ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Το Σεπτέμβριο του 2019 Ελληνική και ΣΚΤ θα γίνουν ένα

Ομαλά διεξάγεται η ενσωμάτωση των δύο τραπεζών – Μεθοδικά και στοχευμένα προχωρά η διαδικασία

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Έως το Σεπτέμβριο του 2019 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η ενσωμάτωση του υγιούς χαρτοφυλακίου της Συνεργατικής Κυπριακής Τράπεζας με την Ελληνική Τράπεζα σε μια προσπάθεια που άρχισε από την 1η Σεπτεμβρίου φέτος. Η συναλλαγή της Ελληνικής με τη ΣΚΤ κατέστησε την πρώτη ως τη μεγαλύτερη τράπεζα λιανικής τραπεζικής στην Κύπρο, ενώ πλέον είναι και η δεύτερη μεγαλύτερη τράπεζα του νησιού. Ο Ανώτατος Διευθυντής Λειτουργικής Υποστήριξης και Ανώτατος Διευθυντής Ενσωμάτωσης της Ελληνικής Τράπεζας Φοίβος Λεοντίου, ο επικεφαλής δηλαδή του όλου εγχειρήματος ώστε αυτό να επιτύχει, μιλά στην «Κ» για τα θετικά, αλλά και για τις προκλήσεις της συναλλαγής.

Αναφέρει πως μέχρι το τέλος του 2018 θα έχουν κλείσει συνολικά 75 καταστήματα, ενώ παράλληλα τονίζει πως υπάρχουν ακόμα παλιότερες ανομοιόμορφες πρακτικές της ΣΚΤ που «κουβαλά» η Τράπεζα και καλείται να αντιμετωπίσει.

-Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η Ελληνική Τράπεζα αναφορικά με την ενσωμάτωση του καλού κομματιού του Συνεργατισμού που απέκτησε;

-Η ενσωμάτωση της Ελληνικής με το αποκτηθέν κομμάτι του Συνεργατισμού είναι μια διαδικασία που βαίνει καλώς. Είχαμε μία έντονη δραστηριότητα κατά το Σεπτέμβριο και Οκτώβριο για να γίνει ο προγραμματισμός των επόμενων μηνών. Πρόκειται για ένα έργο με καλή διακυβέρνηση που συμπεριλαμβάνει Εκτελεστική Συντονιστική Επιτροπή στην οποία συμμετέχουν ο Ανώτατος Εκτελεστικός Διευθυντής Γιάννης Μάτσης, καθώς και τριμελής Επιτροπή Ενσωμάτωσης του Διοικητικού μας Συμβουλίου, της οποίας προεδρεύει η Ειρένα Γεωργιάδου. Έχουν συσταθεί 14 ομάδες εργασίας που ασχολούνται με το έργο της ενσωμάτωσης, που λίγο - πολύ είναι ένα αντίγραφο της δομής της Ελληνικής Τράπεζας. Υπάρχουν ανθρώπινοι πόροι που ασχολούνται πλήρως ή/ και μερικώς με αυτό το έργο, έχει γίνει ο προγραμματισμός και έχει παραδοθεί ένα τελικό πακέτο με όλα τα πλάνα, όλων των ομάδων που ασχολούνται με την ενσωμάτωση. Το συνολικό πλάνο έχει εγκριθεί αρμοδίως, μαζί και ο προϋπολογισμός του έργου, και είμαστε τώρα στο στάδιο υλοποίησης. Η ενοποίηση των συστημάτων αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2019.

- Εποπτεύεστε από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα όσον αφορά στην ενσωμάτωση ΣΚΤ – Ελληνικής;

- Υπάρχει στενή παρακολούθηση του έργου της ενσωμάτωσης τόσο από πλευράς Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου όσο και του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Μηχανισμού της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Είχαμε δύο συναντήσεις με τον Εποπτικό Μηχανισμό από τον Σεπτέμβριο μέχρι σήμερα, ενώ έχουμε συναντηθεί και με την Τρόικα για τον ίδιο σκοπό. Γενικότερα, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον ώστε το έργο να ολοκληρωθεί ομαλά και μέσα στο χρονικό πλαίσιο που υπάρχει.

- Δημιουργήθηκε η δεύτερη μεγαλύτερη τράπεζα και η πρώτη λιανικής τραπεζικής. Ήταν ένα από τα οράματα της «μικρής», μέχρι πρότινος, Ελληνικής;

Η Ελληνική Τράπεζα επιδίωκε μέσω του στρατηγικού της σχεδιασμού την οργανική και μη οργανική ανάπτυξη. Σε ό,τι αφορά το τελευταίο εξέτασε διάφορες επιλογές τα τελευταία χρόνια. Η εξαγορά του χαρτοφυλακίου της πρώην Συνεργατικής Κυπριακής Τράπεζας έδεσε με αυτό το σχεδιασμό- όραμα. Ως αποτέλεσμα, δημιουργήθηκε ένας μεγάλος οργανισμός, με δεσπόζουσα πλέον θέση στον τραπεζικό τομέα, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη λιανική τραπεζική.

-Έχουμε ακούσει όλα τα θετικά για τη συναλλαγή. Γίνεται να μην υπάρχουν αρνητικά; Αν ναι, ποια ;

Σίγουρα υπάρχουν πολλά θετικά σε αυτή τη συναλλαγή, από την άλλη πλευρά υπάρχουν προκλήσεις και δυσκολίες επίσης. Από πλευράς ανθρώπινου δυναμικού είχαμε να διαχειριστούμε τις πολλές αποχωρήσεις προσωπικού της πρώην ΣΚΤ και την προσθήκη προσωρινών συναδέλφων, σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Αυτό σίγουρα επηρεάζει τις εσωτερικές ισορροπίες και ίσως ακόμη και την εξυπηρέτηση πελατών. Η Υπηρεσία Ανθρώπινου Δυναμικού κάνει εξαιρετική δουλειά με σωρεία πρωτοβουλιών βελτίωσης της ομαδικότητας και κουλτούρας, καθώς και εκπαίδευσης σε συστήματα, διαδικασίες και όχι μόνο. Να μην ξεχνάμε επίσης ότι κλείσαμε μεγάλο αριθμό καταστημάτων και χρειάστηκε να ενημερώσουμε τους επηρεαζόμενους πελάτες και να τους προσφέρουμε εναλλακτικέςεπιλογές εξυπηρέτησης. Αυτό δημιούργησε αυξημένη δραστηριότητα, ίσως και ουρές, στα καταστήματα που απέμειναν. Προσθέσαμε ταμίες, προσλάβαμε επιπλέον εποχικό προσωπικό με σκοπό την εξυπηρέτηση των πελατών κατά την διάρκεια της ενσωμάτωσης, λειτουργήσαμε την πρώτη μας κινητή μονάδα τον περασμένο μήνα (μία δεύτερη αναμένεται να λειτουργήσει αυτό το μήνα) καθώς και επενδύσαμε στη λογική του branch in branch, καταστήματα δηλαδή που εξυπηρετούν όλο το φάσμα των πελατών (Ελληνικής Τράπεζας και πρώην ΣΚΤ), όλα με στόχο να βελτιώσουμε την εξυπηρέτηση των πελατών μας. Σήμερα λειτουργούμε 5 καταστήματα branch in branch και αναμένονται επιπρόσθετα.Branch in branchείναι επίσης η κινητή τραπεζική μονάδα μας.
Στα 75 τα κλεισίματα καταστημάτων μέχρι το τέλος του 2018

- Πόσα καταστήματα έχουν κλείσει μέχρι στιγμής και μέχρι πότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία κλεισίματος ;

O μεγαλύτερος αριθμός καταστημάτων που είχαμε υπόψη να κλείσουμε έχει ήδη κλείσει. Μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν κλείσει 75 καταστήματα στο σύνολο και 18 ΑΤΜ. Άλλα 20, περίπου, αναμένεται να κλείσουν μέσα στο επόμενο έτος. Στην πορεία κάποια από τα μεγαλύτερα καταστήματα σε γειτονικές περιοχές σμίγουν ή/ και μετατρέπονται σε branch in branch. Καλό πρόσφατο παράδειγμα είναι το κατάστημα Κολωνακίου στη Λεμεσό, όπου δύο μεγάλα καταστήματα της Ελληνικής Τράπεζας και της πρώην ΣΚΤ, τα οποία βρίσκονταν στην ίδια περιοχή, έχουν κλείσει και μετακινηθεί σε μεγαλύτερο παραπλήσιο ενιαίο κατάστημα. Νοείται ότι αυτά τα θέματα δεν είναι απολύτως στατικά. Αξιολογούμε τις ανάγκες μας, ακούμε τις εισηγήσεις των πελατών και προσπαθούμε να έχουμε ένα δίκτυο καταστημάτων που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πελατών μας.

- Το πρόβλημα με τους 4.500 και πλέον λογαριασμούς παρατραβήγματος επιλύθηκε. Αντιμετωπίσατε παρόμοιο;

-Δεν είχαμε άλλο τόσο μεγάλο θέμα, αλλά σίγουρα υπάρχουν παλιότερες ανομοιόμορφες πρακτικές της ΣΚΤ που «κουβαλάμε», και τις οποίες προσπαθούμε να διαχειριστούμε και ομαλοποιήσουμε δια μέσου του έργου της ενσωμάτωσης. Υπάρχει πλέον αναλυτικό πλάνο ενσωμάτωσης που έχει καταληκτικό στόχο τη μετάβαση των πελατών και των δεδομένων σε ενιαία συστήματα περί τον Σεπτέμβριο του 2019. Πρόκειται προφανώς για μεγάλη προσπάθεια, εμπλέκονται πάρα πολλά μέλη του προσωπικού μας, σύμβουλοι επίσης, με ιδιαίτερο άξονα την Πληροφορική, με κυρίαρχες παραμέτρους τη μεταφορά προϊόντων, πελατών και δεδομένων από τα συστήματα της πρώην ΣΚΤ σε αυτά της Ελληνικής Τράπεζας.

-Έχει λειτουργήσει το κατάστημα στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, το λεγόμενο Branch in Branch. Έχουν ξεκινήσει λειτουργία και άλλα τέτοια καταστήματα;

-Το κατάστημα Πανεπιστημίου ήταν η αρχή. Υπάρχουν πλέον και άλλα καταστήματα τα οποία εξυπηρετούν όλους μας τους πελάτες, όπως έχουμε ήδη αναφέρει, και θα αυξηθούν. Οι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη για την αύξηση αυτών των καταστημάτων έχουν να κάνουν με τον όγκο πελατών και συναλλαγών, με την τεχνική και κτηριακή υποδομή, καθώς και την εκπαίδευση του προσωπικού. Παράλληλα, τρέχει το έργο αλλαγής εξωτερικών επιγραφών σε αυτές της Ελληνικής Τράπεζας, ήδη έγινε για σωρεία καταστημάτων, και η όλη προσπάθεια θα ολοκληρωθεί στο τέλος τους πρώτου τριμήνου του νέου έτους. Επίσης, πέραν ολικής ανακαίνισης καταστημάτων που λαμβάνει χώρα στις περιπτώσεις όπου μεταφερόμαστε σε νέους χώρους, γίνονται επιμέρους βελτιωτικές κτηριακές ενέργειες σε αριθμό καταστημάτων, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την ασφάλεια και υγεία πελατών και προσωπικού, όσο και για την εύρυθμη εξυπηρέτηση των πελατών.

Μονόδρομος το Digital

-Πέραν του branch-in-branch δεν θα έπρεπε να περιμένουμε από μία «καινούργια Ελληνική» μοντέλα πλήρους αυτοματοποιημένων καταστημάτων; Για να το πούμε αλλιώς, πως η Ελληνική στρέφεται στην τεχνολογία;

-Ο δρόμος του digital αποτελεί στρατηγική επιλογή της Τράπεζάς μας που επενδύει σημαντικά σε αυτό τον τομέα. Για παράδειγμα η Ελληνική Τράπεζα είχε νωρίς αντικαταστήσει μαζικά όλες της ΑΤΜ της με νέας τεχνολογίας (με οθόνες αφής, επιλογές κατάθεσης μετρητών online και επιταγών, κλπ.) , όπως και εισήγαγε βραβευμένη εφαρμογή MobileApp εδώ και αρκετό διάστημα, όλα για να προσφέρει στους πελάτης της την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση και επιλογές. Επίσης, συνεχίζει να αναβαθμίζει το web banking της, τις κάρτες της και τα άλλα κανάλια εξυπηρέτησης. Επιπρόσθετα, εντός ορισμένων καταστημάτων τοποθετούμε μηχανές κατάθεσης μετρητών και κερμάτων. Παράλληλα, στις αρχές του 2019 ξεκινά η μαζική αντικατάσταση όλων των ΑΤΜ της πρώην ΣΚΤ με μηχανές τελευταίας τεχνολογίας, μια μεγάλη επένδυση για την Τράπεζά μας και θα υπάρξει καμπάνια και στόχευση μεταφοράς πελατών μακριά από τα ταμεία μας προς τις ΑΤΜ με την δωρεάν έκδοση χρεωστικών καρτών.

-Η απορρόφηση της ΣΚΤ σας κάνει πιο έμπειρους για ενδεχομένως και άλλες απορροφήσεις τραπεζών στο μέλλον; Θα βλέπατε στον ορίζοντα τέτοια προοπτική;

-Προτεραιότητά μας, σε αυτό το στάδιο, είναι η ολοκλήρωση της ενσωμάτωσης και η ομαλοποίηση ως αποτέλεσμα της εξυπηρέτησης των πελατών μας και ανάπτυξη των εργασιών μας. Αυτό θα μας αφήσει επίσης να εργαστούμε απρόσκοπτα στην περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών μας καναλιών, μιας και αυτή τη στιγμή σημαντικοί πόροι αναλώνονται στο έργο της ενσωμάτωσης.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X