ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τι αλλάζει στα τέλη κυκλοφορίας

Τρία βασικά μέτρα περιλαμβάνει το σχετικό νομοσχέδιο το οποίο τέθηκε για διαβούλευση

Newsroom K

Την αλλαγή στα τέλη κυκλοφορίας εισηγείται το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, με ανάρτηση του στην ιστοσελίδα του, σχετικού νομοσχεδίου το οποίο περιλαμβάνει τρία βασικά σημεία. Νέα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα που εγγράφονται για πρώτη φορά, κατάργηση του φόρου κατανάλωσης και κίνητρο για απόσυρση οχημάτων κατηγορίας Μ1 και Ν1, ηλικίας 15 ετών και άνω.

Κατάργηση φόρου κατανάλωσης

Το μέτρο αυτό προτείνεται για σκοπούς απλοποίησης του φορολογικού συστήματος οχημάτων και μείωσης των διαδικασιών για την εγγραφή οχημάτων. Παρά το γεγονός ότι η εφαρμογή του μέτρου αναμένεται να έχει ως αποτέλεσμα μείωση εσόδων του κράτους, κρίνεται ως μέτρο προς την ορθή κατεύθυνση αφού θα βοηθήσει επίσης και στην εξάλειψη στρεβλώσεων που προκαλούνται από τον φόρο στην αγορά του αυτοκινήτου.

Νέα Τέλη Κυκλοφορίας για οχήματα που θα εγγράφονται για πρώτη φορά

Τα νέα τέλη κυκλοφορίας θα βασίζονται στις εκπομπές CO2 (θερμοκηπιακή εκπομπή – υφιστάμενη παράμετρος) και στις εκπομπές ατμοσφαιρικών ρύπων (νέα παράμετρος – π.χ. οξείδια του αζώτου, αιωρούμενα σωματίδια κλπ που είναι γνωστά στη βιομηχανία ως «EURO standards»). Η νέα επιπρόσθετη παράμετρος επιλέγηκε ώστε να λαμβάνεται υπόψη η αντιρρυπαντική τεχνολογία που χρησιμοποιούνταν κατά την περίοδο κατασκευής του οχήματος, άρα θα εφαρμόζεται, ως επιπρόσθετο τέλος, σε μεταχειρισμένα οχήματα που εγγράφονται για πρώτη φορά.

Τα έσοδα από τα ΤΚ των οχημάτων κατηγορίας Μ1 και Ν1 που θα εγγράφονται για πρώτη φορά στη Δημοκρατία, θα είναι αυξημένα, ώστε να ανακτηθεί σταδιακά, εντός των επόμενων ετών, η απώλεια εσόδων λόγω της κατάργησης του φόρου κατανάλωσης.

Νέες χρεώσεις

- Σε ό, τι αφορά τα μεταχειρισμένα οχήματα από τρίτες χώρες υπολογίζονται ότι τα οχήματα τα οποία έχουν εγγραφεί στην Ιαπωνία, από 1/10/2011 και μετά, θεωρούνται ως «EURO 6 (other)», δηλαδή επιβαρύνονται με επιπρόσθετο τέλος €100.

- Οποιαδήποτε άλλα οχήματα από τρίτες χώρες θεωρούνται ως «EURO 3 και πριν», δηλαδή επιβαρύνονται με επιπρόσθετο τέλος €600. Σημειώνεται ότι η βασική παράμετρος υπολογισμού για τα οχήματα κατηγορίας Ν1 είναι ο κυβισμός της μηχανής τους και δεν θα αλλάξει. Όμως θα προστεθεί και η παράμετρος του «EURO», αντίστοιχα με τα οχήματα κατηγορίας Μ1.

Κίνητρο για απόσυρση οχημάτων

Το κίνητρο αφορά την κατηγορία Μ1 και Ν1, ηλικίας 15 ετών και άνω, ενώ προβλέπεται και κίνητρο για απόσυρση, με πρόβλεψη για μηδενικό Τέλος Εγγραφής (€150) και μηδενικό Τέλος Κυκλοφορίας για συγκεκριμένη περίοδο (5 έτη), εφόσον αποσυρθεί όχημα μεγάλης ηλικίας (15 ετών και άνω) και εγγραφεί μη ενεργοβόρο και νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (EURO 6AD – WLTP και μεταγενέστερο) καινούργιο όχημα κατηγορίας Μ1.

Οι απόψεις των ενδιαφερόμενων θα πρέπει να αποσταλούν το αργότερο μέχρι την 21η Σεπτεμβρίου, ενώ το νομοσχέδιο αναμένεται ότι θα κατατεθεί για συζήτηση στην Βουλή των Αντιπροσώπων.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom K

Σχόλια αναγνωστών

#PoliticsBlog Ο πιο εύκολος αντίπαλος, η Λουτ και το αγνοούμενο πόρισμα

«Εσύ και ο συνομιλητής σου, που πολύ βολικά δεν αναφέρεις ποιος είναι, πρέπει να αντιληφθείτε ότι ανήκετε ...»
Yiannos  |  10:15

Γ. Εισαγγελέας: Καμιά σχέση με συγκεκριμένη πώληση τεμαχίου στον Πωμό

«Κάτι μου λέει ότι δεν είναι τυχαία που άρχισε η υπόσκαψη του Γ.Ε. Μετά από διαφωνίες του με κάποιες ...»
CGA  |  09:36

Ζητά βοήθεια η Ερευνητική Επιτροπή για ΣΚΤ

«Eλπίζω όταν αυτή η Επιτροπή τελειώσει το έργο που ανέλαβε, να μην ντρέπεται να κυκλοφορεί στους ...»
knak  |  20:51

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση