε τεχνητό διαμάντι για δαχτυλίδι αρραβώνα, εφόσον η διαδικασία παραγωγής τους δεν είναι επιβλαβής για τον πλανήτη. Οπως λέει η Νάτζα Σβαρόφσκι, μέλος του εκτελεστικού συμβουλίου της Swarovski, που παράγει τα ομώνυμα κρύσταλλα Σβαρόφσκι, «μας ενδιαφέρουν τα τεχνητά διαμάντια, εφόσον μπορούμε και να αυξήσουμε τις πωλήσεις και να μην επιβαρύνουμε στο περιβάλλον». Η εξόρυξη διαμαντιών έχει προκαλέσει διεθνώς έντονες διαμαρτυρίες για τη διαφθορά των εμπλεκομένων, τη ζημία που προκαλεί στο περιβάλλον και την παιδική εργασία που προϋποθέτει.

Εξαιτίας όλων αυτών, ο Λεονάρντο ντι Κάπριο, αφού πρωταγωνίστησε στην ταινία «Ματωμένο διαμάντι», επένδυσε στην εταιρεία τεχνητών διαμαντιών Diamond Foundry. Η Πενέλοπε Κρουζ συνεργάστηκε με την Atelier Swarovski για τη δημιουργία σειράς κοσμημάτων με καλλιεργημένα (οικολογικά) διαμάντια. Οι τιμές τους ξεκινούν από 5.000 δολάρια και φθάνουν τις 53.000 δολάρια.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom Κ, Αθήνα

Σχόλια αναγνωστών

Αρέστη για ΣΚΤ: «Εννεν δικά μας τα λεφτά αν τα ξοδέψουμε εν πειράζει»

«53 στελέχη της Συνεργατικής είχαν εταιρικές κάρτες! Απίστευτο! Κακοδιαχείριση σε βαθμό κακουργήματος. ...»
Πέτρος Παπαστυλιανού  |  11:10

Μεγάλο «stop» σε ρωσικές εταιρείες και τραπεζικούς λογαριασμούς

«Συμφωνώ με τον CGA. Χρωστάμε πολλά στους Ρώσους. Στο κάτω-κάτω μην ξεχνάμε πόσο μας στήριξαν και έστειλαν ...»
Ανώνυμος  |  11:02

Μεγάλο «stop» σε ρωσικές εταιρείες και τραπεζικούς λογαριασμούς

«Τις απώλειες εσόδων θα τις αναπληρώσουν τα ναυτάκια του Έκτου Στόλου! (Εδώ γελάμε). Αρκετά μας άντεξαν ...»
CGA  |  08:25

Αναστασιάδης: Δεν είναι με το να δίνεις μόνο που θα εξευρεθεί λύση (βίντεο)

«…ούτε με τις περαπεδκιώτικες πονηράδες!!!»
Ai Em  |  09:37

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση